למפארד: "הכדורגל הטוב יכול לחכות", שיא מיוחד לז'ירו

בצ'לסי נשמו לרווחה אחרי ה-0:1 על נוריץ'. המאמן הודה: "רוצה יותר מהקבוצה שלי, זה ברור, אבל כעת התוצאות קריטיות. שום דבר לא סגור". החלוץ כבש הכי הרבה שערי נגיחה באנגליה מאז הופעת הבכורה שלו

(גודל טקסט)

צ'לסי ספגה לא מעט ביקורות לאחר התבוסה 3:0 נגד שפילד יונייטד, אך הבלוז הצליחו להתאושש עם 0:1 חשוב על נוריץ' אתמול (שלישי) שקירב אותה משמעותית לליגת האלופות והיא תלויה בעצמה. מדובר בניצחון שהיה לא פחות מאוויר לנשימה שכן הקבוצה מלונדון עומדת בפני סיום עונה קשה במיוחד – אחרי חצי גמר הגביע ביום רביעי נגד מנצ'סטר יונייטד, היא תפגוש את ליברפול באנפילד ו-וולבס השישית בביתה. הגיבור היה אוליבייה ז'ירו, החלוץ הצרפתי שמאז הבכורה שלו בפריימרליג באוגוסט 2012 כבש 31 שערים בנגיחה (כולל אתמול כמובן) – לפחות חמישה יותר מכל אחד אחר.

ז'ירו בן ה-33 מיעט לשחק עד פברואר, ואת כל ששת שעריו כבש בעשרת המחזורים האחרונים. החלוץ היה מאושר: "התגעגעתי להרבה דברים שאולי בדרך כלל לא הייתי מתגעגע, איבדתי חלק מהביטחון. עם זאת, הרצון שלי לכבוש היה אדיר וניסיתי להישאר מרוכז". הוא סיפר שחגיגת השער שלו כמו 'פנקס ועט' נובעת מהמשחק SCRABBLE אותו הוא משחק עם אנגולו קאנטה.

למפארד הסתפק בנקודות: "אני רוצה יותר מהקבוצה שלי, זה ברור, יש עצבים מ-10-15 דקות בהן הלכנו אחורה. אני רוצה שנזיז את הכדור יותר מהר ונהיה ניידים, כבר עשינו את זה העונה. אך כל זה יכול לחכות. אנחנו במקום השלישי וזה מה שחשוב. בשלב הזה של העונה התוצאות הן סופר-קריטיות ועמדנו במשימה. הראנו קצת יותר אישיות במשחק שלנו.

ז'ירו כובש בנגיחה. עניין שבשגרה | Adam Davy/Pool via Getty Images

המאבק על ליגת האלופות: "קשה להעריך אם סגרנו את הסיפור, אני חושב שלא. אנחנו יודעים שהמשחקים שנותרו לנו קשים מאוד אבל כך גם לכל הקבוצות. כל משחק בפרמיירליג הוא אתגר. אנחנו יכולים לשבת כעת, לנוח ולצפות בקבוצות האחרות ואז להתכונן לחצי גמר הגביע".

המאמן פירגן לחלוץ הצרפתי: "רגע לפני הסגר הוא נכנס להרכב והיה חלק ממשחקים טובים. הוא דמות חשובה עבורינו ומבקיע שערים גדולים. ז'ירו התאמן בצורה מבריקה גם כאשר תמי אברהם שיחק היטב בתחילת העונה והיה שחקן הרכב קבוע. בינואר אמרתי לז'ירו שאני רוצה שיישאר והוא היה פנטסטי עם איך שהתמודד עם המצב. האופן בו הוא משחק מאוד עוזר לנו".

גם בכלי התקשורת לא נותרו אדישים ליכולת שלו. "ז'ירו מחזיר את הבלוז לדרך המנצחת", נכתב ב"סקיי ספורטס". "גם בלי אוהדים אפשר היה לחוש את המתח בסטמפורד ברידג'. ז'ירו אחראי לכך שהגורל של צ'לסי בידייה בעשרת הימים האחרונים. הוא שחקן נהדר", נכתב ב"דיילי מייל". שחקן העבר של המועדון, אשלי קול, נפעם: "אני זוכר אותו מהאימונים. אני בטוח שז'ירו התאמן הכי קשה כשיש. וכשילדים רואים שחקן בכיר מתאמן ככה – הצעירים משגשגים. בתחילת העונה הוא לא שיחק, אבל הוא מוכן לעבוד. אני בטוח שהוא התסכל במראה ואמר 'מה עליי לעשות כדי להחזיר את עצמי להיות חלק מהקבוצה?'"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי