שלישי בספורט1: פולהאם וברנטפורד נאבקות על מקום בפרמיירליג ו-200 מ' ליש"ט

פולהאם מול ברנטפורד | Bryn Lennon/Getty Images

שתי הקבוצות שסיימו את העונה הסדירה במקומות השלישי והרביעי ייפגשו בגמר הפלייאוף באצטדיון וומבלי. מי תצטרף ללידס ולברומיץ'? הדבורים שחולמים על עלייה ראשונה מאז 1947 או הקוטג'רס החסרים את מיטרוביץ'

(גודל טקסט)

עונת 2019/20 בשתי הליגות הבכירות באנגליה כבר מאחורינו, אך עדיין נותרה שאלה אחת גדולה – מי תצטרפנה ללידס ולווסט ברומיץ' ותעלה איתן יחד לפרמיירליג, פולהאם או ברנטפורד? מחר (שלישי, 21:35 שידור ישיר בספורט1) השתיים ייפגשו באצטדיון וומבלי בקרב ישיר במסגרת גמר הפלייאוף של הצ'מפיונשיפ הידוע גם בכינויו "המשחק היקר בעולם".

למה בעצם הוא נקרא כך? מכיוון שהמנצחת המאושרת תזכה למענק של למעלה מ-200 מיליון ליש"ט, שתקבל במהלך עונת 2020/21 בעקבות זכויות השידור, ספונסרים של הליגה ואף מענקי מיקום. וזה עוד מבלי לדבר על מכירת כרטיסים ומנויים – בתקווה שיחזרו להיות רלוונטיים בהקדם האפשרי.

ברנטפורד, שסיימה את עונת 2018/19 במקום ה-11 בלבד נחשבת לאחת ההפתעות הנעימות בצ'מפיונשיפ. החבורה של תומאס פרנק החל מהסיבוב השני הפכה לאחת משלוש הקבוצות החזקות בליגת המשנה, ולמרות שלא קיבלה לבסוף את הכרטיס הישיר לפרמיירליג (לאחר שסיימה במקום השלישי), היא גברה בחצי הגמר על סוונסי בזכות 2:3 בצמד המפגשים וכעת היא רחוקה משחק אחד מהעפלה לליגה הבכירה לראשונה מאז 1947.

שחקני ברנטפורד חוגגים | Catherine Ivill/Getty Images

מבחינה מקצועית ברנטפורד נקייה מפצועים והמאמן הדני יעלה כמובן בהרכב החזק ביותר העומד לרשותו. משמע, שלושת הכובשים המצטיינים של הקבוצה אולי ווטקינס (25), סעיד בנרחמה (17) ובריאן אמבומו (15) יוצבו בחלק הקדמי, אמיליאנו מרקונדס הנפלא שרשם העונה 7 בישולים יפתח במרכז השדה.

מנגד, פולהאם שסיימה את העונה הסדירה במקום הרביעי ורק לפני שנתיים זכתה בגמר הפלייאוף בהדרכתו של סלבישה יוקאנוביץ', תנסה לשוב לבמה המרכזית לאחר הפסקה של שנה אחת. מאז אותה עלייה ב-2018 המנג'ר הסרבי פוטר וגם מחליפו קלאודיו ראניירי פינה את תפקידו לטובת סקוט פארקר בן ה-39, שחקן הקבוצה ונבחרת אנגליה לשעבר, אשר נמצא בתפקיד החל מחודש פברואר 2019.

פולהאם שכאמור סיימה רביעית, הזיעה בדרכה לגמר, לאחר שהפסידה בביתה 2:1 לקארדיף בגומלין, אך בזכות 0:2 במשחק הראשון, העפילה בפעם השנייה בשלוש עונות למעמד הגמר. מבחינה מקצועית, נראה שמלך שערי הקבוצה אלכסנדר מיטרוביץ' (26 גולים) שהחמיץ את חצאי הגמר בגלל פציעה בשריר הירך האחורי, יחמיץ גם את הגמר וכמוהו גם ניסקנס קבאנו שכבש פעמיים מול קארדיף, וזה כמובן חיסרון משמעותי עבור הקוטג'רס. מי שאמור למלא את החלל בהתקפה הוא בובי ריד שכבש העונה 6 שערי צ'מפיונשיפ.

שחקני פולהאם | Clive Rose/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי