זובאס: קשה לקבוע מטרות, אבוקסיס הביא אנרגיות טובות

אמיליוס זובאס
אמיליוס זובאס | עדי אבישי

שוערה הליטאי של בני יהודה התראיין לאתר הרשמי של המועדון לקראת פתיחת הליגה: "הרושם הראשוני שלי מישראל היה החום הכבד"

(גודל טקסט)

אמיליוס זובאס, שוערה של בני יהודה, הפך אשתקד לאחד משוערי הליגה הטובים ביותר אם לא הטוב שבהם. לשוער נבחרת ליטא בן ה-27 יש מניות רבות בהישארותה של הקבוצה בליגה כמו גם כמובן לזכייה בגביע המדינה, אחרי שעצר שני פנדלים בגמר בדו קרב מול מכבי תל אביב. היכולת הטובה לא נעלמה מעיני מועדונים באירופה, אך זובאס ימשיך בשכונה עונה נוספת. לקראת המחזור הראשון, בו תפגוש הקבוצה את מכבי חיפה ביום שני הקרוב במושבה (20:30, ישיר בספורט1 HD).


ההגעה לשכונת התקווה:
"הייתי בפולין, סיימתי חוזה וג'קי דהאן התקשר אליי והציע לי להגיע לישראל, לבני יהודה. חשבתי על הדברים, בדקתי על המדינה ועל הכדורגל הישראלי, ובסופו של דבר החלטתי להצטרף. הדבר הראשון שאני זוכר אחרי שנחתתי זה את מזג האוויר ברגע שנחתתי מהמטוס. היה חם מאוד. בשבוע הראשון של האימונים הייתי גמור. זה לא פשוט להתרגל למזג האוויר בישראל".

ההתאקלמות בקבוצה: "האמת שמהרגע הראשון כולם נתנו לי להרגיש טוב. כבר באימון הראשון הרגשתי כאילו אני כבר שנתיים כאן. כולם דאגו לי, שאלו אם אני צריך עזרה. זה לא ככה בכל מקום. אני מרגיש שאני משתפר בכל יום שאני מתאמן פה. אני מאמין שהמזל הולך אתך כשאתה עובד קשה. אם אתה נותן 100 אחוזים בכל אימון ובכל משחק, המזל יהיה אתך. הכל מתחיל ונגמר באימונים".

מודל לחיקוי: "אין לי אחד. אני מנסה ללמוד מנוייר, דה חאה ובופון".

גמר הגביע מול מכבי ת"א: "כל היום הזה היה מרגש. השגנו תוצאה טובה במהלך המשחק ואז הגענו לפנדלים. ברור שבתור שוער, יש קצת התרגשות לפני פנדלים, אבל אני תמיד נשאר מרוכז. אני סומך בעיקר על האינסטינקטים שלי במהלך הפנדלים. אני מסתכל על הבועט, איך הוא רץ ולאן הוא מסתכל. האמת שאחרי שספגתי את שניים מהפנדלים, הרגשתי ממש רע עם עצמי, בטח כשאנחנו החמצנו, אבל בסופו של דבר הדברים הסתדרו לטובתנו. אני לא כ"כ זוכר מה היה אחרי הפנדל המכריע של סתיו פיניש. אני זוכר שרצתי מהר מאוד לאוהדים שלנו. אף פעם לא רצתי כל כך מהר".

אמיליוס זובאס (דני מרון)
אמיליוס זובאס. "לא כ"כ זוכר מה היה אחרי הפנדל המכריע בגמר" (דני מרון)

המטרות: "קשה לדבר על מטרות בשלב הזה. אנחנו צריכים להשלים את הסגל שלנו, אבל הדבר הכי חשוב הוא שאנחנו צריכים להגיע למשחקים במטרה לנצח. לא להגיע במטרה להוציא תיקו או להפסיד בצורה מכובדת. המנטליות שלנו צריכה להיות של ווינרים. ברגע שזה יקרה, גם התוצאות היותר טובות יגיעו. המאמן השתנה. יוסי הביא איתו אנרגיות טובות וכמובן שמדובר במאמן מאוד מקצועי. באופן כללי יש אווירה טובה במועדון. אפשר להרגיש שדברים משתנים לטובה. המועדון מתנהל בצורה יותר מקצוענית בכל יום שעובר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי