ג'רארד תוקף: "מביט לאחור בצער, לא היו לנו מאמנים מספיק טובים"

סטיבן ג'רארד אחרי עוד אכזבה בנבחרת | Shaun Botterill/Getty Images

מה יגידו קאפלו ואריקסון? אגדת ליברפול סיפר שהוא מאוכזב מהכישלונות בנבחרת אנגליה: "קלופ, מוריניו ופפ הם מעל המועדון, חבל שהמנג'רים שלנו לא יכלו לקבל החלטות קשות ולהוציא מאיתנו יותר". וגם: מחמיא לסוארס

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

סטיבן ג'רארד לנצח יישאר אגדה באנפילד, אך יחד עם זאת לא הצליח להפיק את אותה היכולת במדי נבחרת אנגליה. קשר העבר ומאמן ריינג'רס בהווה התראיין ל-"BBC" וסיפר שיש לו חרטה עצומה על הכשלונות בנבחרת שלוש האריות והפנה אצבע מאשימה למאמנים שעמדו על הקווים. כזכור, אנגליה הודחה שלוש פעמים ברציפות ברבע הגמר – במונדיאלים 2002 ו-2006 וכן ביורו 2004, וליורו 2008 כלל לא הגיעה.

"אני מסתכל לאחור עם המון חרטות. אני רואה תמונה של הנבחרת ההיא והיו לנו כמה שחקנים נפלאים לאורך השנים. היינו זקוקים למאמן טוב שיהיה גדול מאותם שחקנים בודדים. היו מאמנים טובים כמו רפא בניטס אבל ייתכן שהוא לא רצה לאמן נבחרת באותה קבוצה", אמר ג'רארד. כזכור בין היתר עמדו על הקווים פיגורות כמו סווין גוראן אריקסון ופאביו קאפלו שלא הצליחו.

הקשר הוסיף: "אני מסתכל כעת על מאמנים שהם גדולים מהקבוצות שלהם כמו יורגן קלופ, ז'וזה מוריניו או פפ גווארדיולה. אני חושב שמישהו כזה שהיה יכול להיות מעל 'דור הזהב' שלנו, והיה מוכן לקבל החלטות קשות – היה מוציא יותר מקבוצת השחקנים שלנו, לדעתי".

פאביו קאפלו וסוון גוראן אריקסון
פאביו קאפלו וסוון גוראן אריקסון. מה הם יגידו? | GettyImages

לבסוף ג'רארד סיכם: "התקרבנו לפעמים אבל אין מנוס מלהודות שהיינו מתחת לרמה הנדרשת". כזכור, שנים רבות בתקשורת האנגלית תהו איך ייסתדרו יחד סטיבן ג'רארד ופרנק למפארד. קפטן ליברפול לשעבר רשם 114 הופעות בנבחרת בהן תרם 21 שערים.

מעבר לכך, ג'רארד התייחס לחברו בקבוצה לואיס סוארס ואמר כי הוא לא בחל באמצעים: "הרבה חלוצים טובים הגיעו למועדון והיה להם כבוד לשחקנים כמוני או ג'יימי קארגר, אבל לו לא היה כבוד לאף אחד אחר באימונים", אמר, והבהיר: "במובן הטוב של המילה. הוא הפעיל לחץ, ביצע פאולים, נאבק והשתמש במרפקים, דברים שלא ראית באימונים בדרך כלל, הרי בדרך כלל יש כבוד".

עוד אמר: "ידעתי מיד תוך מספר ימים בלבד שהוא הולך להיות שחקן צמרת ענק בליברפול. הגעתו לקחה אותנו לשלב הבא כקבוצה, הוא השחקן הטוב ביותר ששיחקתי איתו". כמה חבל מצידו שעונת 2013/14 לא הסתיימה באליפות. לאחר מכן, אחרי שלוש וחצי שנים בהן הפך לאחד השחקנים האהובים באנפילד עם 82 שערים ב-133 הופעות – עבר לברצלונה.

לואיס סוארס , סטיבן ג'רארד | PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי