בצרפת מתמוגגים מקאנטה: "אחת ההופעות הכי טובות שלו בקריירה"

הקשר האחורי היה היחיד שכבש ב-0:1 על אלופת אירופה פורטוגל ובלאקיפ כינו אותו "המנהיג" של אלופת העולם. אמבפה הפצוע עשוי לחזור לשחק נגד שבדיה בשלישי

(גודל טקסט)

אלופת אירופה נגד אלופת העולם, משמע על המגרש מתרוצצים 22 שחקנים וביניהם כריסטיאנו רונאלדו, ז'ואאו פליקס, ברנרדו סילבה, ברונו פרננדש וכוכבים פורטוגלים נוספים ומולם אנטואן גריזמן, אנתוני מרסיאל, אוליבייה ז'ירו ושאר צרפתים שזכו לפני כשנתיים בגביע העולם. ומי הכריע את המפגש? הקשר האחורי של צ'לסי, אנגולו קאנטה שכבש את השער היחיד אמש באצטדיון האור בליסבון והעלה את הטריקולור לפיינל פור של דרג א' בליגת האומות.

קאנטה, הקשר האחורי אולי הטוב בעולם, הצליח גם להעיר לחיים את פול פוגבה, שעל אף התקופה הקשה מאוד שעוברת עליו במנצ'סטר יונייטד, ביחד השניים סופרים כבר 26 משחקים רצופים ללא הפסד כאשר הם אלה שמנהלים את מרכז השדה – 20 ניצחונות ושש תוצאות תיקו, שיא עבור צרפת. בנוסף, כריסטיאנו רונאלדו סופר כבר שישה משחקים בקריירה מבלי שהצליח לכבוש נגד נבחרת צרפת.

אנגולו קאנטה
שער העיתון לאקיפ. משחק מילים בין השם אנגולו למילה מנהיג | לאקיפ

במשחק סיום ליגת האומות תארח צרפת את שבדיה ביום שלישי ללא קאנטה שספג כרטיס צהוב והוא מושעה, אך החבורה של דידייה דשאן כבר בשלב הבא. "צרפת צריכה להכיר תודה לקאנטה, זו אחת מחמש ההופעות הטובות ביותר שלו בקריירה", נכתב ב-GFFN, "זו הייתה הופעה חזקה מאוד של צרפת נגד אחת הנבחרות הטובות בעולם. בנז'מין פבאר ולוקאס הרננדז הוכיחו שאין חששות לגביהם יחד כצמד הבלמים ביורו, פוגבה שיחק עם המון מוטיבציה, לוריס סיפק עצירה פנומנלית וקאנטה היה מעל כולם". גם בלאקיפ, מעבר למשחק המילים על המילה "מנהיג" בעמוד השער, כינו את קאנטה "הבוס" לאור הופעתו המשובחת.

מי שנעדר מהמשחק הוא קיליאן אמבפה הפצוע, שצפה בחבריו מהיציע. לפי "לה פריזיאן", הוא עשוי בכל זאת לשחק ביום שלישי נגד שבדיה והטענה היא שהוא לא שותף כדי לא לסכנו, גם לבקשת השחקן ופריז סן ז'רמן כך שיהיה כשיר במאת האחוזים למפגש בליגת האלופות בשבוע הבא נגד לייפציג.

קיליאן אמבפה
אמבפה. עשוי לשחק נגד שבדיה | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

המאמן דידייה דשאן הוסיף: "אפשר לומר שהוכחנו את האיכויות שלנו. פגשנו יריבה מאוד חזקה והיה לנו מאוד לא קל, אבל שלטנו במשחק וניצחנו. הייתה המון הקרבה מצד השחקנים – גם לא הייתה לנו הכנה פשוטה למשחק, אבל לא היה לי ספק שהשחקנים יעלו להילחם על הכבוד ולהוכיח מה הם שווים".

על אמבפה הפצוע אמר: "אין כוונה לשחרר אותו. קורנטין טוליסו לא יהיה כשיר וגם קאנטה (מושעה), אבל קיליאן ערך היום אימון והוא מאמין שהוא יוכל לשחק".

צרפת ופורטוגל ייפגשו גם בשלב הבתים ביורו הקרוב, כחלק מבית המוות יחד עם גרמניה והונגריה, ועל כך אמר דשאן לסיכום: "קודם כל, השגנו את המטרה לסיים בראשות הבית. עד יוני זה כבר יהיה סיפור אחר ואני מקווה שיסתיים אותו הדבר. מי יודע מה יהיה עד אז?".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי