לא עוצרת: הפועל ירושלים בגמר הפלייאוף אחרי 76:93 על מכבי ראשל"צ

הפועל ירושלים
הפועל ירושלים | עדי אבישי

האדומים רשמו ניצחון רביעי ברציפות בפלייאוף, ושלחו הביתה את האלופה בשחזור גמר אשתקד. האוול, ג'רלס ודייסון בלטו, ועזרו לקבוצה לעלות לגמר שלישי רצוף והיסטורי

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים עלתה לגמר הפלייאוף, לאחר שניצחה את מכבי ראשל"צ 76:93.  האדומים הצליחו להשיג נקמה על האלופה היוצאת, בעקבות ההפסד בגמר העונה שעברה.  ג'רום דייסון (23 נקודות), ריצ'ארד האוול (18 נקודות, 78% מהשדה) וקרטיס ג'רלס (15 נקודות) במשחק פנומנאלי הובילו את ירושלים למחצית שנייה אדירה, עם יתרון דו ספרתי שנשאר עד הסיום. אמרה סטדומאייר שיחק  13 דקות וסיים עם שמונה נקודות. ליאור אליהו בעוד משחק יציב עזר לקבוצתו עם 12 ריבואנדים, יותם הלפרין סיים עם חמישה אסיסטים.



מכבי ראשל"צ לא הופיעה למחצית השנייה, לאחר שנשארה צמודה לירושלים לאורך המחצית הראשונה. שון דוסון אכזב במדי הכתומים עם חמש נקודות בלבד ושתיים משש מהשדה ב-18 דקות. קמרון לונג בלט בראשל"צ עם 16 נקודות, צ'רלי תומאס סיים עם  14 נקודות.



פיינל פור. מלחמה על הפרקט (עדי אבישי)
פיינל פור. מלחמה על הפרקט (עדי אבישי)


רבע ראשון

כבר בדקה הראשונה של המשחק האדומים עם שלוש חטיפות, פתחו את הרבע נהדר. ראשל"צ קלעה סל שדה ראשון לאחר שלוש דקות במשחק. קינזי קיבל מכה בעין ויצא לקבל טיפול מהצוות הרפואי. הכתומים עם שתי שלשות ברציפות חזרו למשחק והשוו את התוצאה בדיוק באמצע הרבע. דייסון עצר את הריצה של ראשל"צ עם הטבעה אדירה, ושמוליק ברנר ביקש פסק זמן. ריצ'רד האוול עם 12 נקודות לאחר שש דקות במשחק, קמרון לונג התבלט עם שמונה נקודות אצל הכתומים. ירושלים עם ששה ריבאונדים בהתקפה, כדיר עם גג ענק על סטודמאייר. ירושלים נקלעה לבעיית עבירות בסוף הרבע. ראשל"צ הצליחה להפוך את התוצאה, ולעלות ליתרון ראשון במשחק על סף סוף הרבע שנגמר 19:20.


רבע שני

הרבע נפתח כהמשך ישיר של הרבע הראשון, ושתי הקבוצות המשיכו במשחק הצמוד. ראשל"צ הצליחה לברוח לירושלים לפער חמש נקודות לאחר שלוש דקות בתוך הרבע השני. האוול היחידי שהגיע לרבע השני במדי ירושלים, ועקף את הממוצע השנתי שלו עם 14 נקודות ו-83% מהשדה ברבע. קמרון לונג המשיך להוביל במדי הכתומים ועלה 13 נקודות ברבע. תומפסון ביצע עבירה בלתי ספורטיבית שנויה במחלוקת על דייסון. בר טימור אחראי על ריצת 0:7 עם שתי שלשות נהדרות. ג'רלס חתם ריצה של שבע נקודות ברציפות והפך את התוצאה. קינסי נכנס לעניינים לקראת סוף הרבע עם 14 נקודות, והוריד את ירושלים למחצית ביתרון 39:42.


רי'ארד האוול. משחק ענק של הסנטר (עדי אבישי)
ריצ'ארד האוול. משחק ענק של הסנטר (עדי אבישי)


רבע שלישי

שלשה של תומאס השוותה את התוצאה עם פתיחת המחצית השנייה. ירושלים קלעה סל שדה ראשון לאחר שתי דקות עם שלשה גדולה של דייסון. האדומים הצליחו לפתוח פער של חמש נקודות, אבל ראשל"צ חזרה עם שלשה אדירה של דוסון. ירושלים שוב הצליחה לברוח לראשל"צ, וקינזי העלה את ירושלים ליתרון שמונה נקודות, ארבע דקות לסיום הרבע. דייסון המשיך במומנטום הנהדר של האדומים, והעלה את קבוצתו ליתרון 12 נקודות ברבע. לונג הצטרף לחולשה של חבריו, ונעלם במחצית השנייה. זלמנסון היחידי שהגיע לרבע  במדי הכתומים. ירושלים מסיימת את הרבע עם 53:68.


רבע רביעי

ירושלים המשיכה במומנטום החיובי מהרבע הקודם, ושמרה על פער דו ספרתי. רישרד לא הגיע לחצי הגמר עם אפס משלוש מחוץ לקשת וקלע ארבע נקודות בלבד. דייסון והאוול המשיכו להתעלל באלופה, שנראתה חסרת אונים מול שיתוף הפעולה בין השניים. הכתומים לא הצליחו להשפיע על הרבע הרביעי, ונראו אומללים מול הדומיננטיות של ירושלים. ג'רום דייסון עם הטבעה אדירה הקפיץ את הקהל האדום, שנשמע בקולי קולות עד הבאזר. ירושלים עולה לגמר עם 76:93.


שון דוסון. המשיך את העונה החלשה (עדי אבישי)

 שון דוסון. המשיך את העונה החלשה גם בפיינל פור (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי