"יותר מטלטל מהקורונה": החברות בין הרוסי לאוקראיני באטאלנטה

play
שלט של אוהדי אטאלנטה לכבוד אלכסיי מירנצ'וק, רוסלן מלינובסקי | רויטרס
ראויות ליותר מהליגה האירופית: 2:3 לאטאלנטה על לברקוזן במשחק גדול 01:56

מלינובסקי הקדיש את שער שכבש לקורבנות במולדתו שמופצצת, מירנצ'וק מובך מהמצב, אך בקבוצה משבחים את היחסים ביניהם: "יוצא דופן, משמשים כדוגמא"

קבוצות: אטאלנטה
(גודל טקסט)

ספורטאים אוקראינים ורוסים ברחבי העולם זכו לתשומת לב רבה בעקבות המלחמה שפרצה בין המדינות, אך במעט מאוד מקרים אנו חוזים בנציגים משני הצדדים באותו חדר הלבשה. המקרה הזה מתרחש באטאלנטה, שם מככב הקשר האוקראיני רוסלן מלינובסקי לצד אלכסיי מירנצ'וק הרוסי. הסיטואציה הרגישה משפיעה על חדר ההלבשה של הקבוצה מברגמו, אך נדמה שהדינמיקה בין שני השחקנים לא נפגעה.

השלט של אוהדי אטאלנטה

אמש (חמישי), הנראזורי ניצחו 2:3 את לברקוזן בשמינית גמר הליגה האירופית, ומלינובסקי הקדיש את השער שכבש לקורבנות ממדינתו. הקשר ענד סרט שחור לזכר קורבנות הלחימה, הסיר אותו מידו עם כיבוש השער, נישק אותו והצביע לעבר השמיים. המחווה הזו הצטרפה לדגל שתלו האוהדים ביציע, בו נראים מלינובסקי ומירנצ'וק אוחזים ידיים כשברקע דגלי שתי המדינות.

"רוסלן והמשפחה שלו עוברים משהו", סיפר מאמן הקבוצה ג'אן פיירו גאספריני לאחר המשחק, "אנחנו מקדישים הרבה זמן לצפייה בחדשות. זה מטלטל אותנו אולי אפילו יותר מהקורונה, שפגעה בברגמו בצורה קשה. המשפחה והחברים שלו עדיין שם. אנחנו גם קרובים למירנצ'וק. יש להם חברות יוצאת דופן, ומירנצ'וק מרגיש כמעט מובך מהסיטואציה. האנשים יותר חשובים מדגלים או גבולות, הוא בחור טוב וצריך לכבד גם אותו.

מלינובסקי מקדיש את השער לקורבנות באוקראינה

גם חבריהם לקבוצה מודים כי לא מדובר בסיטואציה שגרתית. "יש תמיד חדשות קשות משם וקשה לנתק את זה מחדר ההלבשה", סיפר מארטן דה רון ההולנדי, "אנחנו מנסים לעזור להם, אבל זה מאוד מורכב. אנחנו, אנשים עם משפחות במדינות אחרות, לא יכולים לדמיין את זה בכלל".

דוידה זפאקוסטה הוסיף כי "המצב לא פשוט לאף אחד, לא שיערנו שזה יגיע למצב כזה. אנחנו מנסים להישאר קרובים אליהם, והם חברים טובים. החברות היפה ביניהם צריכה לשמש כדוגמא למי שלוקח חלק במדינה הזו". בימים עקובים מדם במזרח אירופה, בצפון איטליה מראים שאפשר גם אחרת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי