ארטטה: "ליגת האלופות? צריכים לנצח בכל משחק ואז להתפלל"

מנג'ר ארסנל התייחס לאפשרות לסיים בטופ 4 לקראת המשחק מול לסטר (שלישי, 22:05 בספורט1): "לפני כמה שבועות גם המקום בליגה האירופית נראה דמיוני". וגם: צ'לסי בסגל חסר מול פאלאס ו-ווטפורד ונוריץ' בקרב תחתית

קבוצות: ארסנל צ'לסי לסטר
(גודל טקסט)

המחזור ה-34 של הפרמיירליג ייפתח כבר הערב (שני) עם המפגש בין טוטנהאם של ז'וזה מוריניו לאברטון של קרלו אנצ'לוטי (21:50, שידור ישיר בספורט2) ומחר ייצאו לדרך שלושה משחקים מרתקים לא פחות – צ'לסי הנמצאת במקום הרביעי תקווה להישאר שם גם אחרי המשחק נגד קריסטל פאלאס, ארסנל תקווה להתקדם לעבר הכרטיס לאירופה דווקא נגד לסטר החזקה ו-ווטפורד תפגוש בקרב תחתית לוהט את נוריץ', שנמצאת כבר רגל וחצי בליגת המשנה.

קריסטל פאלאס – צ'לסי (שלישי, 19:50 בספורט1)

קבוצתו של פרנק למפארד נמצאת במצב מאוד טריקי. הבלוז שנמצאים במקום הרביעי עשויים לסיים אותו במקום השלישי במקרה של ניצחון בסלהרסט פארק והפסד של לסטר, אבל במקרה של הפסד הם עלולים לרדת למקום החמישי, אם מנצ'סטר יונייטד תעשה את העבודה נגד אסטון וילה ולכן המאמן מבין כי המחזור הקרוב עשוי להכריע את עתידו בצ'לסי בעונה הבאה.

אבל על פי הסטטיסטיקה למפארד יכול לנשום לרווחה מכיוון שהניצחון של קריסטל פאלאס בביתה על צ'לסי היה לפני קרוב לשלוש שנים, אז השיגה 1:2 בזכות גול עצמי של ססאר אספיליקווטה ושער ניצחון של ווילפרד זאהה קצת אחרי שטימו בקאיוקו איזן זמנית את התוצאה. בנוסף הקבוצה של רוי הודג'סון סיימה את העונה – את מקומה בפרמיירליג בעונה הבאה כבר הבטיחה והמקום לאירופה נראה כבר בלתי אפשרי ואנו צפויים לראות את הקבוצה הלונדונית משחקת כדורגל משוחרר.

אנגולו קאנטה
אנגולו קאנטה. לא יהיה בסגל | BEN STANSALL/AFP via Getty Images

למפארד דיבר לקראת המשחק ודיבר בעיקר על הסגל החסר: "קאנטה לא יהיה בסגל, יש לו פציעה קלה ואנחנו מקווים שיחלים בתוך שבוע ויהיה כשיר לקראת המשחק נגד שפילד יונייטד. מתאו קובאצ'יץ' חזר להתאמן איתנו וגם הוא לא יהיה מוכן למחר, כמוהו גם פיקאיו טומורי וג'ורג'יניו".

מבחינה מקצועית למפארד צפוי לערוך מספר שינויים מההרכב שהביס 0:3 את ווטפורד. אנטוניו רודיגר צפוי לשוב למרכז על חשבונו של קורט זומה ואנגולו קאנטה כאמור שבספק למשחק ייזכה למונה ובילי גילמור הצעיר עשוי לקבל את המקום בהרכב.

ארסנל – לסטר (שלישי, 22:05 בספורט1)

מאז צמד ההפסדים למנצ'סטר סיטי ולברייטון, ארסנל דוהרת לכיוון הכרטיס לאירופה עם שלושה ניצחונות רצופים, כאשר האחרון נגד וולבס היה המרשים מכולם. מחר תהיה למיקל ארטטה משוכה קשה במיוחד וניצחון נוסף עשוי לעלות אותה למקום השישי.

התותחנים כהרגלם סובלים מכמות גבוהה במיוחד של פצועים, כאשר הבולט מבינים הוא השוער הגרמני ברנד לנו כמוהו גם מסוט אוזיל וניקולא פפה. אך גם מהצד השני הקבוצה של ברנדן רוג'רס  תחסר שחקנים משמעותיים. בן צ'ילוול וג'יימס מדיסון בספק גדול למשחק וההחלטה לגביהם תתקבל רק לאחר האימון המסכם.

מאמן ארסנל מיקל ארטטה אמר לקראת המשחק: "האם יש סיכוי להגיע לליגת האלופות? אני חושב שצריך לנצח בכל משחק ואז להתפלל. זה לא קשור לניצחון של משחק אחד, אנחנו צריכים לנצח משחק אחר משחק. לפני כמה שבועות זה היה דמיוני לחשוב על מקום באירופה ועכשיו אנחנו קרובים אליו הרבה יותר. אז בואו נמשך לנצח ונראה לאן זה יוביל אותנו".

ברנד לנו
ברנד לנו. עדיין פצוע | GARETH FULLER/POOL/AFP via Getty Images

על היריבה: "אני חושב שברנדן והצוות שלו שינו לחלוטין את סגנון המשחק ואת הדרך בה הם משחקים. ברור מאוד מה הם מנסים לעשות וחשוב להם להיות דומיננטיים. בפרמיירליג הם מאוד יציבים למרות שהם מעט מתקשים בשבועות האחרונים. אני חושב שהם הוכיחו שגם נגד הגדולות הם יכולים לשחק כדורגל דומיננטי".

ווטפורד – נוריץ'

קרב תחתית גורלי בוויקארג' רואד. כשביניהן פער של שבע נקודות, ווטפורד תארח את נועלת הטבלה נוריץ' בידיעה שניצחון לא רק יוביל כמעט סופית להורדת הצרעות בחזרה לצ'מפיונשיפ תוך שנה, אלא גם יפתח לפחות זמנית פער של ארבע נקודות מאסטון ווילה מבורנמות' שמתחת לקו האדום.

ווטפורד חזרה מהפגרה עם 1:1 ביתי נגד לסטר והציפיות מהחבורה של נייג'ל פירסון עלו, אך דווקא מאז הם נכנעו לברנלי, לסאות'המפטון ולצ'לסי ובמשחקים אלו כבשו שער אחד בלבד – גם הוא היה עצמי. המנג'ר אמר לקראת המשחק: "אני מסתכל על השחקנים באימונים, מביט להם בעיניים ואני מאוד אופטימי. כולם רוצים להשתפר ולהשיג תוצאות טובות יותר, זה ברור".

לעומת זאת, הקנריות בדרך הבטוחה לליגת המשנה, סופרים כבר חמישה הפסדים רצופים בשלושת השבועות האחרונים (כולל בגביע) ולא כבשו אפילו שער אחד לרפואה. הקשר טוד קנטוול ייעדר מהמפגש, ואילו טימו פוקי הפינלנדי צפוי לשוב לחוד לאחר שסופסל בהפסד האחרון לברייטון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי