מחושך לאור: ירושלים גברה 60:71 על נהריה ועלתה לפיינל פור

ניב ברקוביץ'
ניב ברקוביץ' | דני מרון

הלפרין ואליהו הגיעו סוף סוף לסדרה ונעזרו בדייסון, בדרך למהפך מדהים מ-2:0 ל-2:3 ומקום בחצי הגמר מול מכבי ראשל"צ. השחקנים של אלפסי נשארו רק עם המחמאות

(גודל טקסט)
הפועל ירושלים ניצחה 60:71 את עירוני נהריה והשיגה את הכרטיס המיוחל לפיינל פור אחרי שלקחה את סדרת רבע גמר הפלייאוף עם 2:3.


כמו בכל הסדרה, גם המשחק החמישי היה צמוד, שקול ומותח, כשעל הפארקט התנהל מרדף של חתול ועכבר בין שתי הקבוצות. גם כאן ירושלים ברחה יתרון דו ספרתי, כולל בפתיחת הרבע הרביעי והיתה קרובה לבעוט בדלי ולהפסיד את המשחק.


במשך כל הסדרה וגם בחלקים מרובים של העונה נשאלה בארנה השאלה איפה ליאור אליהו ויותם הלפרין. שני הישראלים הוותיקים הגיעו למאני טיים. אליהו עם 10 נקודות, שני ריבאונדים ושני אסיסטים, הגנה טובה ומלחמה שסחטה ממנו גם יציאה מוקדמת למקלחת בחמש עבירות. הלפרין עם חמש נקודות, שישה אסיסטים ו-19 במדד הפלוס מינוס, חברו לג'רום דייסון, ה-MVP של הסדרה כולה עם 16 נקודות ושישה ריבאונדים. השלשה האלה חיפו על ערב קליעות נורא של קרטיס ג'רלס (1 מ-7 לשלוש).


הבחורים של אריק אלפסי, שהמשיכו בסדרה מול ירושלים את היכולת הפנטסטית מהסיבוב השלישי, נשארו רק עם המחמאות. בעיקר למאמן שהוציא 150% מהשחקנים וליונתן שולדבראנד, פורוורד כחול לבן שהוביל את קבוצתו כקלעי המצטיין של הסדרה (15.2 נק' בממוצע). סקוטי הופסון, האיש שעשה את הסדרה למה שהיא עם סל ניצחון על הבאזר במשחק הראשון, היה הפעם חלש עם 11 נקודות ב-44.5% וחמישה איבודים.


קלעו לירושלים: דייסון 16, טרוויס פיטרסון 13, אליהו 10, טרנס קינסי 7, אמארה סטודמאייר וריצ'רד האוול 6 כ"א, יותם הלפרין ובר טימור 5 כ"א, ג'רלס 3. לנהריה: שולדבראנד 14, הופסון וטיירון נאש 11 כ"א,  ניב ברקוביץ' 9, דרווין קיצ'ן 8, ניק פאוסט 7.



רבע ראשון
אווירה מחשמלת בארנה בירושלים, עם תצוגה אדירה של 9,850 אוהדים שמילאו את הארנה. הבעלים אורי אלון לא נוכח במשחק, אבל מאמן הנבחרת אז אדלשטיין כן. תחילת המשחק החלה בשליטה  של ירושלים שעולה ליתרון מוקדם 4:7. עבירה בלתי ספורטיבית של נהריה שלחה את דייסון לקו, ובעקבות כך אריק אלפסי התעמת מילולית עם אוהד ירושלים. האדומים ממשיכים לשלוט לאורך שלבי הרבע. הופסון היחידי שבולט בנהריה. נהריה במשחק תקוע לא קלעה כמעט שלוש דקות. סטודמאייר הוריד את המארחים ב-11:22 לירושלים.



 סקוטי הופסון. משאיר את נהריה בחיים (דני מרון)
סקוטי הופסון. משאיר את נהריה בחיים (דני מרון)


רבע שני

שלוש דקות בתוך הרבע השני ונהריה קולעת רק שת נקודות מהקו, והתוצאה עומדת על 16:24. חדירה  נהדרת של ברוקביץ' קובעת נקודות ראשונות מהשדה לסגולים. ירושלים קלעה ארבע נקודות חמש דקות בתוך הרבע השני, ונהריה מצמצמת לשש נקודות בלבד. פסק זמן של פיאנג'יאני קטע את המומנטום של נהריה, שצימקה לארבע נקודות בלבד, לאחר שהייתה בפיגור של 13 נקודות. שלשה אדירה של קיצ'ן הורידה את יתרון לנקודה, וקבעה ריצה של 2:14 לנהריה ארבע דקות לסיום הרבע השני. הסגולים עלו ליתרון ראשון במשחק שלוש דקות לסיום המחצית עם 26:27. ירושלים לא הקלעה סל שדה ארבע דקות החל מהדקה השביעית לרבע.  פיטרסון החזיר את האדומים למשחק עם שלשה גדולה, והיתרון חזר לירושלים שתי דקות לסוף. סטודמאייר עם שתי עבירות ישב על הספסל ברוב שלבי הרבע. המחצית הסתיימה ביתרון 27:32 להפועל ירושלים.




האוול משחרר אנחת רווחה. נפטר מנהריה, ראשל"צ מחכה (דני מרון)




רבע שלישי

שולדרבראנד, שלא התבלט במחצית הראשונה, התעורר עם שלשה נהדרת בתחילת הרבע השלישי ועומד על שבע נקודות. אריק אלפסי עצבני על חניכיו שאינם מנצלים את החולשה של ירושלים. ליאור אליהו גם כן התעורר בתחילת הרבע השלישי עם שתי נקודות. ריצ'ארד האוול עדיין ללא נקודות שלוש דקות בתוך המחצית השניה. חמש דקות בתוך הרבע נהריה צולפת מהשלוש ומשאירה את הפער על חמש נקודות. הקהל הירושלמ עם קריאות "ביזיון" לשחקנים באדום. נהריה עם 16:12 שלוש דקות לסיום הרבע. אליהו והלפרין, עם נקודות ראשונות במשחק, משאירים את ירושלים בחיים בעזרת נקודות מהירות. אלפסי לקח פסק זמן כדי להרגיע את המומנטום של האדומים. ירושלים היו בריצ 0:7 חצי דקה לסוף הרבע, עד שניב ברקוביץ' קטע זאת עם שלשה. שלשה ענקית של בר טימור בתום הרבע קבעה  43:54 לאדומים.


 

טראוויס פיטרסון. שומר על יתרון האדומים (דני מרון)
טראוויס פיטרסון. שומר על יתרון האדומים (דני מרון)


רבע רביעי

הקהל האדום פתח את הרבע בעידוד מאסיבי, ירושלים פתחה את הרבע שהיא 5/18 מהשלוש. גם את הרבע הרביעי שולדרבראנד פתח עם שתי נקודות והפער עומד על שבע נקודות. ליאור אליהו מסיים את המשחק 6:50 דקות לתום הרבע עם חמש עבירות. קיצ'ן, שסחט את העבירה מאליהו, עם שמונה נקודות וארבע אסיסטים וריבאונדים. חמש נקודות מהירות של פיטרסון החזירו את ירושלים ליתרון של 55:62. ניב ברקוביץ', בשלשה גדולה, שוב צימק את הפער ל-55:57. ג'רום דייסון מככב עם 16 נקודות וששה כדורים חוזרים, והחזיר את ירושלים ליתרון 57:64. נהריה ללא סל שדה במשך ארבע דקות. סיום בארנה- 60:71 להפועל ירושלים שעולה לפיינל פור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי