24 דקות בבוגרים, 37 מיליון ליש"ט: על החתמת דיאלו ביונייטד

אמאד דיאלו טראורה | Emilio Andreoli/Getty Images

הקיצוני בן ה-18 שנרכש מאטאלנטה כמעט לא התנסה בקבוצה הראשונה, אך עתיד להיות אחד מעשר ההחתמות היקרות בתולדות השדים האדומים. כל הסיבות שגרמו למועדון לשפוך סכום דמיוני על ילד ש"משחק כמו מסי"

(גודל טקסט)

לאורך כל הקיץ מנצ'סטר יונייטד לא הסתירה את רצונה לשחק בשחקן כנף ימני. היא רדפה חודשים אחרי ג'יידון סאנצ'ו מדורטמונד, אך לא הצליחה להשיג הסכם עם המועדון הגרמני שיביא את קשר נבחרת אנגליה לפרמיירליג. לבסוף, ביום האחרון של חלון ההעברות, השדים האדומים הודיעו על החתמת אמאד דיאלו טראורה מאטאלנטה.

מדובר בשחקן כנף בן 18 בלבד, אשר שיחק עד היום רק 24 דקות בקבוצה הבוגרת, ובכל זאת גרם ליונייטד לשפוך עליו סכום גבוה מאוד – 19 מיליון ליש"ט, שעשויים להגיע עד ל-37 מיליון ליש"ט בהמשך אם יעמוד ביעדים מסוימים. דיאלו הצעיר יצטרף לקבוצה רק בחודש ינואר מכיוון שצריך לקבל אשרת עבודה.

באתר "Goal" הסבירו מדוע השדים האדומים החליטו להמר על השחקן, שאם סכום העברתו אכן יגיע בסופו של דבר ל-37 מיליון ליש"ט יהפוך לאחד מעשר ההחתמות היקרות בתולדות המועדון – מעל וויין רוני. נכון, מאז שרוני הצטרף בשנת 2004 מחירי הכדורגלנים עלו בצורה דרסטית, אך בכל זאת הכסף שיונייטד הסכימה לשלם על דיאלו מצביעה על כך שיש לה אמונה גדולה בשחקן בסך הכל בן 18 שעדיין לא קיבל הזדמנות להראות את עצמו בקבוצת בוגרים.

אמאד דיאלו טראורה | Giuseppe Cottini/NurPhoto via Getty Images

מסתבר כי יונייטד שמה את עינה כבר לפני ארבע שנים על ילד הפלא הפוטנציאלי, כאשר בשנת 2016 הסקאוטים של המועדון המליצו על החתמתו. באוקטובר 2019 השחקן הצעיר עשה היסטוריה, כשנכנס להופעת הבכורה שלו באטאלנטה מול אודינזה בדקה ה-77.

דיאלו ביצע פריצה נהדרת ומ-18 מטרים בעט כדור מצוין לרשת ברגל השמאלית המצוינת שלו. בכך, הפך לשחקן הצעיר ביותר שכבש בהופעת הבכורה שלו בסרייה A – בגיל 17 ו-109 ימים בלבד. לפי מה שמצפים ממנו, כנראה שזה לא יהיה השחקן האחרון שהוא ישבור.

הוא מהיר ונחשב לאחד מהשחקנים הצעירים המעניינים באיטליה, כשעבר הוא התאמן גם במילאן, יובנטוס ואינטר לפני שמצא את מקומו באטאלנטה. הוא אפילו הושווה לליאו מסי על ידי חברו של הפרעוש לנבחרת ארגנטינה וקפטן אטאלנטה – פאפו גומס הנהדר, שאמר: "הוא משחק כמו מסי. כדי לעצור אותו באימונים אנחנו צריכים לבעוט בו".

Emilio Andreoli/Getty Images | Nicolò Campo/LightRocket via Getty Images

המעבר שלו ליונייטד הפתיע רבים באיטליה, ובעיקר את פארמה, אליה היה אמור להצטרף בהשאלה לפני שחתם בשדים האדומים. אלסנדרו לוקארלי, שחקן העבר ומי שמשמש כיום כמנהל המקצועי של פארמה, זעם: "חייבים לשאול את אטאלנטה לגבי דיאלו. היה לנו הסכם ואז החל המו"מ עם מנצ'סטר יונייטד והם מכרו אותו. החתמנו שחקנים אחרים והתגברנו על זה, אבל הוא יכל להועיל לנו".

מעניין לראות כיצד דיאלו, שרשם בסך הכל שלוש הופעות בקבוצה הבוגרת של אטאלנטה ו-24 דקות במצטבר, יצליח להשפיע מיידית על יונייטד. אבל אולי העתיד שלו יהיה גדול ולא ההווה, אבל קשה לראות אותו מקבל הרבה דקות משחק כבר בינואר כשיגיע לאולד טראפורד. ימים יגידו האם הסכום ששולם עליו היה מוצדק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי