איברהימוביץ' עושה היסטוריה: "למה לרוץ כשאפשר לעוף?"

זלאטן איברהימוביץ'
זלאטן איברהימוביץ' | ANDREAS SOLARO/AFP via Getty Images

אחרי שער וירטואוזי במספרת, הענק השבדי מדהים את איטליה גם בגיל 39: "רגל האלוהים", נכתב עליו ב"גאזטה". החלוץ הצהיר: "אעמוד בלחץ בשביל כולם במילאן אם צריך, אני אוהב את זה". וגם: האם הוא יחזור לנבחרת?

קבוצות: מילאן
(גודל טקסט)

זלאטן איברהימוביץ' באמת עושה את הבלתי ייאמן. שנים ארוכות שמילאן מדשדשת במרכז הטבלה ואפילו מטה בסרייה A, אבל מאז הענק השבדי חזר בינואר האחרון, הכל השתנה. 10 שערים ב-18 הופעות בעונה שעברה, שבעה שערים בארבע הופעות ליגה בלבד העונה – שום דבר לא עוצר אותו, גם בגיל 39 ואחרי שהחלים מקורונה בחודש שעבר.

גם מאמן מילאן, סטפנו פיולי שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ למועדון, הודות לביצועיו של זלאטן איברהימוביץ' לא רק שזכה להארכת חוזה, אלא גם להוליך את הטבלה אחרי שישה מחזורים בסרייה A. מילאן בפסגה עם 16 נקודות מ-18 אפשריות, שתי נקודות מעל סאסואולו המפתיעה וארבע הפרש מהאלופה יובנטוס.

אתמול (ראשון) איברהימוביץ' בישל וכבש במספרת כדי להעניק למילאן 1:2 בחוץ על אודינזה והבוקר הכותרות בעיתוני איטליה לא חסכו בשבחים: "רגל האלוהים", נכתב ב"גאזטה דלו ספורט" ואילו ב"קוריירה דלו ספורט" השוו בינו לבין כריסטיאנו רונאלדו שגם כן חזר מקורונה וכבש וכתבו: "הבלתי נגמרים".

שער העיתון "גאזטה" | מסך
שער העיתון "קוריירה" | מסך

כמו שבצ'נקו ב-2001, וכפי שעשה בעצמו ב-2012 זלאטן איברהימוביץ' סופר כבר שישה משחקים ברצף בהם הוא כובש וב"גאזטה" לא יכלו שלא לכנות אותו מלך: "מיום ליום הוא יותר מלך, יותר מנהיג ויותר שאפתן. אי אפשר לומר שבלעדיו זו הייתה עוד קבוצה פשוטה, אבל הכריזמה והקסם שהוא מביא זה משהו שצריך להפחיד את כל הטוענות לכתר".

המספרים של השבדי מדברים בעד עצמם. כאמור רק שבצ'נקו והוא בעצמו כבשו שישה מחזורים ברצף (שניים מהמשחקים בעונה שעברה), אבל מה שמטורף באמת זה שמאז חזרתו בינואר הוא מעורב 23 שערים ב-22 משחקים – כבש 17 ובישל 6 בגיל 39. מאז החזרה מ"פגרת קורונה" ביוני, הוא מעורב ביותר שערים מכל אחד אחר באיטליה עם 14 כיבושים וחמישה בישולים.

בסיום המשחק, זלאטן, כהרגלו, כתב ציוץ אופייני: "למה לרוץ כשאפשר לעוף?", לצד תמונה שלו עולה למספרת שהסתיימה בשער ניצחון. מאוחר יותר פרסם החלוץ ציוץ מסקרן הרבה יותר, כשהעלה לטוויטר תמונה שלו במדי נבחרת שבדיה וכתב: "הרבה זמן לא התראינו". לא ברור האם מדובר ברמיזה על חזרתו למדים הצהובים-כחולים של שבדיה, או הבעת רצון של השחקן לשוב לנבחרת הלאומית. זלאטן פרש ממנה ב-2016 ושנה לאחר מכן אף הבהיר כי "הסיפור שלו עם הנבחרת הגיע לסופו", אך ייתכן כי התקופה הנהדרת שהוא חווה במילאן פתחה אצלו מחדש את התאבון לשחק גם בזירה הבינלאומית.

בראיון אחרי המשחק הוא הצהיר: "כבר לפני כמה שבועות אמרתי שדברים מסתדרים לנו ושעלינו להמשיך ככה בכל משחק, לחשוב שכל יום זה גמר. בשלב מסוים אמרתי לבראהים דיאס 'תמסור לי את כל הכדורים, כשאתה מקבל כדור פשוט תמסור אותו אליי'. ברור שכולם רוצים את הכדור וכך גם אני, אבל אנחנו קבוצה צעירה שמאמינה בעצמה והבחורים האלה גורמים לי להרגיש צעיר. החברים לקבוצה אף פעם לא מרוצים ותמיד רוצים להשיג עוד. אם הם יעמדו בלחץ ככל שהעונה תתקדם? אעמוד בלחץ גם בשבילם, אקח את הכל עליי, אני אוהב את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי