רנסאנס או קריסה: האתגר שלקח ג'ורדי קרויף

ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף | צילום: אודי ציטיאט

ההחלטה של המנהל הספורטיבי לרדת לקווים תצריך קבלות. מכאן אין תירוצים בכישלונות אבל גם אפשר לעשות דריסת רגל בטופ של אירופה. מיץ' גולדהאר ירוויח תחיה?

(גודל טקסט)

הרנסאנס של גולדהאר התחיל. יום מלא דרמות ומהפכה גדולה, ובעיקר כזה שמותיר הרבה שאלות לגבי ההמשך. אחרי יותר משנה וחצי ללא מנכ"ל, מיץ' גולדהאר מינה מנכ"ל קבוע, כזה שיהווה יד ימינו ואיש הקשר האמיתי שלו למועדון.

לא ברור אם חוסר האיוש בתפקיד הכל כך חשוב הזה נבע מיהירות מסוימת שאחרי שלוש אליפויות וטרבל, אבל עכשיו הוא אויש על ידי בן מנספורד שמהווה בעצמו חידה גדולה. מכבי ת"א לא הפסידה את האליפות בגלל העדר מנכ"ל אבל ההתקדמות שלה כמועדון בהחלט נעצרה בתקופה הזו ונראה היה שהיא חייה מכוח האנרציה ולא מניעה עצמה קדימה.

מעבר למינוי המנכ"ל כמובן המינוי המרתק יותר היה המעבר של ג'ורדי קרויף לפרונט. הבחירה של ג'ורדי מסקרנת מאוד, לא צריך זיכרון טוב במיוחד כדי להיזכר במספר של התבטאויות של קרויף אך לפני כמה חודשים בהם דאג להזכיר ולהסביר שהוא לא מעוניין להיות מאמן בפועל , ומשרת המנהל המקצועי היא זו שמאתגרת אותו.


ג'ורדי קרויף, איך יתפקד? (דני מרון)

עכשיו נותר לראות איך יישמו את המעבר. ג'ורדי יצטרך להיות פעיל באימונים או שמא יפקיד אותם בידי הצוות שלו שיכלול את הספרדי דני פויאטוס ככל הנראה. האם הספרדי יהפוך להיות המאמן בפועל כשג'ורדי רק יצפה מהצד וינהל משחקים. עוד שאלה שתהפוך מסקרנת היא נושא הטיסות והגיחות של קרויף לחו"ל, האם שם תהיה הסכמה להפתחה, הרי הוא המאמן.

הפרק הקצר של ג'ורדי כמאמן בפועל בעונה שעברה השאיר טעם של עוד אצל הצהובים כי זו הייתה התקופה הכי טובה של הקבוצה בעונה החולפת, ועדיין חובת ההוכחה מוטלת עליו כדי להבהיר באופן נחרץ את יכולותיו באימון סדיר ובניהול משחק.

מה שבטוח שהשינויים הללו בלבד לא ישיבו את את צלחת האליפות לקריית שלום. מה שעשוי לעשות את ההבדל מבחינתה תהיה היכולת של המאמן החדש לבחור 3-4 זרים חדשים שיהיו משמעותיים ואיכותיים בפועל ולא רק בתיאוריה.


הרומן יוכתר בהצלחה? (ערן לוף)

אם נבדוק את יכולותיו של המנג'ר קרויף להביא זרים שישפיעו על איכות המשחק של הצהובים לא נמצא הצלחות רבות בלשון המעטה, הפעם האחריות גדולה יותר משום שאי אפשר להאשים את המאמן בתפקוד לא נכון של הזרים או בחוסר יכולת להוציא מהם את המיטב , הפעם הכל מונח על ראשו שלו.

צריך גם להיות כנים. קרויף רואה בכך וגם יודע שלמרות הייחוס המשפחתי, הדרך שלו להמריא לליגות הבכירות באירופה היא רק מכיסא המאמן. עכשיו אין מי שישמור עליו – הזיכרון קצר מאוד ואם יצליח, יבסס את מעמדו כאיש כדורגל שיכול למצוא עצמו גם בתפקיד יוקרתי באירופה. מנגד, אי הצלחה שלא לדבר על כישלון, יכולה לרסק את מעמדו.

איך שלא תסתכלו על זה קרויף עומד בפני עונה שתכתיב את עתידו בשנים הקרובות, הימור ששווה דשדוש או נסיקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי