פפ גווארדיולה חוגג יום הולדת 50, אבל לברכות זכה ג'ון סטונס

מנצ'סטר סיטי הביסה 0:4 את קריסטל פאלאס ואם תנצח את המשחק החסר תכבוש את פסגת הפרמיירליג, המנג'ר שינה קידומת והתמקד בצמד הנדיר של הבלם: "אם יש שחקן שאני מאושר בשבילו, זה סטונס"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

עד אתמול (ראשון), ג'ון סטונס מעולם לא הבקיע שער פרמיירליג במדי מנצ'סטר סיטי. הבלם בן ה-26 הגיע למנצ'סטר כבר ב-2016, אבל חיכה להופעה ה-84 כדי לכבוש – ולא סתם לכבוש, הוא הבקיע צמד (!) והוביל את התכולים ל-0:4 קליל על קריסטל פאלאס, ניצחון שבזכות ה-0:0 באנפילד בין המוליכות ליברפול ומנצ'סטר יונייטד כעת סיטי שוב במצב בו הכל תלוי בה.

מנצ'סטר סיטי פתחה את העונה בצורה רעה מאוד ועובדה שמתוך 17 משחקים היא לא ניצחה בשבעה (חמש תוצאות תיקו ושני הפסדים), אבל אמש היא רשמה ניצחון חמישי ברציפות, שוב בלי לספוג, והיא כבר עם 35 נקודות במאזנה – והמשמעות היא שכאשר היא תשלים את המשחק החסר שלה מול אברטון, היא תוכל להיות לבדה בפסגה עם יתרון נקודה על היריבה העירונית וארבע מהאלופה ליברפול.

כשנשאל פפ גווארדיולה, שחוגג היום את יום הולדתו ה-50, על כך שמנצ'סטר סיטי בעמדה לשוב לפסגת הטבלה, סירב לדבר על כך והשיב: "אני מדבר רק על המשחק נגד קריסטל פאלאס".

ומה היה למנג'ר לומר על שינוי הקידומת? "כן, אהיה בן 50 – זה לא שיש לי בחירה. כן, 50, זה מספר טוב. אפעל לפי הנחיות הקורונה של הפרמיירליג והמשפחה שלי נמצאת בברצלונה, כך שאהיה לבד ביום ההולדת".

פפ גווארדיולה | Clive Brunskill/Getty Images

גווארדיולה מרבה לשבח את רובן דיאס, הבלם שהגיע בקיץ ועשה שינוי ניכר, אבל אתמול היה זה היום הגדול של סטונס: "אם יש שחקן שאני באמת מאושר בשבילו שדברים הולכים לו טוב העונה, זה ג'ון", אמר פפ, "הוא ראוי לטוב ביותר ומגיע לו את כל הקרדיט ולכן הוא גם משחק. ההגנה שלנו, כל הרביעייה לכל אורך העונה, לא מבצעת טעויות וזה נהדר".

מי שעוד זכה לשבחים מהמנג'ר הוא אילקאי גונדואן, שכבש שער יוצא מן הכלל והוחלף ב-0:3 יחד עם קווין דה בריינה כדי לזכות למנוחה. היה זה שער שלישי לגרמני בארבעת המחזורים האחרונים בליגה ופפ הודה: "כשיש לך שחקן כמוהו שמשחק קרוב לרחבה, יהיו לו את הרגעים והמצבים להבקיע. לקשר אחורי זה לא קל לשחק בתור מספר 10, אבל הוא הוא עשה את זה וכבש שער קריטי ביתרון 0:1".

סטונס, גיבור המשחק כאמור, סיכם: "הבישול מדה בריינה זה כדור שכל שחקן רק יכול לחלום עליו וקווין פשוט מחלק כאלה כדורים מתי שהוא רוצה. ידעתי שאני צריך לעזור יותר לקבוצה בכך שאבקיע שערים ואני שמח שעשיתי זאת, אבל מה שחשוב זה ששוב לא ספגנו וניצחנו וההישג הוא של כולם".

הבלם גם התייחס לשיקום של ממש שעשה לקריירה שלו אחרי שכבר מיעט לשחק ונפצע פעמים רבות: "כשאתה לא משחק ואתה לא מציג את היכולת שאתה צריך, אתה צריך לחזור לבסיס, לדעת להסתכל על עצמך במראה ולהגיד שאתה צריך לעשות הכל למען עצמך ובשביל הקבוצה, להמשיך להילחם, לעבוד קשה ולעשות הכל כדי להשתפר".

סטונס. קאמבק מופלא לבלם | Visionhaus

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי