האיש שקנה את ברונו פרננדש ב-40 אלף יורו: "הוא היה קצת יקר עבורנו"

ברונו פרננדש | מסך

בכיר במחלקת הנוער של נובארה סיפר על ההחלטה לרכוש את הפורטוגלי: "היינו המועדון היחיד שרצה אותו". וגם: האיכויות שהפגין בתחילת דרכו, האישיות המיוחדת והרמה אליה הגיע ("הופתעתי")

(גודל טקסט)

הרבה לפני שהפך לכוכב הבלתי מעורער של מנצ'סטר יונייטד, ברונו פרננדש הפורטוגלי נרכש בגיל 18 על ידי נובארה האיטלקית בסכום מצחיק לכל הדעות: כ-40,000 יורו. עונה אחת במדי הקבוצה מהסרייה ב' הספיקה לאודינזה, ששילמה עבורו חמישה מיליון יורו והפכה אותו לשחקן היקר ביותר בתולדות נובארה הצנועה.

מאורו בורגטי, אחד הבכירים במחלקת הנוער של נובארה בזמנו ומי שחתום על צירופו, נזכר: "עשינו עליו סקאוטינג והלכנו לצפות בו משחק במדי בואבישטה. תג המחיר היה מעט מעבר לאמצעים שלנו, אבל חשבנו שיש לו פוטנציאל ושהוא בגיל הנכון, אז השקענו כ-40 אלף יורו. היינו המועדון היחיד שרצה להחתים אותו באותה תקופה וברונו מיד נענה בחיוב".

בורגטי הוסיף: "כמובן שזה סכום זעום אם אתה חושב על השחקן שהוא הפך להיות כיום, אבל בזמנו הוא לא היה מוכר והחתמתו הייתה השקעה משמעותית וחשובה עבור המועדון שלנו. כבר בתחילת דרכו הוא הפגין יכולת טכנית מרשימה והיה כדורגלן בעל חזון. מעל הכל בלטה האישיות שלו. הוא הגיע בהתחלה למחלקת הנוער ומיד החל ללמוד איטלקית ולעבוד קשה. יש בו עומק וההצלחה לא שינתה אותו גם עכשיו כשהוא בטופ".

ברונו פרננדש | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

על העמדה בה הוא צריך לשחק: "הוא יכול לשחק בכל מקום בקישור, אבל בעיקר מתחת לחלוצים. הכישורים שלו הם בעיקר טכניים ונפשיים. אין לי ספק שהוא שיפר את ההיבט הפיזי, שזה הפן היחיד בו הוא היה מתחת לממוצע כשהוא שיחק אצלנו. לא מנקודת מבט אתלטית, תמיד היו לו יכולות סיבולת ואירובי, אני מדבר על מבנה הגוף שלו".

הרמה אליה הגיע: "לאורך הקריירה שלו הוא תמיד היה בגרף שיפור, אבל כן הופעתי מהשחקן שהוא הפך להיות. הבנו שהוא לא שחקן סטנדרטי כשהוא היה אצלנו, אבל אנחנו מדברים על כדורגלן שמשחק כיום באחת הקבוצות המפורסמות בעולם והמספרים והיכולת שהוא מציג הם מעבר לכל דמיון. תמיד היה לו את הפוטנציאל, אבל עדיין מפתיע לראות איך זה התממש".

לסיום, בורגטי גילה כי הוא עדיין בקשר עם פרננדש: "לפעמים אני כותב לו ושואל האם הוא יכול לדרבן את החבר'ה שמשחקים בנובארה, לשלוח להם הודעות – והוא תמיד זמין. מידי פעם אני מחמיא לו ושולח הודעה אחרי שער יפה או הופעה טובה. אם הייתי יכול לייעץ לו, הייתי אומר לו להישאר צנוע. הוא תמיד היה כזה וזה מה שמייחד אותי והופך אותו לווינר אמיתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי