שיא שלילי לליברפול מזה 36 שנה: "אנחנו לא במאבק האליפות"

לאחר ההפסד השלישי ברציפות באנפילד (לא קרה מאז ספטמבר 2012), רוברטון נכנע: "לא מוצאים איך לנצח". קלופ: "אנו לא מדוכאים אבל עייפים פיזית ונפשית. אני יודע כמה טוב החבר'ה יכולים לשחק". המספרים והכותרות

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ערב קודר מאוד עבר על ליברפול באנפילד אתמול (רביעי) וייתכן שהניפה דגל לבן במאבק האליפות. עד ממש לא מזמן, האלופה החזיקה במאזן בית מטורף של 68 משחקים ללא הפסד, וכעת? ה-0:1 לברייטון היה הפסד הבית השני ברציפות שלה בליגה ויחד עם ההדחה מהגביע נגד מנצ'סטר יונייטד – הפסד בית שלישי ברציפות, מה שלא קרה מאז ספטמבר 2012. מעבר לכך, הקבוצה של יורגן קלופ לא הצליחה לכבוש שלושה משחקי בית רצופים, לראשונה מאז אוקטובר 1984. בוודאי לא כך רצתה הקבוצה להתכונן למשחק העונה נגד מנצ'סטר סיטי ביום ראשון.

אנדי רוברטסון נכנע: "הקבוצה הטובה יותר ניצחה, הם עלו עלינו כמעט בכל דבר. המחצית הראשונה הייתה בסדר בלי אירועים, קיבלת את התחושה ששער אחד יכריע. בשלושת משחקי הבית האחרונים היינו מאוד מאכזבים ועלינו להשתפר. ברייטון שיחקה עם ארבעה בלמים אך זה לא יכול לשמש כתירוץ. אנחנו לא מוצאים את הדרך לנצח ואנחנו כרגע לא במאבק האליפות".

קלופ אמר: "ברייטון ניצחה בצדק, בראש ובראשונה. הם היו טריים מאיתנו ועשו את הדברים טוב מאיתנו. איבדנו יותר מדי כדורים בקלות. לא הצלחנו לשחק כמו שאנחנו רגילים. לא יצרנו מצבים. זה היה שבוע קשה, אנחנו כבר זמן מה נראים עייפים פיזית ונפשית". כבר 348 הדקות, אגב, שהקבוצה לא כבשה שער ליגה בבית. מעבר לכך היא רק האלופה השנייה המכהנת שלא כבשה בשלושה משחקי בית ברציפות מאז מנצ'סטר יונייטד ב-2002.

אנדי רוברטסון מאוכזב | Clive Brunskill/Getty Images

על מאבק האליפות: "אני מכיר את הפער מסיטי, כמובן, אני מאמן ליברפול וחייב לומר שאנחנו רוצים להיות אלופים ולהגן על התואר, אבל צריך לשחק טוב ולנצח בשביל זה וכרגע אין לנו את זה, זו האמת. אנחנו נלחמים על שלוש נקודות ועל דברים אחרים. עלינו לשחק טוב יותר וננסה. אנחנו יכולים להשפיע רק על המשחקים הבאים שלנו, הפער מהם לא מעניין".

כשנשאל כמה אפשר לשנות בימים ספורים, ענה: "אנחנו עצובים אך לא מדוכאים. התפקיד שלי למצוא הסברים, גם כמה דקות אחרי משחק ולשפר את הקבוצה, זה מה שאנחנו עושים. אני יודע כמה טוב הבחורים האלה יכולים לשחק. עלינו להביו למה זה לא עובד, ישנן שתי אפשרויות תמיד: או גישה בעייתית או קשיים ביכולת. רצון בהחלט יש, תסכימו איתי".

מוחמד סלאח שזהר עם צמד במשחק הקודם, לא הצליח לשחזר את יכולתו, וללא סאדיו מאנה המשימה הייתה קשה שבעתיים. המאמן נשאל מתי שחקן הכנף יחזור. "אולי כבר לסוף השבוע, הוא לא הצליח להתאמן, נראה". על דיוגו ז'וטה שפתח את העונה נהדר ומושבת זמן רב: "אני לא יודע, זה עניין של מספר שבועות. אולי שבועיים, אולי חודש".

יורגן קלופ | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

"חשבנו שהיא חוזרת אבל אחרי ההפסד הזה, ליברפול מתרחקת ממאבק האליפות ופתאום גם בבית היא אינה מוצאת תשובות", נכתב ב-"BBC". "קלופ חייב למצוא תשובות, ומהר, לפני שסיטי מגיעה". שחקן העבר של הקבוצה, פטר קראוץ', ניתח: "ליברפול הפכה העונה מ-'על אנושית' לאנושית'. היא תלותית מדי בסלאח". עוד הוסיף כי הקבוצה זקוקה לסגל עמוק יותר. "תמיד יש לילה מכריע, בכל עונה, וכשליברפול התנשפה והתייסרה נגד יריבה כזו – הרגשת שזה קורה", נכתב ב"דיילי מייל".

המספרים:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי