ארסנל הודחה, טוטנהאם וליברפול נחלצו מפיגור ביתי מביך בגביע

play
רוברטו פירמינו, ליברפול | GettyImages, Clive Brunskill
שער גדול לפירמינו עם העקב, 1:4 לליברפול על שרוסברי 02:03

התותחנים נכנעו 1:0 לנוטינגהאם פורסט ועפו, בעוד קונטה והתרנגולים פיגרו מול מורקאמב מהליגה השלישית, אך ווינקס, מורה וקיין הפכו ל-1:3 בדקות הסיום. פירמינו כבש עם העקב באנפילד וגם גורדון בן ה-17 הבקיע ב-1:4 על שרוסברי. ווסטהאם גברה על לידס

(גודל טקסט)

משחקי הסיבוב השלישי הגביע האנגלי נמשכו היום (ראשון) בהשתתפות מספר קבוצות בכירות בפרמיירליג ובסיומם הפתעה אחת ענקית, כי ארסנל סיימה את דרכה מול נוטינגהאם פורסט מהצ'מפיונשיפ בעקבות 1:0 דרמטי. עוד קודם לכן, ליברפול בסגל חסר הפכה ל-1:4 על שרוסברי טאון מהליגה השלישית, בזמן שגם טוטנהאם פיגרה בביתה מול מורקאמב מאותה הליגה וניצחה 1:3 עם מהפך בסיום. בנוסף, ווסטהאם הדיחה את לידס בקרב על טהרת הליגה הראשונה.

מיד לאחר המשחקים גם נערכה הגרלת הסיבוב הרביעי ובמוקד משחקי הסיבוב הבא המפגשים בין מנצ'סטר סיטי לפולהאם, טוטנהאם נגד ברייטון, ליברפול מול קרדיף, צ'לסי נגד פליימות' ואברטון מול ברנטפורד. כמו כן, נוטינגהאם תארח את לסטר ומנצ'סטר יונייטד תארח את מידלסברו אם תגבור מחר על אסטון וילה וסטיבן ג'רארד.

דניאל אודו שחקן שרוסברי חוגג שער
שרוסברי היממה את אנפילד, אבל זה לא נמשך זמן רב. אודו חוגג | רויטרס

ליברפול – שרוסברי טאון 1:4

המייטי רדס חסרים שחקנים בכירים רבים שנדבקו בקורונה וכמובן וגם את האפריקאים מוחמד סלאח, סאדיו מאנה ונאבי קייטה שיצאו לאליפות אפריקה, אולם גם הרכב שכלל את וירג'יל ואן דייק, איברהימה קונאטה, אנדרי רוברטסון, פאבינין, קרטיס ג'ונס ושחקני קבוצת המילואים והנוער הספיק כדי לעבור שלב מול היריבה מהליגה השלישית.

שרוסברי הקטנה והצנועה היממה את אנפילד כשעלתה ליתרון משער של דניאל אודו (27), אבל החבורה של יורגן קלופ – שחזר לעמוד על הקווים היום אחרי שהתאושש מקורונה – הפכה במהרה משער בכורה של קייד גורדון בן ה-17 ופנדל מוצלח של פאביניו, בדקות 34 ו-44 בהתאמה. קלופ העלה מהספסל את טקומי מינאמינו בפתיחת המחצית השנייה, גם רוברטו פירמינו נכנס לכר הדשא ובדקה ה-79 הבקיע עם העקב בביצוע מרהיב ושניות לפני שריקת הסיום פאביניו (90) השלים צמד וקבע 1:4 – ניצחון ראשון של ליברפול אחרי שלושה משחקי פרמיירליג בהם לא ניצחה.

טוטנהאם – מורקאמב 1:3

עד הדקה ה-74 התרנגולים עוד פיגרו בביתם מול הקבוצה מהליגה השלישית, אבל כמה דקות לפני כן זרק אנטוניו קונטה את התותחים הכבדים לכר הדשא והמהפך הושלם במהרה. הארי ווינקס (74) אולי ניסה להרים כדור נייח לרחבה אבל מצא את הפינה הרחוקה והשווה, לוקאס מורה (85) חטף כדור, רץ כל הדרך אל השער, עקף את השוער וגלגל פנימה והארי קיין (88) בביצוע נפלא כבשו ומנעו סנסציה.

הארי ווינקס עם לוקאס מורה שחקני טוטנהאם
מהפך מהיר. ווינקס ולוקאס מורה | רויטרס

ווסטהאם – לידס 0:2

הפטישים התאוששו לאחרונה עם שני ניצחונות רצופים, שהגיעו אחרי סדרה של חמישה משחקים ללא ניצחון, והיום הם חלפו גם על פני החבורה של מרסלו ביילסה במשחק על טהרת הפרמיירליג. ולדימיר צופאל נמצא חיובי לקורונה ולא נכלל בסגל הפטישים, אבל פרט לכך דייויד מויס עלה בהרכב חזק וזה השתלם לו כי מנואל לאנסיני מצא את הרשת כבר בדקה ה-34. המאמן מרסלו ביילסה ניסה לחזור למשחק עם העלתם של ראפיניה וסטיוארט דאלאס מהספסל בפתיחת המחצית השנייה, אבל בדקה ה-90 המארחת עקצה עם שער של ג'רוד בואן מבישול של מיקאיל אנטוניו ובכך הבטיחה את עלייתה לשלב הבא.

מנואל לאנסיני שחקן ווסטהאם חוגג שער
שני שערים בשלושה משחקים. לאנסיני | רויטרס

נוטינגהאם פורסט – ארסנל 0:1

ההפתעה הגדולה של הסיבוב הגיע בנוטינגהאם, שם המדורגת תשיעית בצ'מפיונשיפ העיפה את אחת הקבוצות היותר טובות בממלכה בתקופה האחרונה. ארסנל לא עלתה בהרכב החזק ביותר וגם סבלה ממספר חיסורים כמו של גרניט ג'אקה שנמצא חיובי לקורונה, אמיל סמית' רואו הפצוע ופייר אמריק אובמיאנג שיצא לאליפות אפריקה, אבל בהרכב כן עלו, בין השאר, בוקאיו סאקה, מרטין אודגור וגבריאל מרטינלי לצד הצעירים אדי אנקטייה וצ'ארלי פאטינו בן ה-18. למרות זאת וגם אחרי שמהספסל נכנסו אלכסנדר לקאזט וקירן טירני, ארסנל לא בעטה למסגרת של המארחים אפילו פעם אחת לכל אורך 90 הדקות. ההפתעה הגיעה בדקה ה-83, אז החלוץ הוותיק לואיס גרבאן הכניע את ברנד לנו ונתן את האות לחגיגות בנוטינגהאם.

שחקני נוטינגהאם פורסט חוגגים
ההפתעה הגדולה של הסיבוב השלישי. נוטינגהאם חוגגת על ארסנל | רויטרס

משחקים נוספים:
צ'רלטון – נוריץ' 1:0 (מילוט ראשיצה 80)
וולבס – שפילד יונייטד 0:3 (דניאל פודנס 14 ו-80, נלסון סמדו 72)