יורנטה לא הספיק לאתלטיקו שדואגת, בספרד הכריזו: "הליגה נפתחה"

יאן אובלק ושחקני אתלטיקו מדריד מאוכזבים | Jose Miguel Fernandez/NurPhoto via Getty Images

הקשר הפך לחמישי מ-מאי 2020 שכבש ובישל עשרה שערים בליגות הגדולות, אך המוליכה הסתפקה ב-1:1 נגד לבאנטה. הקולצ'ונרוס ספגו שמונה שערים בשישה משחקים. סימאונה: "חייבים להשתפר". אובלק מתוסכל: "אין לנו מזל"

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד דועכת מעט? הקבוצה של דייגו סימאונה סיימה אתמול (רביעי) בתיקו 1:1 נגד לבאנטה בחוץ, מעידה שנייה שלה בשלושת משחקי הליגה האחרונים כשההגנה סופגת זה המשחק השישי ברציפות. על כן הפער מריאל מדריד עומד על שש נקודות כשלקבוצה משחק חסר. עוד מוקדם לומר שמאבק האליפות נפתח מחדש אך אתלטיקו הייתה רוצה לשחק טוב יותר רגע לפני שמינית גמר ליגת האלופות נגד צ'לסי.

בזמן שלואיס סוארס לא הצליח לכבוש על אף שבעט שלוש פעמים למסגרת (חמישה מצבים בסך הכל) – הנתון הכי עגום שלו העונה, הקולצ'ונרוס נהנו משערו של מרקוס יורנטס שמאז מאי 2020 הפך לשחקן השישי בחמש הליגות הגדולות שיש לו דאבל פיגרס (עשרה שערים ועשרה בישולים) לצד תומאס מולר, הארי קיין, ברונו פרננדס, ליאו מסי כמובן והנריך מחיטרין.

סימאונה, שאם היה מנצח היה משווה את שיאו של לואיס ארגוניס ז"ל עם 308 ניצחונות כמאמן הקבוצה, הודה: "פגשנו יריבה קשוחה שעבדה היטב. הם עשו הגנה נהדר ותקפו כמו שצריך. עבדנו קשה כדי לייצר מצבים ולהבקיע. במחצית השנייה היינו טובים מאוד עם מצבים ברורים להבקיע אבל התיקו הוגן לשתי הקבוצות. אנחנו לא עצבניים מכך שאנחנו נחשבים לפייבוריטים. זה בטח לא יותר מתח". כשנשאל מה היה חסר, ענה: "אין לי שום טענות. שיחקנו בעוצמה גבוהה, תקפנו מהאגפים. כמעט הפסדנו".

הגנת הברזל ספגה שמונה שערים בששת המשחקים האחרונים, יותר ממחצית משערי החובה בכל העונה. על כך אמר המאמן: "זה נכון שיש לאחרונה בעיה, עלינו להשתפר ואנחנו חייבים לעשות זאת". הקבוצה ספגה לפני רבע השעה הראשונה בפעם הרביעית בשישה משחקים והמאמן לא מצא הסבר: "אני לא יודע למה זה קורה, אבל הקבוצה נלחמה בצורה מטורפת כדי לחזור לאחר מכן והצליחה לעשות זאת תמיד וזה ראוי להערכה".

יאן אובלק שרשם הצלה גדולה בתוספת הזמן, היה מתוסכל: "לא ניצחנו בשל מזל רע. עשינו טעות הגנתית בהתחלה וספגנו אבל לאחר מכן הם לא הגיעו למצבים ואנחנו כן. לא ניצחנו רק בגלל מזל רע. זה הכדורגל ולעתים הכדור לא נכנס. אם אנחל קוראה היה מבקיע המשחק היה מתפתח אחרת. לבאנטה קבוצה נהדרת אך המשחק הזה הוא היסטוריה ואני מקווה שננצח בשבת. אנחנו לא מתעניינים בכמה נקודות אנחנו מובילים. אנחנו רוצים לנצח משחק אחר משחק".

בספרד נכתב: "יורנטה לא יכול לבד. אתלטיקו הופכת את הליגה, פתאום, למעניינת" ("אס"). "אובלק הציל את אתלטיקו ובעיקר את קוראה", נכתב ב"מארקה" על ההחמצה המביכה של הארגנטינאי. "בכדורגל יש מצבים שמסמנים ומכריעים משחק. קוראה החמיץ ואתלטיקו פספסה הזדמנות". עוד נכתב: "השינויים שצ'ולו עשה היו נראים כצעד של ייאוש ואף אחד מאלה שנכנס לא תרם". קוקה קיבל את הציון כוכב אחד וכך גם יאניק קראסקו. סאול וסטפן סאביץ' ייעדרו ממשחק הבית נגד אותה לבאנטה בעוד יומיים. מי שחזר הוא ז'ואאו פליקס שעלה מהספסל (66) לאחר שהחלים מקורונה אך לא הצליח להשפיע על המשחק.

דייגו סימאונה | Jose Miguel Fernandez/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי