ברזיל תתארח באורוגוואי, סקאלוני לקראת פרו: "צריך לעזור למסי"

הסלסאו תנסה לשמור על המאזן המושלם ולהימנע מהפסד ראשון לסלסטה מאז 2001 (החל מ-00:50 בספורט2). בלימה תנסה ארגנטינה לשוב למסלול הניצחונות, שני שינויים יבוצעו בהרכב כדי לסייע לפרעוש (החל מ-02:20 בספורט3)

(גודל טקסט)

לא רק ליגת האומות חוזרת הערב (שלישי) למחזור משחקים נוסף ואחרון למעשה, אלא שהלילה ייערך גם המחזור הרביעי של מוקדמות מונדיאל 2022 בדרום אמריקה. במוקד המשחקים, ברזיל נטולת ניימאר תארח אצל אורוגוואי ללא סוארס ושעה וחצי אחר כך תארח פרו את ליאו מסי ונבחרת ארגנטינה.

אורוגוואי – ברזיל (00:50 בספורט2)

נבחרת ברזיל לא הבריקה בסוף השבוע כאשר ניצחה בביתה 0:1 קטן את ונצואלה, אולם הצליחה לשמור על מאה אחוזי הצלחה בשלושת המשחקים הראשונים במוקדמות גביע העולם (היחידה שהצליחה). הלילה היא כבר תזכה למוקש רציני ותתארח אצל אורוגוואי, לצערה ללא לואיס סוארס שאתמול אובחן חיובי לקורונה.

ניימאר הפצוע שוחרר מהנבחרת כבר בשבוע שעבר וייעדר, אולם מי שחזר לסגל הוא מגן מנצ'סטר יונייטד אלכס טלס, שזומן לסגל על אף שנדבק בקורונה באנגליה, התאמן עם הקבוצה כרגיל לפני ההרמאה לברזיל ולמרות זאת בסוף השבוע שוב נמצא חיובי לנגיף – על אף שכבר הוגדר כמחלים קורונה.

בבדיקה נוספת שנערכה לטלס הוא נמצא שלילי והוא זכה לקבל את אישור הרשויות להמריא עם הנבחרת לאורוגוואי, וככל נראה גם ייכלל בסגל על אף שלא התאמן בימים האחרונים ובכלל בתקופה האחרונה מיעט לשחק, גם כתוצאה מהמעבר שלו מפורטו למנצ'סטר יונייטד רגע לפני סגירת חלון ההעברות בתחילת אוקטובר.

אלאן, קשר אברטון, התלונן על כאבים ואם לא יהיה כשיר יוחלף בהרכב בארתור. רוברטו פירמינו, כובש שער הניצחון האחרון, צפוי להמשיך בקישור ובחוד לא יהיה שינוי, כך שגבריאל ז'סוס ימשיך לשתף פעולה עם רישארליסון.

רוברטו פירמינו
רוברטו פירמינו | FERNANDO BIZERRA/POOL/AFP via Getty Images

אורוגוואי החלה את הקמפיין בחודש שעבר עם 1:2 על צ'ילה והפסד 4:2 מפתיע לאקוודור, אבל הגיעה לשיאה בסוף השבוע כאשר הביסה 0:3 את קולומביה במשחק חוץ. אדינסון קבאני חזר לסגל וכבש כבר בדקה החמישית, אך כאמור הלילה יצטרך להסתדר ללא שותפו לחוד, לואיס סוארס שאובחן חיובי לקורונה. קבאני ינסה להוביל את נבחרתו לניצחון ביתי חמישי ברצף – ההפסד האחרון של הסלסטה בביתה היה ב-2017 נגד ברזיל, שלמעשה לא הפסידה באף אחד מעשרת המשחקים נגד אורוגואי מאז 2003 (הפסידה ב-2001).

פרו – ארגנטינה (02:20 בספורט3)

ליאו מסי עבר ערב לא פשוט במשחק האחרון של נבחרת ארגנטינה, שהסתיים ב-1:1 מאכזב בבואנוס איירס נגד פרגוואי ועלה לאלביסלסטה באיבוד נקודות ראשון. החבורה של ליאונל סקאלוני לא הרשימה בפתיחת הקמפיין עם 0:1 דחוק על אקוודור מפנדל של מסי ואמנם השיגה לאחר מכן ניצחון יוקרתי מאוד בבוליביה, אך שבה לסורה ביום שישי והיא יודעת שהיא לא יכולה לחשוב על תסריט אחר פרט לניצחון הלילה בלימה, לפני שתפגוש במרץ 2021 את ברזיל ואורוגוואי בשני המשחקים הבאים.

סקאלוני, למרות היכולת החלשה ומשחק נוסף שנפתח בפיגור עבור נבחרתו, ישמור על הבסיס הקיים ויערוך שני שינויים בלבד בהרכב: ניקולאס טאליאפיקו התאושש מפציעה ויפתח כמגן שמאלי, אבל ניקולאס גונסאלס, כובש השער נגד פרגוואי, לא יירד לספסל, אלא יוסט לכנף שמאל ויפתח במקום לוקאס אוקמפוס. השחקן השני שיפתח הוא ג'ובאני לו צ'לסו, מבשל השער בסוף השבוע שיפתח על חשבון אסקיאל פלאסיוס שנפצע.

ליאו מסי
מסי. לא כבש מול פרו מאז 2007 | JUAN IGNACIO RONCORONI/POOL/AFP via Getty Images

ליאו מסי ינסה להשכיח את התקופה הלא פשוטה בברצלונה ואולי גם מהמשחק האחרון בנבחרת מאחוריו ולכבוש נגד פרו אחרי ארבעה משחקים רצופים שלא עשה זאת. למעשה, "הפרעוש" מעולם לא כבש נגד פרו במוקדמות גביע העולם, יש לו שער אחד נגדה במסגרת הקופה אמריקה ב-2007, וזו הנבחרת היחידה מולה לא כבש במוקדמות גביע העולם בנוסף לברזיל.

במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, סקאלוני אמר על מסי: "אנחנו זקוקים לשחקנים שאנחנו יכולים לסמוך עליהם שיסייעו לליאו מסי, לכן המטרה היא שג'ובאני לו צ'לסו ישחק קרוב אליו באמצע. הכי חשוב שהפעם נהיה מרוכזים יותר ונצליח מול השער, זה הכי חשוב. למסי היה משחק טוב והוא גם כבש שער נפלא, אין איתו שום בעיה".

ליאו מסי
סקאלוני עם שינויים שאמורים לעזור לפרעוש | MARCELO ENDELLI/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי