בשבת: ארסנל תפגוש את צ'לסי לדרבי לונדוני לוהט בגמר הגביע

וויליאן, אלכסנדר לקאזט | ספורט1

אדום נגד כחול, ארטטה נגד למפארד. שתי הקבוצות הבכירות מבירת אנגליה יעלו לדשא בוומבלי (19:20, ישיר בספורט1) ויאבקו על התואר. הספרדי: "לא יכול לחכות כבר למשחק", האנגלי: "יש להם מספיק כישרון כדי לנצח"

קבוצות: ארסנל צ'לסי
(גודל טקסט)

בפעם ה-139 בתולדות הכדורגל האנגלי, משחק הגמר של הגביע האנגלי יערך מחר (שבת, 19:20 שידור ישיר בספורט1) לראשונה ללא קהל, כאשר ארסנל וצ'לסי יעלו לכר הדשא של וומבלי לדרבי לונדוני לוהט.

מצד אחד נמצאים שיאני הזכיות במפעל התותחנים, שירצו לזכות בגביע ה-14 בתולדות המועדון המפואר, והראשון מאז 2017, אז ארסן ונגר עוד היה המאמן וניצח את אותה היריבה שיפגשו מחר. מנגד, הבלוז ניצחו פעם אחת בלבד את היריבה השכנה במשחקי הגביע, מתוך 13 המשחקים האחרונים ביניהן.

מעל הכל עומדת היריבות הגדולה על הקווים – פרנק למפארד נגד מיקל ארטטה. שני המאמנים הצעירים עתידים להיות הדור הבא של המאמנים בפרמיירליג, וכבר מחר שניהם מגיעים למשחק הגדול ביותר בקריירת האימון הקצרה, אחרי שנים רבות בהן הם היו יריבים על המגרש.

מיקל ארטטה, פרנק למפארד
מיקל ארטטה, פרנק למפארד | Ian Walton/Getty Images

ארטטה וארסנל סיימו את העונה הארוכה ביותר בהיסטוריה של הליגה האנגלית כשהם במקום השמיני בטבלה, ולמעשה חייבים לזכות בגביע כדי להשתתף בליגה האירופית בעונה הבאה. "זכייה בגביע תהיה פשוט נהדרת למועדון הזה" אמר ארטטה לקראת המשחק.

"כולם כאן עבדו קשה מאוד מאז שהגעתי לכאן כדי לגרום למועדון לזכות שוב בתארים. אם נצליח להשיג את זה, אני אהיה מאושר. אני כבר לא יכול לחכות למחר. זה לא רק לעצמי. השחקנים והמועדון כולו עברו רגעים קשים מאוד בעונות האחרונות, וכמובן בשביל האוהדים שלנו. הם ראויים לזה שנשמח אותם ונעניק להם רגעי אושר".

בצד השני, למפארד הבהיר: "אנחנו רוצים מאוד לזכות בגביע. העובדה שאין קהל לא משנה את ההכנות. אם נזכה זה ישאר איתנו לכל החיים. בוודאי שהייתי רוצה את האוהדים שלנו איתנו. לא הייתי מפתע מהניצחון של ארסנל בחצי הגמר. מנצ'סטר סיטי אולי הייתה פייבוריטית, אבל לארסנל יש את הכישרון והמאמן כדי לנצח".

פרנק למפארד , מיקל ארטטה
פרנק למפארד , מיקל ארטטה | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

"זה מוזר שאין אוהדים אבל כבר התחלנו להתרגל לזה. אנחנו רוצים שהם יחזרו אבל עלינו לכבד את הנסיבות" סיכם מנג'ר הבלוז. מבחינת פציעות וחיסורים, וויליאן ואנגולו קאנטה נרשמו בסגל, והצרפתי עשוי לקבל דקות. רובן לופטוס-צ'יק פצוע והוא בחוץ. ארסנל תחסר את שקודראן מוסטפי הבלם, כאשר אמיליאנו מרטינס צפוי להמשיך ולפתוח בין הקורות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי