אמבפה התרגש: "רונאלדו השחקן הגדול בהיסטוריה"

אחרי שצרפת ופורטוגל נפרדו ב-0:0, כוכב פ.ס.ז' מיהר להחמיא לאליל שלו ברשתות החברתיות. דשאן: "הוא המודל שלו לחיקוי. להשוות ביניהם? זה קשה ולא נכון". ומה חשב פרננדו סנטוס על התוצאה?

(גודל טקסט)

הציפיות משחזור גמר יורו 2016 היו גבוהות מאוד, אך צרפת ופורטוגל נפרדו אמש (ראשון) ב-0:0 די משמים שגרם לשתיהן לאבד נקודות לראשונה בבית ג' בדרג A של ליגת האומות. אחרי שלושה מחזורים, שתי הנבחרות עם שבע נקודות, אך במקום הראשון ניצבת אלופת אירופה לה הפרש שערים טוב יותר.

ומה בנוגע לשני הכוכבים הגדולים? כריסטיאנו רונאלדו השלים 90 דקות במדי פורטוגל וקיווה לשפר את מאזן הכיבושים האדיר שלו במדי הנבחרת, אך לא הצליח למצוא את הרשת מול אלופת העולם ומאזנו נגדה עומד על אפס שערים בחמישה משחקים. את מרבית תשומת הלב אמש תפס קיליאן אמבפה, ששיחק לראשונה במדים הלאומיים מול CR7, השחקן אותו הוא העריץ בילדותו ואף תלה פוסטרים שלו בחדרו. השניים שוחחו במהלך המשחק והחליפו צ'פחות וחיוכים. "אליל", כתב הצרפתי לצד תמונה שהעלה לרשתות החברתיות עם הפורטוגלי לאחר המשחק והוסיף אימוג'י של כתר ואימוג'י של עז (GOAT), שמשמעותו ברורה: הכדורגלן הכי גדול בכל הזמנים.

"לא ראינו את רונאלדו על המגרש", אמר בסיום המאמן הצרפתי דידייה דשאן, שהחמיא ליריבה: "היינו זהירים מאוד, כי פורטוגל היא נבחרת נהדרת ושמנו דגש על מספר שחקנים שלה. אני חושב שעלינו לדבר על האיכות ההגנתית שהציגו שתי הנבחרות. אנחנו תמיד יכולים לשחק טוב יותר, אבל עמדה מולנו יריבה איכותית. שלטנו במשחק, במיוחד בחצי השני, וזאת הודות לשחקני הקישור שהיו יעילים מאוד. בפן ההתקפי, הפעם זה לא עבד".

על אמבפה ורונאלדו אמר דשאן: "כמו עבור הרבה שחקנים צעירים אחרים ברחבי העולם, כריסטיאנו הוא המודל לחיקוי של קילאן. להשוות ביניהם? זה יהיה ממש קשה וממש לא נכון, בטח לא בשלב הזה של הקריירה. כשקיליאן יהיה לקראת סוף הקריירה, אולי יהיה אפשר לדבר על זה".

המאמן הפורטוגלי פרננדו סנטוס סיכם: "ראינו משחק מאוזן בין שתי נבחרות ששיחקו בצורה זהירה מידי. אני לא חושב שנתנו להם יותר מידי כבוד, המשחק שלנו פשוט לא היה מספיק דינמי ואגרסיבי. היינו חייבים להיות מסודרים, כמובן, אבל ציפינו שהיכולות של שחקני ההתקפה יבואו יותר לידי ביטוי. שתי הקבוצות, בעיניי, שיחקו קצת יותר מידי מאחור ולא לקחו סיכונים".

המגן הימני נלסון סמדו היה נשמע הרבה יותר מרוצה ממאמנו: "אני חושב שבאופן כללי עשינו פה משחק נהדר, במיוחד בחלק ההגנתי. צרפת זו נבחרת נהדרת עם המון שחקנים איכותיים, אבל הצלחנו להוציא מהם את העוקץ ולנטרל את החלק ההתקפי המסוכן שלהם. רצינו לנצח, אבל אני לא חושב שתיקו זו לא תוצאה גרועה עבורנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי