רוני חשף אחרי עשור: הפיצוץ עם פרגוסון והחלום על בארסה

אגדת העבר של המועדון התראיין לפודקאסט "UTD" וחזר לצומת הדרכים ב-2010: החלום לשחק עם מסי ואינייסטה, הנזיפה מסר אלכס ("זה לא עניינך") והפיצוץ עם הקהל ("הייתה הפגנה בשלוש לפנות בוקר")

(גודל טקסט)

השם 'ווין רוני' מעלה לאוהדי מנצ'סטר יונייטד אינספור רגעים מתוקים. החלוץ האנגלי שהפך לכובש המצטיין בתולדות המועדון, האיש שהיה השחקן החשוב ביותר לאחר עזיבתו של כריסטיאנו רונאלדו בקיץ 2009, זה שכבש את השער הבלתי נשכח במספרת נגד מנצ'סטר סיטי. חמש אליפויות אנגליה, זכייה אחת בליגת האלופות (ושני הפסדים בגמר) ו-16 תארים בסך הכל. קשה לדמיין את השדים האדומים בלעדיו. החלוץ בן ה-35 שבימים אלה נמצא כמובן בדרבי קאונטי על תקן מאמן-שחקן, התראיין לפודקאסט "UTD" וחזר לתקופה הגורלית ב-2010 בה כמעט עזב.

מנצ'סטר סיטי וצ'לסי, היריבות המרות של יונייטד, ניסו לפתות אותו וגם ריאל מדריד וברצלונה היו בתמונה. "אני חושב שהיה ברור שצ'לסי ומוריניו רוצים להחתים אותי. היו גם ריאל מדריד וברצלונה, בעוד סיטי לא באמת היוותה אופציה, לא הייתי הולך לשם למרות השמועות. השאר היו אופציות מציאותיות. בראשי, באותה התקופה, הייתי מוכן לשחק בספרד", אמר רוני ואז פירט את כמיהתו לברצלונה.

"אני זוכר שדיברתי יומיים-שלושה עם חברי לקבוצה, ישבתי עם אחד השחקנים ואמרתי לו 'אני מדמיין איך זה לשחק בברצלונה עם ליאו מסי, צ'אבי, אנדרס אינייסטה וסרחיו בוסקטס. ובאותה תקופה הוא שיחק בכנף ולא כמספר 9. חשבתי שאני יכול לשתף איתו פעולה בצורה מושלמת".

רוני חשש שקבוצתו דועכת. לאחר מכירתם של כריסטיאנו רונאלדו וקרלוס טבס, במועדון הציעו לו חוזה חדש, אך לפני שחתם הוא רצה לשוחח עם אלכס פרגוסון. "רציתי לדעת איזה שחקנים נחתים ושאלתי את המאמן והוא אמר שזה לא ענייני. אמרתי לו 'בסדר, אז עדיף שאעזוב את המועדון'.

השיחה הייתה קודרת אך עם מנכ"ל המועדון, דיוויד גיל, המצב היה הרבה יותר פשוט. "הוא היה רגוע מפרגוסון ובסופו של דבר הארכתי את החוזה". רוני מתחרט על מה שקרה: "פרגוסון ידע שאם הוא יענה לי כך זה יעביר מסר לכל שאר השחקנים. ידעתי מה אני רוצה, אבל אני מבין שעבור ילד צעיר כמוני זו הייתה חוצפה ללכת למשרד של האדון".

האוהדים לא שכחו לו את התנהגותו: "אני חושב שהקשר שלנו היה טוב, אם כי זה נכון שהייתה הפגנה של 20-30 אוהדים מול הבית שלי. חשבתי לצאת להרגיע אותם אבל בשעה שלוש לפנות בוקר לא התחשק שלי לעשות זאת. הבנתי את התסכול שלהם אבל גם אני הייתי מתוסכל מהדרך בה הדברים התנהלו במועדון".

וויין רוני ואלכס פרגוסון בימים יפים | Alex Livesey/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי