עמדה במבחן: ליברפול גברה 1:3 על קריסטל פאלאס והתקרבה לסיטי

play
חלוץ ליברפול רוברטו פירמינו חוגג עם וירג'יל ואן דייק שכבש | GettyImages, Alex Pantling
עמדה במבחן: ליברפול גברה 1:3 על קריסטל פאלאס והתקרבה לסיטי 02:55

המייטירדס התקשו ללא מאנה וסלאח ואליסון סיפק מספר הצלות נפלאות, אבל נהנו משני בישולים של רוברטסון לוואן דייק (8) ולאוקסלייד צ'מברליין (32), פאביניו (89) סגר סיפור מ-11 מטר אחרי שאדואר (55) צימק והפער מהפסגה ירד לתשע. 0:0 מאכזב לארסנל נגד ברנלי

קבוצות: ליברפול ארסנל
(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי נעצרה אמש (שבת) אחרי 12 ניצחונות רצופים בסאות'המפטון, ומי שניצלה זאת היטב היא ליברפול שגברה היום 1:3 על קריסטל פאלאס וצימקה את הפער ביניהן לתשע נקודות – הפרש שפוטנציאלית יכול לרדת לשש בלבד כאשר ליברפול תשלים את משחקה החסר נגד לידס.

בנוסף נערכו שני משחקים נוספים במסגרת המחזור ה-23 בפרמיירליג, כאשר ארסנל סיימה ב-0:0 מאכזב נגד ברנלי ואילו לסטר וברייטון נפרדו ב-1:1. המחזור יינעל עם המשחק המרכזי בין צ'לסי לטוטנהאם.

בלם ליברפול וירג'יל ואן דייק חוגג
שערו ה-12 בפרמיירליג במדי ליברפול. ואן דייק ושחקני ליברפול חוגגים | רויטרס

קריסטל פאלאס – ליברפול 3:1

בליברפול חששו מאוד מהשבועות בהם תצטרך הקבוצה להסתדר ללא סאדיו מאנה ומוחמד סלאח, אבל בינתיים התבדה כל מי שחשב שכך יקרה. יורגן קלופ ושחקניו עדיין ביל הפסד במשחקים ללא שני הכוכבים שיצאו לאליפות אפריקה והיום כבשו שלישייה נוספת, שבוע אחרי ה-0:3 על ברנטפורד, ניצחון שצימק את הפער ממנצ'סטר סיטי שבפסגה לתשע נקודות, וזאת כששליברפול עוד יש משחק חסר להשלים נגד לידס.

ללא שני הכוכבים בהתקפה, מי שבלטו מעל כולם כדי להאריך את רצף הניצחונות היו אליסון בשער ושחקני ההגנה, בייחוד אנדי רוברטסון ו-וירג'יל ואן דייק. המגן השמאלי בישל פעמיים, תחילה לבלם שבדקה השמינית כבש את שערו ה-12 בפרמיירליג במדי המייטירדס, ולאחר מכן לקשר אלכס אוקסלייד צ'מברליין ששב להרכב והבקיע מחזור שני ברציפות. לרוברטסון, אגב, יש 8 בישולים בשמונת המשחקים האחרונים.

מאז היה זה בעיקר השוער אליסון שהציל את ליברפול פעם אחר פעם מול ניסיונות שחקני ההתקפה של קריסטל פאלאס, שהשיגה את השער שכה הגיעה לה בדקה ה-55 אחרי שז'אן פיליפ מאטטה סידר לאודסון אדואר את אחד משעריו הקלים בקריירה. דקה לסיום, ז'וטה ספק הוכשל ברחבה, האורחים קיבלו פנדל ופאביניו ניצל אותו כדי לקבוע 1:3 בסיום.

שער של וירג'יל ואן דייק, בלם ליברפול
קרן מושלמת מצד שמאל ונגיחה שאי אפשר לעצור. ואן דייק כובש | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 7: ג'אל מאטיפ הגיע לאזור רחבת קריסטל פאלאס והוריד בנגיעה לג'ורדן הנדרסון, שבלי לחשוב פעמיים בעט לפינה הרחוקה ונעצר אצל השוער.

דקה 8, 0:1 לליברפול! הלחץ של סגנית המוליכה נמשך וקרן מצד שמאל שהרים אנדי רוברטסון מצאה את ראשו של וירג'יל ואן דייק, שנגח את שער היתרון המהיר.

דקה 12: כמעט השער השני של ליברפול אחרי שרוברטסון שוב היה על תקן המבשל, אבל אלכס אוקסלייד צ'מברליין מצא רק את הרשת החיצונית.

דקה 21: הזדמנות גדולה לפאלאס, מאטטה מתוך הרחבה לא הצליח להכניע את אליסון שסיפק הצלה נפלאה.

דקה 32, 0:2 לליברפול! הפעם רוברטסון הסקוטי חגג בישול שני. הוא נותר חופשי באגף שמאל, הרים את הראש והעביר כדור לצד השני, שם היה אוקסלייד צ'מברליין ללא שום כיסוי ומקרוב בעט פנימה.

אלכס אוקסלייד צ'מברליין, קשר ליברפול
שער שני ברציפות. אוקסלייד צ'מברליין | אימג'בנק GettyImages, DANIEL LEAL

דקה 41: החמצת ענק של מאטטה. מתפרצת נהדרת של המארחת הגיעה לשיאה כאשר החלוץ מצא את עצמו מול אליסון וכבר עקף אותו, אבל הברזילאי זינק ברגע האחרון ושינה את מסלול הכדור שיצא החוצה.

דקה 48: אדואר בבעיטת עקב מכחמישה מטרים לא הצליח להכניע את אליסון. עוד פספוס גדול של המארחת.

דקה 55, קריסטל פאלאס צימקה ל-2:1: השער שהמארחת כה ראויה לו הגיע. כדור עומק שחתך את הגנת ליברפול הותיר את מאטטה לבדו מול אליסון, החלוץ מסר לאדואר שגלגל לרשת החשופה את אחד משעריו הקלים בקריירה.

דקה 82: ליברפול מתקשה לאיים על שער המארחת, שמצדה שוב כמעט השוותה – אבל הניסיון של אוליסה להקפיץ מעל אליסון, שיצא הרחק מקו השער, נבלם על ידי השוער שהתעשת ברגע האחרון והדף לקרן.

דקה 89, 1:3 לליברפול: ספק גדול אם ז'וטה אכן הוכשל על ידי גויאטה, אבל שופטי המסך חשבו שכן, קראו לשופט ובסופו של דבר פאביניו בעט פנימה מ-11 מטר.

שוער ליברפול אליסון עוצר את חלוץ קריסטל פאלאס ז'אן פיליפ מאטטה
הציל את ליברפול. אליסון | אימג'בנק GettyImages, DANIEL LEAL

ארסנל – ברנלי 0:0

המפגשים ההיסטורים בין הקבוצות מראים יתרון חד צדדי לטובת התותחנים, אבל בהתחשב בכושר הנוכחי של ארסנל שהגיעה למשחק אחרי ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון, אולי זה לא כל כך מפתיע שנועלת הטבלה חילצה נקודה יקרה מפז עבורה באצטדיון האמירויות.

ארסנל חסרה במרכז השדה את גרניט ג'אקה ותומאס פארטיי המושעים וכן את מוחמד אלנני וניקולא פפה שעדיין משתתפים באליפות אפריקה וגם את פייר אמריק אובמיאנג, אבל מיקל ארטטה עלה עם כל הכלים ההתקפיים שעומדים לרשותו, כך שגבריאל מרטינלי, מרטין אודגור, אמיל סמית' רואו, בוקאיו סאקה ואלכסנדר לקאזט שיתפו פעולה. ועם זאת, זה לא הספיק מול השוער ניק פופ שעם מספר הצלות פנטסטיות הצליח לשמור על רשת נקייה בתום 90 דקות, לסדר לקבוצה נקודה חשובה מאין כמותה ולסבך את ארסנל בקרב על הטופ 4.

משחק נוסף:
לסטר – ברייטון 1:1
ללסטר: פטסון דאקה (46), לברייטון: דני וולבק (82)