באנגליה נדהמים מליברפול: "מהקבוצות הטובות בהיסטוריה"

בתקשורת המקומית החמיאו למייטי רדס, שיוכלו לזכות באליפות אם סיטי לא תנצח את צ'לסי. קלופ: "אצפה במשחק רק כי אנו פוגשים אותם בשבוע הבא". וגם: התכניות של סלאח להערב והמסר של אשתו של פאביניו

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

שתי נקודות בלבד. זה מה שמפריד בין ליברפול לבין הזכייה הראשונה שלה באליפות הפרמיירליג הראשונה שלה מזה 30 שנה. ה"מייטי רדס" חזרו אתמול (רביעי) לאנפילד הריק מאוהדים ואחרי ההופעה המאכזבת בדרבי נגד אברטון, שהיוותה המשך ישיר ליכולת המקרטעת מלפני הפגרה, הזכירו לכל העולם איזו קבוצה הם עם ניצחון 0:4 מרשים על קריסטל פאלאס.

בתקשורת האנגלית נכתב לאחר המשחק: "שום דבר כבר לא משנה. בעוד יום, בעוד שבוע או בעוד שלושה חודשים. אחרי 30 שנים, שלוש מגפות עולמיות ותסכול רב, זה כבר לא משנה. ליברפול הוכיחה אתמול לא רק שמגיע לה להניף את התואר, אלא שזו אחת הקבוצות הטובות ביותר בהיסטוריה של המועדון המפואר הזה".

הקבוצה של יורגן קלופ הייתה עדיפה אמש בכל פרמטר. מוחמד סלאח, שלא שותף נגד אברטון, חזר להרכב והראה שוב כמה הוא כמה משמעותי. טרנט אלכנסדר-ארנולד היה הראשון לכבוש במשחק, לאחר כדור חופשי נפלא, ושמו הוזכר בתקשורת כמועמד בכיר לשחקן העונה. חברו המצרי היה זה שהכפיל את התוצאה והשכיח לגמרי את העובדה שלא קיבל דקה במשחק הקודם.

מוחמד סלאח | Shaun Botterill/Getty Images

"עכשיו הגיע הזמן שלנו לזכות באליפות", אמר סלאח לאחר המשחק, "כשהגעתי לכאן אמרתי שאני רוצה לזכות בפרמיירליג בשביל המועדון ובשביל בעיר הזו. כבר בעונה שעברה הייתה לנו הזדמנות אבל גם מנצ'סטר סיטי שיחקה טוב וזה הלך אליה. עכשיו התואר שלנו. מרגיש נהדר לחשוב על זה!". כשנשאל אם יצפה במשחקה של מנצ'סטר סיטי הערב, החלוץ השיב שיש לו תכניות אחרות – "לשחק עם הבת שלי".

הבדלי הרמות הברורים בלטו גם במהלך המחצית השנייה, בה פאביניו דאג להקפיץ שוב את הצופים בבית עם בעיטה אדירה מ-30 מטרים, ישירות לרשת פאלאס האומללה. דקות ספורות אחרי הגול של הברזילאי, אשתו רבקה טבארס הרגישה כנראה צורך להגיב לביקורות כאלה ואחרות מצד אוהדי ליברפול ושלחה להם מסר, כשצייצה בטוויטר ארבעה פרצופים משתיקים.

הצגה כמו זו לא הייתה יכולה להסתיים בלי שער של סאדיו מאנה, שכבש בדקה ה-69 לאחר מסירת אומן של סלאח. על עוצמת התצוגה תעיד העובדה שקריסטל פאלאס לא רשמה נגיעה אחת בכדור ברחבה של אליסון – נתון שלא נרשם בליגה האנגלית מאז 2008.

אז מה בעצם נשאר? כבר היום ליברפול יכולה לזכות רשמית בתואר, אם מנצ'סטר סיטי לא תצליח לנצח את צ'לסי בסטמפורד ברידג' (22:05, שידור ישיר בספורט1). אם התכולים ימשיכו בכושר הנהדר משני המשחקים האחרונים, השמפניות יחכו שבוע נוסף, אז האלופה שבדרך תתארח אצל סגניתה בטבלה וכל תוצאה מלבד הפסד תבטיח לה אליפות באופן סופי.

קלופ הבהיר במסיבת העיתונאים כי יעקוב אחר ההתפתחויות בסטמפורד ברידג' מסיבות של סקאוטינג בלבד: "אני אצפה במשחק לא בשביל להתכונן לחגיגות, אלא כי מנצ'סטר סיטי היא היריבה הבאה שלנו וגם את צ'לסי נפגוש בהמשך. אנחנו לא מתכננים מפגש צפייה משותף. מה שכן, ללא קשר להכרעות, המפגש בינינו לבין סיטי הוא בגדר חובת צפייה לכל אוהדי הכדורגל בעולם, כי מדובר בעימות בין שתי קבוצות טובות מאוד וזה יהיה מעניין".

קלופ מאושר עם ואן דייק. שתי נקודות בלבד מפרידות בינו לתואר | PHIL NOBLE/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי