שיא שלילי למיקל ארטטה, אלכסנדר לקאזט השתווה לאוליבייה ז'ירו

מאז מונה לארסנל, הספרדי השמיט לא פחות מ-18 נק' לאחר שהוביל – יותר מכל מאמן אחר באנגליה. החלוץ הפך לראשון במדי התותחנים מאז 2013 שכובש ב-3 המח' הראשונים של העונה. וגם: המאמן התייחס להחמצות של הצרפתי

קבוצות: ארסנל
(גודל טקסט)

מנג'ר ארסנל, מיקל ארטטה, שניצח בשתי ההזדמנויות הראשונות שלו את יורגן קלופ וליברפול במסגרת הליגה וגמר הגביע קיווה להמשיך את הרצף החיובי מול האלופה. לצערו של הספרדי אמש (שני) התותחנים יצאו בידיים ריקות לאחר הפסד 3:1 באנפילד.

צפו במיקל ארטטה מדבר לאחר ההפסד

אלכסנדר לקאזט כבש את שער היתרון עבור ארסנל בדקה ה-25 והפך לשחקן הראשון במדי התותחנים מאז אוליבייה ז'ירו בעונת 2013/14 שמבקיע בשלושת המחזורים הראשונים של העונה, אך היתרון החזיק 147 שניות בלבד וליברפול הצליחה להשלים את המהפך עוד במחצית הראשונה. אגב מאז שארטטה קיבל את משרת המאמן הראשי הוא איבד לא פחות מ-18 נקודות לאחר שקבוצתו עלתה ליתרון – יותר מכל אחד אחר בפרמיירליג.

המאמן ארטטה אמר לאחר המשחק: "ברור שזה מגרש ממש קשה להגיע אליו, אבל הצגנו משחק טוב ונשארנו בתמונה כמעט עד הסוף. עם זאת, אני חושב שהיינו צריכים להתמודד עם הסיטואציה שעלינו ליתרון קצת יותר טוב. באמת האמנו שנוכל להוציא משהו מהמשחק הזה וכשיכולנו לכבוש את השוויון לא עשינו זאת. ברור שאם אתה רוצה להוציא משהו מהמשחק הזה, אתה חייב לכבוש".

שחקני ארסנל חוגגים עם אלכסנדר לקאזט | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images

"אמרתי לשחקנים שעם כל הבעיות והתהליכים שיש לנו, כשהכדור אצלנו הם מקבלים את ההחלטה הנכונה ואני מרוצה מכך, ועדיין אני מרגיש שיכולנו להוציא משהו מהמשחק הזה. ניסינו ללחוץ אותם, והיינו ממש אגרסיביים, אבל פתאום וירג'יל ואן דייק שולח כדור מ-60 מטרים לחזה של מוחמד סלאח וזה נגמר".

לקאזט ירד מהמגרש מתוסכל: "השחקנים רוצים לנצח וזה מה שאני אוהב. הם התאכזבו כי הם באמת האמינו שהם יכולים לעשות את זה בשלבים מסוימים היינו שם. ברור שהיה לו את המצבים הטובים ביותר לקבוע את ה-2:2, אבל היה לו משחק נהדר. הציג עוד הופעה מדהימה ואני מרוצה ממנו".

על הגעתו של קשר ליון חוסאם אוואר: "אין לנו חדשות לגבי שחקנים חדשים. הולך להיות שבוע עמוס עבור המועדונים כי לא היו הרבה העברות. בואו נראה מה יהיה".

אלכסנדר לקאזט מתוסכל על הספסל | Jason Cairnduff/PA Images via Getty Images

המגן הקטור ביירין הוסיף: "למרות ההפסד אני חושב שאנחנו עובדים ממש טוב. ברגע שאתה בונה זהות חדשה ודרך חדשה לשחק כדורגל, זה לא משהו שקורה בן לילה. זה לוקח המון זמן ולמידה. יש לנו שחקנים חדשים שהגיעו העונה והם צריכים להתרגל למערכת. אבל אני יכול לומר שאני מאוד גאה במה שהשחקנים נתנו היום".

החזרה להרכב באופן קבוע: "אני מרגיש שהחזרה הארוכה מהפציעה הקשתה עלי מאוד. ברגע שחזרתי הברך שלי הרגישה בסדר, אבל שאר הגוף שלי לא היה באותו מקום ולאחר סיום העונה הרגשתי שאני אוכל להתמקד בעצמי ולעשות את 'העבודה המלוכלכת'. חזרתי הרבה יותר חזק, המשכתי לעבוד בקיץ ועכשיו אני מרגיש שחזרתי לתחושה שהייתה לי שתי דקות לפני אותה פציעה. זה מרגיש טוב, אבל הדבר הכי חשוב שהקבוצה גם משחקת טוב".

הקטור ביירין | Robbie Jay Barratt – AMA/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי