שלושער לניימאר ב-2:4 של ברזיל, אורוגוואי הושפלה

כוכבה של פ.ס.ז' חילץ את נבחרתו מפיגור ורשם ציון דרך ענק כשעקף את רונאלדו בטבלת הכובשים של הסלסאו. לואיס סוארס כבש שני שערים בפנדלים מאוחרים אך נבחרתו נכנעה 4:2 לאקוואדור. 2:2 דרמטי לקולומביה

(גודל טקסט)

המחזור השני במוקדמות מונדיאל 2022 בדרום אמריקה הבטיח הרבה וגם קיים. הלילה (בין שלישי לרביעי), לאחר שארגנטינה ביצעה מהפכה נגד בוליביה נערכו שלושה משחקים נוספים. ברזיל נהנתה משלושער של ניימאר בדרך ל-2:4 בפרו. רדמאל פלקאו הציל את קולומביה מהפסד נגד צ'ילה עם שער בתוספת הזמן. אורוגוואי הושפלה 4:2 באקוואדור ופרגוואי גברה 0:1 על ונצואלה במשחק דרמטי נוסף.

פרו – ברזיל 4:2

הפתיחה הייתה כל-כולה של המארחת כאשר אנדרה קאריו שכבש צמד במחזור הקודם הסתער על כדור שחזר מההגנה ומהאוויר בעט כדור שטוח שלא הותיר לשוער סיכוי, 0:1 לפרו. היתרון לא החזיק מעמד זמן רב, כשניימאר שהיה רעב במיוחד – נכנס לעניינים.

בדקה ה-28 הוא נתפס בחולצה ברחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה ושחקנה של פריז סן ז'רמן לא התבלבל – 1:1. בדקה ה-58 פרו שוב הוליכה כשרנאטו טפייה בעט מחוץ לרחבה ובעזרתו רודריגו קאיו ברזילאי הכדור חדר לרשת, אלא שהנבחרת של צ'יצ'י שוב הגיבה מהר: פירמינו נותר לא מכוסה ונגח היטב אחרי כדור קרן, לרישאליסון מאברטון שהמתין על קו השער נותר רק לדחוק לרשת.

שחקני נבחרת ברזיל חוגגים | PAOLO AGUILAR/POOL/AFP via Getty Images

נותרו עשר דקות לסיום, שתי הנבחרות חיפשו הכרעה. בדקה ה-80 אברטון עלה מהספסל והעביר כדור רוחב, ניימאר ספק הוכשל ברחבה אך השופט היה נחרץ וקבע פנדל. הברזילאי לא התקשה מול פדרו גלסה וקבע 2:3.

בדקה ה-84 אברטון מסר לאברטון ריביירו שבעט לקורה, ניימאר עט על הריבאונד ודחק לשער החשופה עם שערו ה-64 בנבחרת. המארחת הייתה עצבנית לאחר הפנדל ושהבינה שהמשחק בורח לה ונותרה בתשעה שחקנים. בדקה ה-87 סמבראנו שלח מרפק מטופש לפניו של רישאליסון, לאחר בדיקה של ה-VAR הפרואני הורחק (הכרטיס הצהוב בוטל). גם קרלוס קאדה הורחק.

הנבחרת של צ'יצ'י נראית טוב, באמתחתה מאזן מושלם ובחודש הבא היא תארח את ונצואלה מהמקום הלפני אחרון ולא אמורה להיתקל בקשיים. וניימאר? הוא חלף על פני רונאלדו נזאריו הגדול והפך לכובש השני המצטיין בהיסטוריה של ברזיל.

אקוואדור – אורוגוואי 2:4

תוצאה שספק אם הייתם מהמרים עליה לפני שריקת הפתיחה. ככל הנראה ההפתעה של הערב. בדקה ה-15 מנה דלגאדו כבש במהלך שהחל בכדור קרן קצרה, השוער נכנע. שער של לואיס סוארס נפסל כעבור ארבע דקות לאחר התערבות של ה-VAR וכבר אז ראינו שזה לא היום של אורוגוואי.

שחקני אקוואדור. עשו ככל העולה על רוחם | Jose Jacome – Pool/Getty Images

בתוספת הזמן של המחצית הראשונה דייגו גודין הרחיק רע ואסטרדה העלה את המארחת ליתרון מבטיח. בדקה ה-52 אורוגוואי התפרקה. אדר ולנסיה שלח מסירה נהדרת בעקב ואסטרדה מרטינס העלה את הנבחרת ל-0:3 מול ההגנה המפורקת. בדקה ה-75 אקוואדור עשתה מה שהיא רוצה ברחבה וגונסאלו פלאטה קבע יתרון 0:4.

ללואיס סוארס נותר רק להחזיר חלק קטן מהכבוד האבוד, וחלוצה של אתלטיקו מדריד שלא כבש בצמד משחקי הליגה האחרונים, עשה זאת עם שני פנדלים מדויקים בדקה ה-83 וכן בתוספת הזמן (90+5).

לואיס סוארס. החזיר רק חלק מהכבוד האבוד | Jose Jacome – Pool/Getty Images

צפו: אקוואדור מביסה 2:4 את אורוגוואי

צ'ילה – קולומביה 2:2

עוד משחק מצוין מבית היוצר של דרום אמריקה. ג'ון מדינה חטף כדור להגנת צ'ילה, דהר בצד ימין, הרים לרחבה וג'פרסון לרמה נגח בקלילות לרשת, 1:1. בדקה ה-37 הגיע השוויון בפנדל של ארתורו וידאל, והמארחת השלימה בליץ ומהפך תוך ארבע דקות כשאלכסיס סאנצ'ס ניצל שגיאה גדולה בהגנה, התגנב מאחורי כולם ודחק לרשת.

האורחת הייתה מעט טובה יותר, החזיקה בכדור ואיימה על השער אך לא הצליחה להשוות. בדקה ה-71 רדאמל פלקאו עלה מהספסל במקומו של וילימאר בריוס, חילוף התקפי לכל דבר ובתוספת הזמן הצליח החלוץ להשיג את השוויון המיוחל בפנדל בתוספת הזמן (90+1).

רדאמל פלקאו חוגג עם חאמס רודריגס | Claudio Reyes – Pool/Getty Images

ונצואלה – פרגוואי 1:0

בדקה ה-65 ה-VAR פסל שער של ינגל הררה בצדק לאחר שהקשר של גרנאדה נגע בכדור בידו, ולמעשה החל ערב הבלהות שלו. גונסאלו חימנס כבש לאורחת חמש דקות לסיום אחרי בישול מצוין של אספינולה שפרץ. בכנף והשאיר לו כדור על מגרש.

בתוספת הזמן, הררה, קשרה של גרנאדה, היה יכול להשוות אך אנטוני סילבה הימר נכון, זינק היטב והדף את הכדור השטוח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי