זה יכול להסתיים עם תואר: 1:3 למונאקו על דורטמונד

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | צילום: AFP

הקבוצה מהנסיכות הצרפתית שבה לשלב ארבע האחרונות לראשונה מאז 2004 בזכות 3:6 בסיכום. אמבפה כבש ראשון, פלקאו הכפיל וז'רמאן חתם, רויס צימק. בארטרה נכח וזכה לתשואות

(גודל טקסט)
ספק אם מישהו חשב שמדובר בלהיט חולף אחרי הניצחון המרשים על מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות, אבל הערב (רביעי) מונאקו סיפקה תשובה נוספת למבקרים. 1:3 ביתי מרשים על דורטמונד, שמשמעותו 3:6 בסיכום המשחקים וכרטיס לחצי הגמר לראשונה מאז 2004.


המשחק הראשון בין דורטמונד למונאקו היה בצל אותו פיצוץ באוטובוס הקבוצה הגרמנית, נערך רק למחרת המועד המקורי והסתיים ב-2:3 מהנה לקבוצה מהנסיכות הצרפתית, והערב – כשהאורחת מגרמניה התאוששה במעט מאותו אירוע טראומטי – מונאקו כבר בדקות הפתיחה הבהירה כי היא הקבוצה האיכותית יותר, זו שגם תעלה שלב.


כבר בדקה השלישית קיליאן אמבפה הלוהט כבש, בן 18 בלבד והראשון לכבוש בכל ארבעת משחקי הנוק-אאוט הראשונים שלו במפעל, בדקה ה-17 רדאמל פלקאו כבר הכפיל וגם שער מצמק של רויס לא סייע והמחליף ולרי ז'רמאן קבע 1:3 מוצדק.


מי שהגיע לאצטדיון, עלה על כר הדשא וזכה לתשואות מהיציעים הוא הבלם הספרדי מארק בארטרה, שנפגע בפיצוץ וישוב לשחק ככל הנראה בחודש הבא. המשחק יצא לדרך באיחור של חמש דקות עקב "בדיקות יתר" של המשטרה, כך על פי הקבוצה הגרמנית. גם מונאקו הגיעה לאצטדיון באיחור מסיבה דומה.



בארטרה זכה לתשואות גם מאוהדי מונאקו (Gettyimages)


והצטרף לחבריו על הספסל (AFP)


מונאקו העונה ניצחה שישה משבעה משחקי בית בליגת האלופות, מעדה רק ב-1:1 מול לברקוזן, ומעניין עד מאוד לראות אם לאונרדו ז'ארדים ושחקניו יוכלו להעפיל לגמר, כפי שעשתה הקבוצה ב-2004 אז נעצרה על ידי פורטו של ז'וזה מוריניו.
 

הרכבים

מונאקו: דניאל סובאשיץ', בנג'מין מנדי, קמיל גליק, ג'מרסון, אלמאמי טורה, תומאס למאר, טיימואה בקאיוקו, ז'ואאו מוטיניו, ברנרדו סילבה (אנדראה ראג'י, 90), רדאמל פלקאו (נביל דיראר, 67), קיליאן אמבפה (ולרי ז'רמאן, 81).
 

דורטמונד: רומן בורקי, אריק דורם (עוסמאן דמבלה, 26), מתיאס גינטר, סוקראטיס, לוקאש פישצ'ק, יוליאן וייגל, נורי שאהין (מרסל שמלצר, 46), רפאל גררו (כריסטיאן פולישיץ', 72), שינג'י קגאווה, מרקו רויס, פייר-אמריק אובמיאנג.


מהלך משחק
דקה 3, 0:1 למונאקו! 
מנדי בעט מחוץ לרחבה, בורקי הדף רע למרכז ולכדור החוזר הגיע ראשון קיליאן אמבפה, שמקרוב בעט לפינה וכבש את החמישי שלו העונה בליגת האלופות.



אמבפה מנצל את הטעות ומגלגל פנימה ׁ(AFP)




דקה 13: מונאקו קרובה לשער השני. סילבה היה פנוי ברחבה, אולם נגח היישר לידיו של בורקי.


דקה 14: נורי שאהין סובב כדור חופשי מכ-20 מטר היישר לחיבורים, אולם למזלם של הצרפתים הכדור ננעץ בקורה ויצא החוצה.

דקה 17, 0:2 למונאקו!
הצרפתים בשלב מאוד מוקדם עם רגל וחצי בחצי הגמר. למאר הגביה, פלקאו התמקם נהדר ונגח לרשת. גם הוא עם שערו החמישי העונה במפעל.



פלקאו. חצי גמר ראשון למועדון מאז 2004? (AFP)


דקה 48, דורטמונד חוזרת לחיים! דמבלה המחליף היתל בהגנת מונאקו באגף ימין, העביר רוחב ומרקו רויס כבש מכחמישה מטרים. 1:2 וכעת דורטמונד זקוקה לשני שערים כדי לכפות הארכה.


דקה 65: רדאמל פלקאו יכול היה לכבוש את השני שלו והשלישי של קבוצתו, אבל לקח את הזמן והקפיץ מעל השער.


דקה 74: מרקו רויס ניסה בבעיטת יעף להכניע את סובאשיץ' שהיה מטר מקו השער, אולם השוער קלט.


דקה 81, 1:3 למונאקו! ז'רמאן החליף את אמבפה וחצי דקה אחרי שנכנס היה במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לסיים מתפרצת עם כדור ברשת. שער בנגיעה הראשונה שלו בכדור, בישול שני ללמאר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי