אוליבייה ז'ירו כבש, מילאן ניצחה 0:1 בנאפולי ועלתה לפסגה

play
אוליבייה ז'ירו חלוץ מילאן | אימג'בנק GettyImages, TIZIANA FABI
נכנסת לקצב: מוראטה כבש, יובנטוס ניצחה 0:1 ספציה והתקרבה לפסגה 01:23

אחרי שהבקיע צמד בדרבי נגד אינטר, החלוץ הצרפתי שוב כיכב במשחק עונה כששלח רגל ארוכה כדי להגיע לכדור של קלבריה והכריע את ההתמודדות בדקה ה-49. יובנטוס ניצחה 0:1 את ספציה משער של מוראטה

(גודל טקסט)

המחזור ה-28 בסרייה A האיטלקית הסתיים היום עם שישה משחקים, כאשר במוקד המפגש הגדול בין נאפולי למילאן – שהפעם הסתיים בניצחון של הרוסונרי משער של אוליבייה ז'ירו, כל הדרך חזרה לפסגת הליגה. עוד קודם לכן, יובנטוס ניצחה את ספציה וברחה במקום הרביעי. במשחקי הצהריים, ונציה נטולת דור פרץ הובסה 4:1 על ידי ססואולו במשחק בו נבעטו ארבעה פנדלים ופיורנטינה נפרדה ב-1:1 מול ורונה.

מילאן חוגגת
שוב במקום הראשון. ז'ירו ושחקני מילאן חוגגים | רויטרס

נאפולי – מילאן 1:0

משחק על המקום הראשון בליגה הסתיים בניצחון גדול של הרוסונרי. אחרי שבסיבוב הראשון נאפולי ניצחה את מילאן 0:1 בסן סירו, שוב קבוצת החוץ יצאה עם ידה על העליונה, ומבחינת מילאן שוב היה זה אוליבייה ז'ירו שניצח עבורה את המשחק. אחרי שהחלוץ הצרפתי כיכב בדרבי נגד אינטר שכעת במקום השני, היום הוא שלח רגל ארוכה כדי להבקיע את השער היחיד במשחק ולהעניק לסטפנו פיולי ולחניכיו את שלוש הנקודות ויתרון שתי נקודות על אינטר בפסגה. זלאטן איברהימוביץ' עלה מהספסל בדקה ה-88 לדקות ראשונות אחרי כחודש וחצי בהם הושבת. חעומת זאת, נאפולי כעת במקום השלישי עם 57 נקודות, מרחק שלוש מהמוליכה החדשה לאחר שניצחה רק פעם אחת בארבעת המחזורים האחרונים.

מהלך משחק:

דקה 7: ג'ובאני די לורנצו ניסה להכניע את מייק מניאן בבעיטה מתוך הרחבה, ידו של השוער הייתה על העליונה.

דקה 8: הכרטיס הצהוב הראשון במשחק נשלף דווקא לעבר מאמן מילאן, סטפנו פיולי.

אוליבייה ז'ירו חלוץ מילאן
רגל ארוכה ושער שיכול להיות שווה מקום ראשון. ז'ירו | אימג'בנק GettyImages, TIZIANA FABI

דקה 21: שוב נאפולי לא הייתה רחוקה משער יתרון, אבל אוסימן לא הצליח למצוא את המסגרת ופספס הזדמנות קורצת.

דקה 25: אוליבייה ז'ירו נפגע על ידי קאלידו קוליבאלי, שספג כרטיס צהוב על התיקול הקשה.

דקה 49, 0:1 למילאן: אוליבייה ז'ירו הבקיע אחרי שלא מצא את הרשת בשלושה מחזורים רצופים. דוידה קלבריה ספק בעט ספק מסר כדור שהסתובב למרכז הרחבה, החלוץ שלח רגל ארוכה והכניע את אוספינה.

דקה 75: אדם אונאס המחליף בעט כדור עוצמתי ממרחק, אבל לא מצא את המסגרת.

דקה 85: נאפולי לוחצת בניסיון להשוות, אבל אוסימן שוב לא הצליח להכניע את מניאן מזווית קשה.

דקה 90: אלכסיס סאלמאקרס היה חייב להבקיע באחד על אחד, אבל הרוסונרי יסתפקו בכדור קרן.

דושאן ולאחוביץ' שחקן יובנטוס חוגג שער
דושאן ולאחוביץ' שחקן יובנטוס חוגג שער | רויטרס

יובנטוס – ספציה 0:1

רצף המשחקים ללא הפסד של יובנטוס התארך ל-14, לאחר שהגברת הזקנה הכניעה גם את העולה החדשה שיצרה לעצמה שם של קוטלת ענקיות. בהיעדרם של פצועים רבים בסגל של מסימיליאנו אלגרי, אלברו מוראטה היה זה שהכריע את ההתמודדות עם שער בדקה ה-21 בדרך לניצחון שני רצוף בסרייה א', שהגדיל את הפער מהמקום החמישי לשש נקודות. סוף פודגוראנו לא שותף בספציה, שעדיין מעל הקו האדום אבל סופרת ארבעה הפסדים ברצף.

חלוץ ססואולו דומניקו ברארדי חוגג נגד ונציה
ארבעה פנדלים במשחק אחד ועוד תבוסה כואבת לוונציה | אימג'בנק GettyImages, Maurizio Lagana

ונציה – ססואולו 4:1

דור פרץ כלל לא נכלל בסגל ונציה במשחק בו היא הובסה בביתה, נותרה עם ניצחון ליגה אחד בלבד ב-14 המחזורים האחרונים ותישאר לפחות מחזור נוסף מתחת לקו האדום. משחק שוויוני לא היה כאן ויתרון האורחת היה ברור מלכתחילה, אבל בכל זאת היה זה משחק משוגע לאור העובדה שנשרקו במהלכו ארבעה כדורי עונשין מ-11 מטר. ססואולו הגיעה לוונציה אחרי ניצחונות גדולין בסן סירו על אינטר ומול פיורנטינה, והיום היא עלתה ליתרון כבר בדקה השנייה משער של ג'אקומו רספאדורי, דומניקו ברארדי חגג שני שערים מ-11 מטר בדקות 17 ו-71 ובין לבין גם ג'אנלוקה סקמאקה כבש בפנדל (29). תומאס הנרי הצרפתי צימק בדקה ה-34 וגם למתיה אראמו הייתה הזדמנות להבקיע בפנדל, אבל הוא נעצר עצל השוער אנדראה קונסילי בדקה ה-85.

חלוץ פיורנטינה קשישטוף פיונטק
שישה שערים מאז הגיע בחלון ינואר. פיונטק | אימג'בנק GettyImages, Gabriele Maltint

פיורנטינה – ורונה 1:1

המדורגות 8 ו-9 נפגשו ונפרדו בחלוקת נקודות. פיורנטינה הגיעה אחרי שני הפסדים בליגה ובגביע ליובנטוס, אבל לא השכילה לשוב למסלול הניצחונות והתרחקה מאוד מחבורת הצמרת למרות שהחלוץ הפולני קשישטוף פיונטק מצא את הרשת בחלוף 10 דקות משריקת הפתיחה וחגג שער שישי במדי הוויולה בכל המסגרות מאז הצטרף בינואר בהשאלה מהרטה ברלין, אבל האורחת השוותה מפנדל של ג'אנלוקה קפרארי בדקה ה-20 ועד הסיום לא נרשמו שערים נוספים.

משחקים נוספים

גנואה – אמפולי 0:0

בולוניה – טורינו 0:0