כריסטיאנו רונאלדו לא כבש, אבל זכה לשבחים: "הוא עזר לי"

כריסטיאנו רונאלדו נותר במרחק שבעה שערים מהשיא העולמי גם אחרי שפורטוגל פגשה את אזרבייג'אן וניצחה רק 0:1 משער עצמי, אבל נונו מנדש בן ה-18 ערך את הופעת הבכורה והודה לקפטן: "הוא נתן לי עצות לפני המשחק"

(גודל טקסט)

אלופת אירופה עם פתיחה חלשה במיוחד בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2022. נבחרת פורטוגל אמנם אירחה את אזרבייג'אן בטורינו, באצטדיונה של יובנטוס, אבל קשה להגיד שכריסטיאנו רונאלדו וחבריו הרגישו בבית. נבחרת הסלסאו ניצחה רק 0:1 וגם השער היחיד במשחק היה עצמי, למרות שפרננדו סנטוס פתח עם התקפה מלהיבה שכללה את CR7 כמובן, פדרו נטו מוולבס, ברנרדו סילבה ממנצ'סטר סיטי ומהספסל עלו כוכבים כמו ז'ואאו פליקס מאתלטיקו מדריד וברונו פרננדס ממנצ'סטר יונייטד.

פרננדו סנטוס העניק דקות יקרות למספר שחקנים צעירים וביניהם המגן השמאלי בן ה-18 נונו מנדש, שחקן ספורטינג ליסבון שפתח בהרכב ולא הסתיר את התרגשותו הרבה בסיום: "אני מרגיש מדהים, שיחקתי עם השחקנים הטובים בעולם. זה כבוד ענק להיות חלק מזה. שוחחתי עם כריסטיאנו רונאלדו, הוא נתן לי עצות לפני המשחק וזה היה לי מאוד חשוב ועזר לי, אני חושב שגם ראו את זה על הדשא".

ברונו פרננדס, שעלה מהספסל ל-45 הדקות האחרונות, היה מרוצה גם הוא משילובם של מנדס וחברו מספורטינג ליסבון ז'ואאו פאליניה: "זה היה קריטי לפתוח את הקמפיין עם ניצחון וזה הכי חשוב, אבל אני גם רוצה לברך את נונו מנדש וז'ואאו פאליניה על הופעות הבכורה".

ברונו פרננדס, פדרו נטו | Emmanuele Ciancaglini/Quality Sport Images/Getty Images

גם המאמן פרננדו סנטוס לא נשמע מוטרד מהיכולת וסיכם: "שלטנו במשחק והיינו יכולים גם לייצר יותר מצבים, אבל כן הגענו לאיזורים מסוכנים ואני לא בטוח שאזרבייג'אן בכלל עברה את הקישור שלנו. היינו מאוד מאורגנים , עמדנו טוב ואנחנו צריכים לשפר את החלק ההתקפי. בחצי השני נחלשנו וגם אפשרנו ליריבה להאמין בעצמה ולהתקרב לשער שלנו, אבל היה חשוב שננצח ועכשיו ניערך למשחק מול סרביה שכבר יהיה שונה בתכלית".

אגב, כריסטיאנו רונאלדו כאמור לא מצא את הרשת, אבל ינסה לעשות זאת מול סרביה ביום ראשון ובוודאי שברביעי הבא נגד לוקסמבורג. אם CR7 ימצא את הרשת לפחות פעם אחת בשני המשחקים, הוא יעלה את מאזנו ל-103 שערים – כרגע הוא כאמור על 102 ובמרחק שבעה שערים מהשיא ששייך לאיראני עלי דאי שכבש 109 במשחקי נבחרות והוא השיאו.

כריסטיאנו רונאלדו | Jonathan Moscrop/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי