צפו בתקציר: ז'ירו הפך עם צמד, מילאן ניצחה 1:2 את אינטר

play
אוליבייה ז'ירו מילאן | רויטרס
לדרבי חוקים משלו: צמד אדיר לז'ירו, מהפך ו-1:2 למילאן על אינטר 03:30

הרוסונרי עצרו לאלופה רצף של 14 משחקי ליגה ללא הפסד וצימקו ממנה את הפער לנקודה בלבד. פרישיץ' עשה צדק במחצית הראשונה (38), אבל הצרפתי הפך עם צמד בזק (75 ו-78). תיאו הורחק בתוספת הזמן. לאציו הביסה 0:3 את פיורנטינה

(גודל טקסט)

המחזור ה-24 בליגה האיטלקית יצא לדרך היום (שבת), כאשר במשחק המרכזי מילאן הפתיעה את אינטר עם 1:2 בדרבי וצימקה ממנה את הפער בפסגה לנקודה בלבד. רומא איכזבה והתאכזבה עם 0:0 נגד גנואה ופיורנטינה, לראשונה ללא דושאן ולאחוביץ', הפסידה 3:0 בבית ללאציו בקרב ישיר על הכרטיסים לאירופה.

שחקן מילאן, אוליבייה ז'ירו
חתום על מהפך מתוק. אוליבייה ז'ירו | GettyImages, Alessandro Sabattini

אינטר – מילאן 2:1

מירוץ האליפות נפתח מחדש: אחרי 14 משחקי ליגה ללא הפסד, אינטר הגיעה לדרבי בידיעה שניצחון שלה ייתן לה פור של שבע נקודות בפסגה. המחצית הראשונה הייתה חד צדדית לטובת האלופה, שגם עלתה ליתרון משער של פרישיץ' בדקה ה-38. אינזאגי כבר הוציא את לאוטרו ופרישיץ' המצטיינים, אבל לא לקח בחשבון את ז'ירו, שהשלים מהפך גדול עם צמד בזק בדקות ה-75 ו-78. תאו הרננדז הורחק בתוספת הזמן למילאן, שלא ניצחה בשני המשחקים האחרונים שלה והפסידה לספציה. הערב היא רשמה ניצחון ראשון בדרבי מאז נובמבר 2020 וצימקה את הפער מהפסגה לנקודה.

לאוטרו מרטינס אינטר מול מילאן
לאוטרו בפעולה | רויטרס

מהלך המשחק

דקה 9: אינטר יצאה להתקפה מסודרת בצד שמאל. פרישיץ' הרים כדור לרחבה ודומפריס נגח פנימה מעל הרננדז. אלא שהשער נפסל בגלל נבדל של הקרואטי.

דקה 26: לאוטרו השאיר כדור לבארלה שבלי לעצור בעט כדור מסוכן מאוד והחוצה.

דקה 30: דומפריס הפעלתן ברח לשומר שלו ונותר חופשי לגמרי ברחבה. הוא בעט כדור די חזק אבל למרכז ומניאן הדף.

דקה 37: לאוטרו מרטינס הפציץ מקצה הרחבה כדור מסוכן שנהדף על ידי מניאן.

דקה 38: גול! הלחץ של אינטר נשא פרי עם שער של פרישיץ', שנותר לא מכוסה לכדור קרן וגלגל מהאוויר פנימה.

דקה 75: גול! מילאן הצליחה להשוות ל-1:1 בניגוד למהלך המשחק. ז'ירו נתקל באלכסיס והצטרף להתקפה. דיאס בעט כדור שעבר את כל ההגנה והצרפתי דחק מקרוב פנימה.

דקה 79: גול! מילאן השלימה מהפך ועלתה ל-1:2 משער נוסף של ז'ירו! הצרפתי הסתובב ברחבה על דה פריי ובעט כדור לא חזק, שעבר מתחת לידיים של הנדאנוביץ'.

דקה 95: תיאו הרננדז הורחק אחרי עבירה מכוערת מאחור על דומפריס.

טמי אברהם, שחקן רומא
תוצאה מאכזבת לרומא. אברהם | אימג'בנק GettyImages, Paolo Bruno

רומא – גנואה 0:0

אכזבה גדולה לז'וזה מוריניו וחבורתו, שלא הצליחו לרשום ניצחון חמישי ברציפות על הרוסובלו, דווקא כשיריבתם נראית בדרך הבטוחה לסרייה B. כריס סמולינג וטמי אברהם הגיעו להזדמנויות טובות והחמיצו, שער של ניקולו זאניולו בדקה ה-91 נפסל אחרי התעקרבות ורומא איימה 22 פעמים ולא מצאה את הרשת. לאו אוסטגור האורח הורחק בדקה ה-68 וגם זה לא סייע לקבוצה מהבירה לצבור שלוש נקודות ולהתקרב למקום הרביעי. זאניולו עצמו ראה כרטיס אדום בדקה ה-94.

צ'ירו אימובילה לאציו
השכיחו את תסכול האוהדים. שחקני לאציו חוגגים | אימג'בנק GettyImages

פיורנטינה – לאציו 3:0

שתי הקבוצות הגיעו למשחק הזה בשוויון נקודות בקרב פוטנציאלי על אחד המקומות שמובילים לאירופה בעונה הבאה. פיורנטינה הגיעה למשחק הזה אחרי חלון העברות סוער שבמסגרתו היא מכרה את דושאן ולאחוביץ' הסקורר הגדול שלה ליובנטוס. ארתור קבראל המחליף של ולאחוביץ' פתח בהרכב הסגולים, אבל היה רחוק מלהושיע את הסגולים שנכנעו ללא תנאי. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, מילינקוביץ' סאביץ' פרץ את הסכר בדקה ה-52 וצ'ירו אימובילה הכפיל (70) עם שערו ה-18 העונה. ביראגי קבע 0:3 עם שער עצמי אחרי שניסה להרחיק (81) וטוריירה הותיר את קבוצתו עם עשרה שחקנים אחרי עבירה גסה וצהוב שני לקראת הסיום.