בראשון: קלופ העביר מסר אחרי התבוסה, פודן ימשיך בהרכב סיטי

ליברפול תעלה לכר הדשא באנפילד כאלופת אנגליה לראשונה מזה 30 שנה, המנג'ר הבהיר לאחר ה-4:0 המהדהד במנצ'סטר: "לא נחלק מתנות". הכוכב הצעיר של גווארדיולה צפוי לפתוח בסאות'המפטון, דה בריינה וסטרלינג ינוחו?

(גודל טקסט)

הקרב על ליגת האלופות יהיה במוקד משחקי יום שבת במסגרת המחזור ה-33 בפרמיירליג (שידורים ישירים בחבילת הערוצים של ספורט1), אבל מחר (ראשון) נזכה לראות את שתי הגדולות, האלופה הטרייה שליברפול שתארח את אסטון וילה ותנסה להתאושש מה-4:0 המביך באיתיחאד ואילו מנצ'סטר סיטי תתארח אצל סאות'המפטון ותנסה לשמור על המומנטום אחרי שרמסה את האלופה הטרייה.

ליברפול – אסטון וילה (החל מ-18:20 בספורט1)

30 שנה חיכתה ליברפול לזכות באליפות, וכשזה כבר קרה בשבוע שעבר – היא אפילו לא הייתה על הדשא, אלא צפתה במנצ'סטר סיטי מפסידה לצ'לסי וכך היא הוכתרה רשמית. רצה הגורל ויצא שהמשחק הראשון של ליברפול כאלופת אנגליה יהיה מול סגניתה, אבל האחרונה ממש לא ריחמה על הקבוצה שלקחה לה את האליפות וגמלה לה עם 0:4 מהדהד – שרק במזל גדול מבחינת המייטירדס לא הסתיים בתוצאה גבוהה ומשפילה עוד יותר.

מחר קלופ ושחקניו ישובו לאנפילד לאחר כמעט שבועיים ויארחו את אסטון וילה המידרדרת, שצברה שתי נקודות מ-12 אפשריות מאז חזרת הכדורגל ונותרה מתחת לקו האדום, ועבור קלופ זו בהחלט הזדמנות לחזור למסלול הניצחונות.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, קלופ הבהיר כי העובדה שהקבוצה זכתה באליפות ממש לא אומרת שמעתה הוא יאפשר לשחקניו להוריד את הרגל מהגז: "לא הפסדנו יותר מדי משחקים בשנתיים וחצי האחרונות, אבל כל הפסד מרגיש אותו דבר ואנחנו נשתמש בתחושה הזו במשחקים הבאים – לא היינו טובים ואנחנו צריכים להגיב לכך. זה לא אומר שעלינו לבצע שינויים, אלא להגיע מוכנים במאת האחוזים וה-4:0 יכול לעזור לנו וללמד אותנו".

וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק | Laurence Griffiths/Getty Images

אם בכוונתו לשתף שחקנים צעירים במחזורי סיום העונה: "לחבר'ה הצעירים מגיעה מדליית אליפות ואם צריך אני אייצר מדליות עבורם, כי אם הם חלק מהסגל אז הם ראויים למדליה (רק שחקן עם חמש הופעות זכאי למדליה בפרמיירליג), אבל אנחנו לא נתחיל לחלק הופעות בפרמיירליג כמו מתנות בחג המולד. אנחנו לא יכולים לעשות דבר כזה. אנחנו צריכים לוודא שבכל משחק יעלו ה-11 הכי טובים שעומדים לרשותנו".

סאות'המפטון – מנצ'סטר סיטי (החל מ-20:50 בספורט1)

קשה להבין כיצד הפסידה העונה מנצ'סטר סיטי שמונה משחקים. אלופת השנתיים האחרונות הציגה יכולת יוצאת דופן ביום חמישי כשהביסה 0:4 את ליברפול, אבל זה הרגיש כמו משחק בו התפוצצו שחקניו של פפ גווארדיולה על האלופה הטרייה שזכתה מהם לטקס משמר כבוד לפני המשחק. אין ספק שמנצ'סטר סיטי תסיים בין ארבע הראשונות ובשל לוח הזמנים הצפוף, כמו תמיד, אפשר לצפות מגווארדיולה לרוטציה רחבה אחרי ההצגה מול ליברפול.

דויד סילבה, שכלל לא שותף נגד המייטירדס, צפוי לשוב להרכב ולצדו גם יעלו ריאד מאחרז וברנרדו סילבה, כך שבהחלט ייתכן שהכוכבים קווין דה בריינה וראחים סטרלינג יירדו לספסל. גם פרננדיניו שסיים לרצות עונש השעיה מועמד לפתוח במקום רודרי בקישור האחורי והמגנים ז'ואאו קנסלו ואולכסנדר זינצ'נקו מועמדים להחליף את קייל ווקר ובנג'מין מנדי בהתאמה. למעשה, עוד לפני משחקי ליגת האלופות בעוד קצת יותר מחודש, המשימה הרצינית הבאה של מנצ'סטר סיטי תהיה בחצי גמר הגביע האנגלי נגד ארסנל ב-18.7.

מי שצפוי לשמור על מקומו בהרכב הוא הקשר בן ה-20 פיל פודן, שנתן הצגה של ממש מול ליברפול. פודן, שמזה כשנתיים כמסומן כדבר הבא של מנצ'סטר סיטי, כבש, בישל וניהל את ההצגה יחד עם קווין דה בריינה ובאתר "מנצ'סטר איבנינג ניוז" חגגו את העובדה שמעתה אי אפשר שלא להסתכל עליו כעל שחקן משמעותי בקבוצה של גווארדיולה. פודן, על אף שרשם העונה רק 548 דקות פרמיירליג, מחזיק במאזן נדיר של ארבעה שערים ושני בישולים – ובליגת האלופות מאזנו אף טוב יותר העונה, שני שערים ושני בישולים ב-186 דקות בלבד!

פיל פודן
פיל פודן | DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images

מנגד, סאות'המפטון מאז "פגרת הקורונה" אמנם הפסידה במשחק הבית היחיד שלה, 2:0 לארסנל, אך בשני משחקי החוץ נגד נוריץ' ו-ווטפורד כבשה שתי שלישות והיא במקום ה-14, מרחק די מבטיח של 12 נקודות מהקו האדום.

משחקים נוספים: ברנלי – שפילד יונייטד (13:50 בספורט1), ניוקאסל – ווסטהאם (16:05 בספורט1)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי