אחרי 42 משחקים: נבחרת ספרד לא כבשה. טראורה סחט מחמאות

הרצף הארוך בתולדות 'הלה רוחה' נקטע. אנריקה התלהב מהכוכב של וולבס "עם שחקן אחד בלבד אי אפשר לעצור אותו", גם בתקשורת החמיאו: "הוא התעלל בהגנה". וגם: נקבעו המארחות למונדיאל 2030?

(גודל טקסט)

נבחרת ספרד סיימה אתמול (רביעי) בתיקו 0:0 נגד פורטוגל במשחק ידידות. המחצית הראשונה הייתה מקור לאופטימיות ולאחר מכן "לה רוחה" דעכה. ובכך תם לו הרצף הארוך בתולדותיה של 42 משחקים ברציפות בהם כבשה הנבחרת, הרצף הרביעי הטוב בכדורגל נבחרות. לראשונה כמאמן הנבחרת לואיס אנריקה רשם שני משחקים ללא ספיגה. מעבר לכך, ספרד הוציאה רק שישה כדורים מהרשת ב-14 המשחקים האחרונים.

מה שאפילו מעניין יותר מהמשחק היה היוזמה המשותפת של הנבחרות לארח יחד את מונדיאל 2030. נשיאי שתי ההתאחדויות שוחחו. לואיס רובילאס הספרדי אמר בנושא: "ההסכם מהווה צעד חשוב לפרוייקט משותף ברמה הספורטיבית והכן כמדינות. כדורגל הוא כלי מפואר להזרקת כוח ורצון להתאחד ברגעים של קושי גדול".

ובחזרה למשחק: שני שחקנים בנבחרת ערכו הופעת בכורה: חוסה קמפנייה מלבאנטה ואדאמה טראורה מוולבס שזכה למחמאות ענק אחרי מספר פריצות בכנף ימין. "סוף סוף הוא ערך את הופעת הבכוכה שלו והיה משב רוח מרענן עבור הנבחרת שצריכה אחד על אחד, מהירות ומסירה. הוא התעלל בגריירו וסמדו", נכתב ב"מארקה". גם לואיס אנריקה התלהב: "עם שחקן אחד בלבד אי אפשר לעצור אותו. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים ממנו. הוא סידר מצב ענק לדני אולמו".

סרחיו ראמוס ורוי פטריסיו. ספרד ופורטוגל יארחו יחד את מונדיאל 2030? | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

אנריקה התייחס למשחק: "פגשנו יריבה קשה מאוד. המחצית הראשונה, בעיקר 30 הדקות הראשונות היו יוצאות דופן עם הכדור ובלעדיו. הפעלנו לחץ נהדר. ראיתי מהנבחרת קצב טוב. בהגנה היינו יציבים. זה מה שאני מחפש, עם עוד משחקים ברמה הזו האינטנסיביות תעלה". המאמן החמיא לבוסקטס: "הוא היה מוקף בשחקנים ללא ניסיון, וכשאני רואה אותו על המגרש אני רגוע".

על אי שיתופו של אנסו פאטי: "הוא משחק בברצלונה הרבה, התכוונתי שהוא יעלה מהספסל אבל היה עליי לעשות שינויים אחרים היום, הוא ישחק והרבה במשחקים הבאים".

עוד נכתב בספרד: "הנבחרת צריכה כריסטיאנו משלה", נכתב ב"מארקה", שם החמיאו על היכולת אך ציינו שהשער המכריע היה חסר. גם אריק גרסיה זכה לשבחים: "הוא הצליח לעצור את רונאלדו ולברצלונה לא היו עוד שני מיליון יורו כדי לצרפו?". "הנבחרת ניצלה בזכות המשקוף, ואמנם שלטה במשחק אך הייתה חסרה את הברק והאמונה עד לכניסתו של טראורה", נכתב ב"אס".

לואיס אנריקה | Octavio Passos/Getty Images

רודריגו אמר: "התחלנו טוב ויצרנו מצבים אבל לאחר מכן איבדנו קצת שליטה. התיקו די הוגן, כל נבחרת יכלה לנצח. נכון שיש שינויים רבים בהרכב ובכלל אבל כדורגל הוא ספורט קולקטיבי ואנחנו מתרגלים לאט לאט. אין הרבה זמן לעבוד, זה נכון, אבל זה משחק הכנה ראשון. ניתן יותר לאט לאט. עלינו להתעקש על מה שהמאמן מבקש מאיתנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי