מקטומיניי קבע שיא ליגה, סולשיאר: " נדבר על התואר בהמשך"

הקשר היה לראשון איי פעם שכובש צמד תוך שלוש דקות. נוויל נפעם: "הוא מתחיל להזכיר את סקולס וקין". המאמן: "זה פנטסטי, אבל אנו רק ב-1/3 הדרך". וגם: התפוקה של פרננדס והמחמאות בתקשורת: "ניצחון ברוטאלי"

(גודל טקסט)

אולי צריך להתחיל לספור את מנצ'סטר יונייטד כמועמדת לאליפות? הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר שהייתה רגילה לנצח בחוץ, הביסה אתמול (ראשון) 2:6 את לידס באולד טראפורד במשחק ענק. הפרס: העפלה למקום השלישי במרחק חמש נקודות מליברפול, אם כי לשדים האדומים ישנו משחק חסר. כבר אחרי שלוש דקות הראה לוח התוצאות על 0:2. אחרי 20 דקות  יונייטד הוליכה כבר 0:3, מה שלא קרה לה מאז מחזור הפתיחה נגד פולהאם בעונת 2006-07. מעבר לכך, יונייטד לא כבשה שישייה בליגה מאז ה-2:8 על ארסנל באוגוסט 2011.

הגיבור הגדול היה סקוט מקטומיניי, הקשר הסקוטי הפך לשחקן הראשון איי פעם בפרמיירליג שכובש פעמיים כל כך מהר. גארי נוויל, שחקן המועדון בעבר ופרשן בהווה, סיפק מחמאות אדירות: "מקטומיניי מתחיל להזכיר את פול סקולס ורוי קין. אפשר לסמוך עליו במשחקים הגדולים". מי שצפה ביציע ונהנה מכל רגע הוא המאמן האגדי אלכס פרגוסון, האחרון שהוליך את הקבוצה לאליפות איי שם ב-2012/13.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1022914

"אני רגיל לשחק כדורגל באנרגיה גבוה. שיחקנו ממש טוב היום (אתמול)", אמר לאחר המשחק. "אני חושב שכולם יודעים שלידס קבוצה מדהימה עם מאמן טוב. ניתחנו אותם וזה השתלם. אסור להיסחף יותר מדי, כל משחק הוא כמו גמר גביע. פשוט הגעתי למגרש ועשיתי את העבודה. בעונה שעברה לא הגענו למשחקים בגישה טובה, הפעם אנחנו לחלוטין שם. אנחנו מתרגלים לכבוש שערים בבית, זה חשוב". מנגד, הוא הבהיר: "קיבלנו דחיפה גדולה אבל אנחנו לא מסתכלים על הטבלה בכלל, אין לנו זמן לזה".

התקשורת הבריטית, כמובן – בטירוף. "מנצ'סטר יונייטד פירקה את לידס עם שישה שערים במשחק ברוטאלי וללא רחמים", נכתב ב"סקיי ספורטס". "זו הייתה חגיגת שערים פשוט מטורפת". "סולשיאר רצה שהשחקנים יפתחו כמו שצריך וזה עבד לו בצורה מושלמת. מקטומיניי לא המתין לשנייה". "השדים האדומים מצאו את המקום בבית סוף סוף, זה היה ניצחון יוצא דופן על יריבה וותיקה", נכתב ב-"BBC".. נזכיר כי זה היה ניצחון הבית השני בלבד של יונייטד בליגה. "בדקה ה-66 ביילסה (מאמן לידס) ידע מה עתיד להגיע – שער נוסף. הוא שם את הידיים על הראש", נכתב ב"דיילי מייל".

אם המגרש היה מלא, ברונו פרננדס היה מקבל תשואות רמות על עוד הופעה גדולה. הוא הוחלף בדקה ה-71 אחרי שתרם צמד ובישול. בינתיים ב-27 משחקי ליגה עד עתה הוא היה מעורב ב-29 שערים – 17 שערים ועוד  12 בישולים. 

"זה היה פנטסטי, מהרגע הראשון ידענו מה לעשות", אמר אולה גונאר סולשיאר. איך להתקדם עם הכדור, איך ללחוץ אותם. כמובן ששני שערים בשלוש דקות זו התחלה נפלאה. מצאנו את הדרך הנכונה, אני מתאר לעצמי מה היה קורה כאן אם היו 75 אלף אוהדים איתנו. המשחק היה נכנס להיסטוריה כאחת ההופעות הטובות ביותר שלנו נגד לידס".

אולה גונאר סולשיאר | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

הסיכוי לזכות באליפות: "אנחנו אפילו לא במחצית הדרך זה בסך הכל המשחק ה-13 בליגה. אנחנו קבוצה שעובדת ומתקדמת ומשתכללת. אנחנו יותר חכמים, יותר חזקים אבל יש לנו עוד דברים לעבוד עליהם. בואו נדבר על התואר בהמשך. אנחנו לא מסתכלים על הטבלה. אבל אני יכול להגיד שאני רואה כאן קבוצה שאני אוהב, ובכלל נהנתי מהשנתיים האחרונות".

על כובש הצמד:"מקטומיניי מפלצת פשוט. הוא יכול לנצח באוויר, לנצח מאבקים, הוא חזק ומהיר וגם כובש שערים. הוא התקדם כפי שקיווינו, ניצל את השטחים שהיו וגם חבריו עשו עבודה טובה. הוא היה בעבר חלוץ בעבורו והוא קשר התקפי מטבעו. למה לעצור אותו?

דניאל ג'יימס שהתכבד אף הוא בשער (החמישי), שערו הראשון בקבוצה – אמר לאחר המשחק: "תמיד תהיה כאן תחרות גדולה על מקום ברכב וזה נהדר לכולנו. אנחנו רוצים לשחק אבל זה משפר את הקבוצה, כולנו יכולים לשחק גם בכל עמדה. הילד בן ה-23 רץ 11.68 ק"מ, יותר מכל אחד אחר. "תמיד נחמד להבקיע את השער הראשון אבל עלינו להמשיך לעשות את מה שעשינו בכל השבוע. קיבלנו את היתרון הנוח במחצית, עבדנו קשה בשביל זה, אבל המשכנו במחצית השנייה לעשות אותו דבר וזה חשוב. ניצחנו ובגדול".

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים | Nick Potts/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי