מבנפיקה לנגב: ויטור יהפוך למעוז ההגנה?

ויטור מול ברבאטוב
ויטור מול ברבאטוב | צילום: Gettyimages

צמח במועדון הפאר ועבר גם בלסטר ופאוק. הכירו בלם שיודע מה הוא רוצה

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע צירפה השבוע את בלם פאוק סלוניקי בעונות האחרונות, הפורטוגלי מיגל ויטור בן ה-26. אם הסופרלטיבים יוכחו כמוצדקים זה יבהיר שוב שבבירת הנגב עושים עבודה מקצועית מעולה. הזרים שלהם טובים מאלה של מכבי תל אביב וזו עובדה.

 

 

גדל בבנפיקה, עבר גם בלסטר
באר שבע הנחיתה כדורגלן שהוא תוצר מחלקת הנוער המפוארת של בנפיקה אליה הצטרף בגיל 17. שנה לאחר מכן כבר ערך בכורה בבוגרים של בנפיקה ושיחק בסיבוב המוקדם השלישי של האלופות נגד קונפהאגן בשל היעדרם של לואיזאו ודויד לואיז.

 

בליגה ערך בכורה ב-2007 נגד ויטוריה גימראייש. המשחק הסתיים ללא ספיגה והאוהדים ביציע כבר חשבו שקיבלו תוצר משובח לשנים.

 


ויטור במדי בנפיקה, הקהל בנה עליו (Gettyimages)

 

הרצון של הקהל המקומי בליסבון לא תאם את המציאות ולאחר מכן הושאל לדפורטיבו אבס הקטנה. הוא חזר לבנפיקה, אבל איבד מקומו בהרכב כאשר ז'ורז'ה ז'סוס החליף את קיקה סאנצ'ס פלורס כמאמן.

 

בעונת 2010/11 הושאל לאלופת אנגליה, לסטר כשזו היתה בצ'מפיונשיפ עם פאולו סוזה כמנג'ר ולצידו של אנדי קינג קשר הקבוצה ששיחק השנה בפרמייר-ליג.

 

במהלך השנה בה היה מושאל בלסטר סוזה פוטר, וסון גוראן אריקסון מונה במקומו וניסה להשאיר אותו במועדון, אבל המנג'ר הספורטיבי של בנפיקה בה החל את הקריירה רוי קושטה התנגד.

 


במדי לסטר, הרבה לפני שהניפה תואר (Gettyimages)

 

כשחזר מהשאלה בלסטר ז'סוס המשיך לייבש אותו על הספסל וב-2013 שכנעו ראשי פאוק את בנפיקה לשחרר את ויטור כשחקן חופשי אחרי שרצו בו שנה לפני כן. במדי פאוק הוא התאחד עם הבלם, קוסטאס קצורניס ששיחק איתו בבנפיקה.

 

"אני בוחר קבוצות כדי להתקדם. האמנתי שבפאוק אוכל לשחק בליגת האלופות וזו הסיבה שהגעתי אליה. אני טיפוס שלא אוהב לשבת על הספסל אז החלטתי על כיוון חדש בקריירה שלי אחרי בנפיקה. ז'ורז'ה ז'סוס לא החזיק ממני ואין לי בעיה עם זה. לכל מאמן יש את ההבנות והראייה שלו אז החלטתי לנוע קדימה", אמר בראיון.

 

יציב במשחק שלו, יודע להתנהל מול התקשורת
במשך שלוש עונות הוא היה הבלם הקבוע של פאוק בעוד הבלמים ששיחקו איתו התחלפו. "העונה הראשונה שלו בפאוק היתה הטובה ביותר מבין השלוש. בה כבש גם שישה שערים מתוך עשרה שהבקיע בפאוק בכל המסגרות", אמר סטברוס סונטולידיס הכתב שמכסה את המועדון מסלוניקי בעיתון "ספורט דיי".

 


סוון-גוראן אריקסון, הוא דווקא התעקש שוויטור יישאר (Gettyimages)

 

ויטור רשם בפאוק לא מעט משחקי בשלוש עונות. 36 משחקים, 41 משחקים ו-39 בכל המסגרות. לצידו שיחקו חואן מנואל אינסורלדה הארגנטיני, כיום בבוקה ג'וניורס, ריקרדו קוסטה הפורטוגלי היום בגרנאדה הספרדית, וכאמור גם קצורניס הוותיק וגיאורגיוס צבאלס שעדיין בפאוק.

 

לאחר שלוש שנים ביוון החליט הבלם להגיע ארצה ולמרות שבפורטוגל גורסים שבלם הנבחרת הצעירה לשעבר מעט איטי, חברו בפאוק, אייל גולסה החמיא: "הוא בלם מצוין ושחקן שיתרום הרבה לבאר שבע".

 

נדמה שהאלופה גם קלעה בול לפחות מבחינה חברתית. ויטור נחשב לשחקן נשמה וכזה שמתחבב על שחקנים וכמובן גם על האוהדים.

 


ויטור במדי פאוק, הפך לאהוב הקהל (Gettyimages)

 

"בעונה האחרונה ידעו כולם בפאוק שוהא לא ימשיך ולמרות זאת הוא נתן את הנשמה בפלייאוף וסייע לפאוק לסיים במקום שני ולעלות למוקדמות האלופות. האוהדים משוגעים עליו והצטערו לשמוע שהוא עזב. משפחתו אמרה שלא תשכח לעולם את סלוניקי", החמיא סונטולידיס.

 

ויטור נפרד בהודעה מרגשת לשחקני ואוהדי פאוק דרך חשבון האינסטגרם שלו: "אני עובר לקבוצה אחרת, אבל אשאר מעריץ ואוהד של פאוק. יוון תישאר תמיד חלק מחיי ואני מודה לאלה שטיפלו בבנות שלי. הם כבר שואלות אותי מתי נחזור הביתה?".

 

לפני שהגיע לארץ התייעץ ויטור עם אייל גולסה וקיבל ממנו המלצות על הליגה הישראלית. גולסה שעשוי להיות יריב שלו במלחמה על האליפות בעונה הקרובה אמר לו לא להסס ולחתום בבאר שבע. לפי הדיווחים ביוון ויטור ירוויח 500 אלף יורו לעונה לעומת 450 שהרוויח ביוון, אבל כאמור אין אישור מכיוון האלופה. אגב, גם הכוכב האדום בלגראד התעניינה בו, אבל הוא העדיף את אצטדיון טרנר.

 

לתקשורת המקומית הוא יהיה נוח לראיונות כשלמד אנגלית בצורה טובה בעת תקופתו בלסטר, אך מנגד אשתו היא עיתונאית בעיתון הספורט המוביל בפורטוגל "אה-בולה" ככה שלהתנהל הוא יודע. אהוב על הקהל וממוקד במטרה שלו. אם הכלי ילך כשורה יש כאן עוד בול פגיעה.

 


גולסה, מלא פירגון (Gettyimages)

 


ויטור בטרנר, העדיף את הנגב (הפועל ב"ש, רשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי