מסי צפוי לספוג הרחקה מ-4 משחקים: "זה קרה כי לקחו אותו לקצה"

ברצלונה מנסה לעכל את ההפסד 3:2 לבילבאו בגמר הסופר קופה ובעיקר את האדום הראשון של הפרעוש בקבוצה, אחרי עבירה מכוערת שעליה "הוא מצטער ומתחרט". למה הוא עשה זאת, כיצד תירץ המאמן ומה אמר גריזמן? היום שאחרי

(גודל טקסט)

"זה כבר היה שלכם", זעקה הכותרת של העיתון הקטלוני "ספורט", אחרי שברצלונה הצליחה לאבד אמש (ראשון) את התואר הראשון לעונה, את גביע ה"סופר קופה" במשחק בו הוליכה על אתלטיק בילבאו בתחילת תוספת הזמן, אלא שאז ויאליברה קבע 2:2, בתום 90 דקות הצדדים נכנסו להארכה ובמהלכה הגיע איניאקי וויליאמס שבשער אדיר העניק 2:3 ואת הגביע לבאסקים – לא לפני שליאו מסי הורחק באדום ישיר בדקה ה-120 אחרי שהכה את וייאליברה.

צפו בתקציר

זה היה כרטיס אדום ראשון של "הפרעוש" בברצלונה אחרי 753 משחקים, אולם נזכיר כי במדי נבחרת ארגנטינה הוא הורחק פעמיים. ולמה הוא הורחק? על פי שופטי המסך "הכה שחקן יריב עם הזרוע בכוח מופרז", כפי שנכתב גם בדו"ח של השופט חיל מנסאנו. מסי, כפי שניתן לראות בתקציר, נתפס הרחק מהכדור, אולם בניסיון להשתחרר מהשמירה ולעשות תנועה לעבר הרחבה, ביצע עבירה לא אופיינית.

בברצלונה מבינים שליאו מסי ישלם על העבירה שלו ועל פי ההערכות יחמיץ ארבעה משחקים. החוקה בספרד על עבירות מסוג זה מרחיקה בין ארבעה ל-12 משחקים, אבל הכוכב לא צפוי לספוג עונש מחמיר גם מכיוון שזו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה לו אחרי קריירה כל כך ארוכה. אגב, מסי כן הורחק במדי ברצלונה – אלא שזה היה במדי קבוצת המשנה ברצלונה ב', לפני 15 שנה.

שער "ספורט" אחרי ההפסד של ברצלונה | "ספורט"

ויאליברה, שגם היה מי שספג את החבטה ממסי, טען בסיום: "הוא תקף אותי, אין ספק בכלל. שמתי גוף כדי למנוע ממנו להתקדם והוא התעצבן והכה אותי בפנים. זו הייתה עבירה ברורה שהצדיקה כרטיס אדום ועובדה שגם השופט חשב ככה. זה קורה שמאבדים שליטה, זה בסדר".

המאמן רונאלד קומאן שוב מצא את עצמו מאוכזב ומתוסכל אחרי הפסד, אבל כשנשאל על מסי לאחר המשחק רק אמר בקצרה: "עדיף שלא אדבר על השופטים. ליאו מסי אמר שהוא כשיר למשחק (אחרי שהחמיץ את חצי הגמר) ועשה את המקסימום". על פי העיתונאי חוסה אלבארס המקורב לכוכב, "מסי עצוב ומתחרט על מה שהוא עשה. זה קרה לו רק כי כבר לקחו אותו לקצה".

מסי נוטש את כר הדשא | RFEF – Pool/Getty Images

באשר להפסד, קומאן שוב נותר כמעט חסר מילים: "אנחנו מאוכזבים ועצובים, אבל אין לנו זמן להתחרט על דברים. ראיתי היום גם דברים שאהבתי, אבל זה הפסד קשה ואנחנו נצטרך ללמוד ממנו להשתפר. במחצית הראשונה איבדנו כדורים ובכלל לא הגענו לרחבה, אחר כך דווקא הם הצליחו להבקיע פעמיים. אני לא חושב שזה צעד אחורה שעשינו, אלא דווקא הראינו שאנחנו חוזרים למסלול הנכון וזאת למרות ההפסד. אנחנו זקוקים לזמן".

דווקא אחת מנקודות האור של ברצלונה במשחק היא היכולת של אנוטואן גריזמן, שכבש צמד וגם בהארכה לא היה רחוק מלחגוג שלושער ולהשוות ל-3:3, אבל הרמה של ג'ורדי אלבה נחתה על רגל הימין החלשה שלו והוא פספס את המסגרת. בסיום דיבר גריזמן בקצרה והעביר מסר ברור: "זה כל כך מתסכל ומעצבן מה שקרה לנו. עשינו טעויות אסטרטגיות קשות, לא תקשרנו בינינו – מישהו פשוט צריך לצעוק ולעשות סדר. נצטרך לעבוד על זה".

"בלי אמונה". שער העיתון "מונדו דפורטיבו" | מונדו דפורטיבו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי