גונדואן שוב להט, ההגנה לא סופגת: סיטי מסתערת מחדש על הליגה

הגרמני כבש צמד ב-0:5 על ווסט ברומיץ' והוא כבר עם שישה שערים בשישה משחקים, גווארדיולה יצא מגדרו עם המחמאות לקשר שתפס מנהיגות כתוצאה מפציעת דה בריינה. וגם: הרצף המטורף של סטונס ודיאס בדרך חזרה לפסגה

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

בפעם החמישית בשנה וחצי של פרמיירליג, מנצ'סטר סיטי כובשת לפחות חמישה שערים במשחק. אתמול (שלישי) היא דרסה כבר במחצית הראשונה את ווסט ברומיץ' בדרך ל-0:5 קליל מבחינתה, ניצחון שלפחות זמנית אפשר לפה לכבוש את פסגת הליגה.

בכלל, זו הייתה הפעם ה-33 בכל המסגרות שמנצ'סטר סיטי בעידן פפ גווארדיולה כובשת חמישה שערים לפחות, אבל זה שהיא עשתה את זה אמש ללא קווין דה בריינה זו בהחלט נקודה שצריכה להדאיג את שאר קבוצות הצמרת בפרמיירליג. בהיעדרו של הכוכב הבלגי, על ההצגה ניצח אילקאי גונדואן שכבש צמד כבר במחצית הראשונה והגיע העונה לשבעה שערים – שישה הוא כבש בששת המשחקים האחרונים!

בסיום גווארדיולה שיבח את גונדואן, שהוחלף כבר בדקה ה-50 כדי לשמור עליו למשחק נגד שפילד יונייטד בשבת ולקראת המפגשים הבאים בתקופה בה סיטי צפויה לשחק כל 3-4 ימים במשך שבועות: "לפעמים אתה צריך להבקיע שערים כדי לזכות בהכרה שמגיעה לך. הוא בן אדם נדיר, אני גם מכיר את ההורים שלו ואני מבין איך הוא יצא כזה. הוא שכן שלי ואנחנו בקשר טוב, כשחקן ברור שהוא יוצא מן הכלל".

נכון שמנצ'סטר סיטי פגשה קבוצה שהולכת ומסתמנת כאחת היורדות לצ'מפיונשיפ, אבל גווארדיולה שוב רמס ללא קושי קבוצה של אלרדייס עם נתונים יוצאי דופן, ביניהם 78 אחוזי החזקה בכדור ו-801 מסירות מוצלחות מול 159 בלבד של המארחים. ההגנה בראשות רובן דיאס וג'ון סטונס, שכמעט ולא עמדה תחת איום, שוב שמרה על שער נקי ובמשחקים שהשניים הללו יחד במרכז ההגנה ספגה הקבוצה רק שער אחד ב-12 משחקים בכל המסגרות – מהם ניצחה 11, כולם על האפס.

סטונס ודיאס בפעולה. 11 ניצחונות ללא ספיגה | Laurence Griffiths/Getty Images

על כך אמר גווארדיולה: "כולם משחקים טוב, נמצאים בתקופה טובה ומחויבים. אנחנו משחקים בדרך שגורמת לכולם להיות מעורבים בהתקפה וליצור מצבים וזה חשוב שאנחנו יוצרים מצבים ומנצחים. אנחנו מנסים לשמור על השחקנים בכושר הטוב ביותר ונלחמים בכל משחק עד הסוף. עכשיו ננוח אום או יומיים ונתחיל בהכנות לשפילד".

סיטי כאמור כבשה חמישה שערים וגם המגן ז'ואאו קנסלו והקשרים ריאד מאחרז וראחים סטרלינג סיימו עם שער ובישול כל אחד, אבל גונדואן היה מי שגנב את ההצגה ובסיום הוא נשאל על תפקודו בהיעדרו של דה בריינה: "קווין מאוד חסר לנו, אבל יש לנו שחקנים טובים שיקבלו עכשיו יותר דקות ואנחנו זקוקים לכולם, כי לכל אחד יש איכות משלו. זה בכלל לא משנה מי על המגרש, כי כולם מוכנים לשחק ועושים עבודה טובה".

על רצף השערים הנדיר שגם החלוצים הטובים בעולם יכולים להתגאות בו, אמר הגרמני לסיכום: "אין לי שום סוד, אלא אני פשוט מנסה למצוא את השטחים ולעשות את התנועות הנכונות. אני משחק בעמדה קצת יותר קדמית ואם אני מקבל הזדמנות, אני מנסה לנצל אותה עם ההחלטה הנכונה ביותר. אני עושה את מיטב יכולתי והחברים לקבוצה עוזרים לי מאוד".

אילקאי גונדואן | Nick Potts/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי