צפו: מנצ'סטר יונייטד עלתה לגמר הגביע לאחר 1:2 על טוטנהאם

רומלו לוקאקו חוגג עלייה לגמר
רומלו לוקאקו חוגג עלייה לגמר | AFP

דלה עלי העלה את התרנגולים ליתרון כבר בדקה ה-11 לאחר עוד בישול של אריקסן, אבל סאנצ'ס (24) והררה (62) הפכו במשחק ענק בניצוחו של פול פוגבה. הארי קיין לא היה מרוכז ובלעדיו הלונדונים לא נראו אותו דבר

(גודל טקסט)
אז נכון, באליפות היא כבר לא תזכה, וליגת האלופות היתה כישלון מהדהד, אבל מנצ'סטר יונייטד הוכיחה הערב (שבת) שהיא עדיין אחד המועדונים הגדולים בכדורגל האנגלי, והיא עדיין מסוגלת לקטוף תארים, כשחזרה מפיגור לניצחון 1:2 על טוטנהאם והעפילה לגמר הגביע.


לפני המשחק ציפו כולם מהארי קיין להתעלות ולסחוב את טוטנהאם לגמר על גבו ורגליו. אבל החלוץ נראה מרוכז במאבק האישי שלו להיות מלך השערים בליגה ובקושי הורגש במשחק. הפוקוס עבר לפול פוגבה וז'וזה מוריניו, שנדמה שעשו סולחה והיא השתלמה להם בגדול. הכוכב הצרפתי הוביל את ההתקפה של יונייטד, סיכן את שער היריבה יותר מפעם אחת וכשקבוצתו היתה בפיגור, הוא היה זה שדרבן את חבריו לחזור לתקוף ואף בישל את שער השוויון. הוא אמנם לא הבקיע, אבל אם אוהדי מנצ'סטר רוצים לשלוח זר פרחים, הוא הכתובת.


זה לא התחיל חלק עבור השדים האדומים. כבר לאחר 11 דקות מהפתיחה התרנגולים הראו למה הם אחת הקבוצות ההתקפיות הטובות ביותר בליגה כשכריסטיאן אריקסן קיבל כדור בכנף, התקדם, שלח אותו למרכז הרחבה והוסיף עוד בישול לרשימה הארוכה שלו לאחר שדלה עלי כבש בנגיעה. משם פוגבה נכנס חזק למשחק וכאמור בישל לאלכסיס סאנצ'ס, עם הגבהה מדויקת בדקה ה-24 לאחר שהראה לחימה מרשימה על הכדור.


טוטנהאם ניסתה לחזור למשחק אך ללא הצלחה, והמחצית הסתיימה בזמן הרע ביותר מבחינתה לאחר שנכנסה למומנטום התקפי. סדרת החמצות שלחה אותה להפסקה בתוצאה 1:1, ומשם השחקנים של פוטצ'ינו לא הצליחו להתעורר. אנדר הררה ניצל את זה בדקה ה-62 כדי להגיע מאחור ולכבוש שער חשוב מאין כמוהו למנצ'סטר יונייטד לאחר התקפה קבוצתית נהדרת, וכמה שטוטנהאם ניסתה להשוות בדקות הסיום היא פשוט לא נראתה אותו דבר כשהארי קיין כבוי. חמש דקות של תוספת זמן לא עזרו, התרנגולים ירדו מנוצחים ומנצ'סטר יונייטד חגגה כל הדרך לגמר הגביע, כשרק משחק אחד מפריד בינה ובין התואר הוותיק ביותר בכדורגל.


FT: #MUFC 2 Tottenham 1.

Goals from @Alexis_Sanchez and @AnderHerrera see the Reds into the #EmiratesFACup final…

Let the celebrations commence! pic.twitter.com/equtgBOM78

— Manchester United (@ManUtd) April 21, 2018


הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אנטוניו ולנסיה (מתאו דרמיאן, 79), פיל ג'ונס, כריס סמולינג, אשלי יאנג, נמניה מאטיץ', אנדר הררה, פול פוגבה, ג'סי לינגארד (מרכוס ראשפורד, 83), רומלו לוקאקו, אלכסיס סאנצ'ס (מרואן פלאיני, 96).


טוטנהאם: מישל וורם, קיירן טריפר, דוינסון סאנצ'ס, יאן ורטונחן, בן דייוויס (לוקאס, 68), אריק דייר, מוסא דמבלה (ויקטור ווניאמה, 78), כריסטיאן אריקסן, דלה עלי, היונג-מין סון (אריק לאמלה, 86), הארי קיין.


Final thoughts… #COYSpic.twitter.com/Z74IYSveiy

— Tottenham Hotspur (@SpursOfficial) April 21, 2018


מהלך המשחק
דקה 1: השופט אנתוני טיילור הוציא את המשחק לדרך בוומבלי.


דקה 11, טוטנהאם עולה ל-0:1: כריסטיאן אריקסן, המבשל הסדרתי של התרנגולים, התקדם בתרגיל נהדר מצד ימין והכניס כדור למרכז הרחבה, שם חיכה דלה עלי ושם את הרגל כדי לקבוע יתרון לקבוצה הלונדונית.


דלה עלי חוגג עם חבריו. שער שיביא את טוטנהאם לגמר? (AFP)
דלה עלי חוגג עם חבריו. שער שיביא את טוטנהאם לגמר? (AFP)


דקה 24, 1:1: שוויון! יונייטד ישבה על השער של טוטנהאם דקות ארוכות עד שלבסוף פול פוגבה, שנייה לאחר שלא הגיע לכדור בתוך הרחבה, חטף אותו בכנף השמאלית ושלח הגבהה מדויקת לראש של אלכסיס סאנצ'ס. הצ'יליאני התרומם ונגח לרשת של מישל וורם.


דקה 37: איזו הזדמנות לסון. הקשר של טוטנהאם קיבל כדור בתוך הרחבה, מצא את עצמו חופשי לגמרי ובעט, אבל הכדור החזק שלו עבר רק קרוב למסגרת.


אלכסיס סאנצ'ס. שער שוויון נהדר במשחק נהדר (AFP)
אלכסיס סאנצ'ס. שער שוויון נהדר במשחק נהדר (AFP)


דקה 44: פוגבה בעט כדור מסובב מחוץ לרחבה, וורם הגיב טוב והדף לקרן בקצות האצבעות.


דקה 62, מנצ'סטר עולה ל-1:2: אחרי פתיחה מנומנמת למחצית השנייה, התקפה מתואמת היטב של השדים האדומים הסתיימה כשהכדור ברשת מרגלו של אנדר הררה, שהגיע מאחור ובעט כדור חזק ושטוח.


דקה 96: שריקת הסיום נשמעת, יונייטד בגמר!

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי