הרכש הראשון של הקיץ: ואן דה ביק חתם במנצ'סטר יונייטד לחמש שנים

דוני ואן דה ביק | האתר הרשמי של מנצ'סטר יונייטד

לאחר השמועות שהתחזקו בימים האחרונים, זה הפך לרשמי: הקשר בן ה-23 הצטרף לשדים האדומים. אייאקס תקבל עבורו 39 מיליון ליש"ט: "מוכן לשחק ברמה הגבוהה, ואין יותר גבוה מהמועדון הזה"

(גודל טקסט)

זה היה באוויר כבר זמן רב וכעת (רביעי) זה הפך לרשמי: דוני ואן דה ביק חתם לחמש שנים במנצ'סטר יונייטד. רבים חשבו בתחילת הקיץ שג'יידון סאנצ'ו יהיה הרכש הראשון של אולה גונאר סולשיאר לקראת עונת 2020/21, אך מי שמחזק את הקבוצה הוא הקשר ההולנדי הנפלא של אייאקס (23), שהיה גם על הכוונת של ברצלונה.

הקשר קיבל הבטחה מראשי המועדון בקיץ שעבר שימשיך לעוד עונה ואז יוכל להתקדם. ואן דה ביק נותר מחוץ לסגל של אייאקס במשחק הידידות נגד איינטרכט פרנקפורט ביום שבת האחרון וגם מאמנו לא הכחיש שחלו התפתחויות במשא ומתן למכירתו. בסופו של דבר, אחרי שסיכם את תנאיו בשורות השדים האדומים ועבר בדיקות רפואיות עם נבחרת הולנד, נמכר ב-39 מיליון ליש"ט+ חמישה מיליון ליש"ט במשתנים.

"אני לא יכול להסביר כמה אני מתרגש להצטרף למועדון עם כזו היסטוריה מפוארת". סיפר ואן דה ביק לאחר החתימה. "אני רוצה להודות לכל אחד מאייאקס, גדלתי שם ויש לי קשר מיוחד למקום הזה. כעת אני מוכן לצעד הבא בקריירה שלי ולשחק ברמות הגבוהות, ואני חושב שאין גבוה ממנצ'סטר יונייטד".

"כולם אמרו לי כמה האווירה באולד טראפורד מדהימה ואני לא יכול לחכות כבר לזה, ברגע שיהיה בטוח לאוהדים לחזור. כבר שוחחתי עם המאמן ואהבתי מאוד את הכיוון שהמועדון הולך אליו. אני מתרגש ולא יכול לחכות למשחק הראשון".

סולשיאר הוסיף: "לדוני יש את כל היכולות הטכניות שהוא צריך כדי לשחק ברמה גבוהה כמו שיש במנצ'סטר יונייטד, ביחד עם אישיות כמו שלו. היכולת שלו בליגה ההולנדית ובמסגרות האירופאיות הוכיחו שהוא מתאים והחלטנו שאנחנו רוצים אותו בקבוצה"

ואן דה ביק צפוי ליצור מרכז שדה איכותי מאוד לצד ברונו פרננדש ופול פוגבה. אשתקד אמנם חלה ירידה קלה בכושרו כשכבש עשרה שערים ב-37 הופעות (הליגה ההולנדית הופסקה), אך קשה לשכוח את עונת השיא שלו ב-2018/19 אז זכה עם אייאקס בדאבל והגיע עד לחצי גמר ליגת האלופות. באותה עונה כבש 17 שערים ובישל עוד 13. הוא בישל נגד ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו וכבש נגד יובנטוס בגומלין רבע הגמר וכן הבקיע את שער הניצחון נגד טוטנהאם במשחק הראשון בחצי הגמר.

"לילד הזה יש את היכולת לשחק בכל עמדה במרכז השדה, תכונה שרק הגדילה את ערכו. הוא הקשר החיוני בין ההגנה להתקפה ופיתח כישרון עצום להגיע לאיזור המסוכן כדי לכבוש". פרנק דה בור אמר בעבר ל"דיילי מייל": "דניס ברגקאמפ התלהב ממנו מאוד כשעבדו יחד, הוא הזכיר לו את עצמו. זה היה הרגע לפקוח עין על הבחור הזה". ואן פרסי אמר עליו: "הוא מסוגל לשחק גם 60 משחקים בשנה. מה שכן יהיה עליו להתאים את עצמו לפיזיות של הליגה".

הממשלה אישרה כי ואן דה ביק לא יצטרך בידוד בן שבועיים בבריטניה, משום שנרשם רשמית כשחקן יונייטד לפני צמד משחקי נבחרתו נגד פולין (ארבעה בספטמבר) ואיטליה (כעבור שלושה ימים). ההערכות הם שואן דה ביק יקבל את חולצה מספר 34 שהייתה שייכת לחברו באייאקס עבדלק נורי שהתמוטט כזכור במהלך משחק נגד ברמן ב-2017. כבר אתמול (שני) בירך ריו פרדנינד את ואן דה ביק על הצטרפותו כאשר ואן דר סאר הגיב בסמיילי בוכה.

הוא יהיה השחקן ההולנדי ה-13 בהיסטוריה של מנצ'סטר יונייטד. אמנם דיילי בלינד וממפיס דפאיי לא ממש הצליחו אבל אי אפשר לשכוח את תרומתם של רובין ואן פרסי, רוד ואן ניסטלרוי, יאפ סתאם ואדווין ואן דר סאר.

דוני ואן דה ביק | Rico Brouwer/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי