צעד שני לקוואדרופל: ליברפול זכתה בגביע אחרי 5:6 בפנדלים על צ'לסי

play
ג'ורדן הנדרסון מניף את הגביע אחרי הזכייה של ליברפול באצטדיון וומבלי | רויטרס
החמצות משוגעות, קרב פנדלים וחגיגות מטורפות: ליברפול זכתה בגביע האנגלי 05:36

האדומים זכו בגביע השמיני בתולדותיהם והראשון מאז 2006, בתום קרב שנמשך 120 דקות והסתיים ללא שערים למרות החמצות אדירות. קלופ ושחקניו שמרו על הסיכוי לזכות בכל ארבעת התארים העונה, אחרי שאספיליקואטה ומאונט החמיצו מ-11 מטר ובלחץ עמד צימיקאס שהכריע

קבוצות: ליברפול צ'לסי
(גודל טקסט)

חלום הקוואדרופל של ליברפול בחיים, וגם הפעם זה הסתיים בצורה הכי דרמטית שיש. לפני כשלושה חודשים ליברפול הניפה את גביע הליגה בזכות 10:11 בתום דו קרב פנדלים נגד צ'לסי, וגם הערב (שבת) נפגשו השתיים באצטדיון וומבלי, שוב נפרדו ללא שערים בתום 120 דקות ושוב נרשמה חגיגה אדומה בסיום בזכות 5:6 של המייטירדס, שהותירו את הבלוז עם שלושה הפסדים רצופים בגמר הגביע – הקבוצה הראשונה בהיסטוריה של אנגליה שזה קורה לה.

קשה להאמין שהמשחק גלש להארכה לאור 90 דקות בקצב מטורף, כדורים ששרקו ליד השערים, פגעו בקורות והחמצות כמעט רשלניות מצד כוכבי שתי הקבוצות, אבל בהארכה העייפות כבר השתלטה על המשחק וההכרעה הושגה מהנקודה הלבנה: אספיליקואטה בעט לקורה ומאנה יכול היה לגמור את הסיפור, אבל לא הכניע בפנדל החמישי את חברו לנבחרת, אדואר מנדי. למזלם של יורגן קלופ והאדומים, פנדל של מאונט נהדף על ידי אליסון והמגן המחליף קוסטאס צימיקאס הפך לגיבור היום והעניק לליברפול גביע שמיני בתולדותיה.

קוסטאס צימיקאס שחקן ליברפול חוגג
הגיבור שהכריע את הגמר. צימיקאס | רויטרס

ליברפול הגיעה למפגש כשהיא שבועיים לפני גמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד וכשהיא עדיין לא ויתרה על האליפות ומקווה לחולל מהפך בפסגת הפרמיירליג, ואמנם זכתה בגביע השמיני שלה והראשון מאז 2006, אבל קלופ בוודאי חושש כעת למצבם של שניים מכוכביו, מוחמד סלאח שנפצע והוחלף כבר בדקה ה-33 והבלם וירג'יל ואן דייק שלא יכול היה להמשיך לשחק עם סיום 90 הדקות.

צ'לסי כאמור הפסידה בפעם השלישית ברציפות בגמר הגביע, לפני שנה נכנעה ללסטר ולפני שנתיים לארסנל, ובסך הכל נכנעה בשני גמרים העונה אחרי ההפסד 11:10 לליברפול בגביע הליגה. כעת צ'לסי תקווה להשלים בשבוע הבא את משימתה לסיים בטופ-4 בליגה ולהבטיח שעידן הבעלים החדש טוד בולי ייצא לדרך עם קמפיין ליגת אלופות.

הרכבים

צ'לסי: אדואר מנדי, טרבו צ'אלובה (ססאר אספיליקואטה, 106), טיאגו סילבה, אנטוניו רודיגר, ריס ג'יימס, ז'ורז'יניו, מתאו קובאצ'יץ' (אנגולו קאנטה, 66), מרקוס אלונסו, מייסון מאונט, כריסטיאן פוליסיץ' (רובן לופטוס צ'יק, 106, רוס בארקלי, 119), רומלו לוקאקו (חכים זייש, 85).

ליברפול: אליסון, טרנט אלכסנדר ארנולד, איברהימה קונאטה, וירג'יל ואן דייק (ג'ואל מאטיפ, 91), אנדי רוברטסון (קוסטאס צימיקאס, 111), ג'ורדן הנדרסון, טיאגו אלקנטרה, נאבי קייטה (ג'יימס מילנר, 74), מוחמד סלאח (דיוגו ז'וטה, 33), לואיס דיאס (רוברטו פירמינו, 98), סאדיו מאנה.