כריסטיאנו רונאלדו – סיוט לכל מאמן יריב

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | טוויטר

דני דבורין נהנה מתצוגת העל של הכוכב הפורטוגלי, ומפנטז על אופציה בה הוא ומסי יכלו לשחק ביחד

(גודל טקסט)

קרלו אנצ'לוטי ודייגו סימאונה הם שניים ממאמני הכדורגל הטובים בעולם. ניתן להתווכח מי טוב יותר, והיכן הם ממוקמים ברשימת המאמנים הגדולים ביותר. גם מוריניו נמצא שם, ועימו בין היתר פפ גווארדיולה ויורגן קלופ. אולם מטרת הפתיח למאמר זה אינה לדרג את המאמנים. מטרתו שונה לחלוטין: היא רק באה להוכיח שעבודתם של המאמנים לא תמיד עולה בקנה אחד עם התוצאות במגרש בזמן אמת.

הרי כאשר אנצ'לוטי הכין את קבוצתו, באיירן מינכן, למאבק עם ריאל מדריד ברבע גמר ליגת האלופות, הוא וודאי שבר את ראשו בשאלה כיצד בולמים את רונאלדו. ואין ספק שגם סימאונה, מאמנה של אתלטיקו מדריד, חשב לא מעט מה לעשות מולו בחצי גמר ליגת האלופות.
 


לשני המאמנים רקורד מצוין, והם גם מופקדים על קבוצות מצוינות, המצויות בטופ העולמי. אבל אז בא כריסטיאנו רונאלדו. הסופר סטאר של ריאל מדריד הבקיע צמד במינכן וסייע לבלאנקוס לנצח שם בתוצאה 1:2. אחר כך מול אתלטיקו הוא הבקיע שלושער בניצחונה של ריאל 0:3. והסיפור הוא באמת פשוט: כל אחד מהמאמנים הרי ידע שחייבים לנטרל את רונאלדו. לכן אני מעריך ששחקני קבוצותיהם השקיעו בתירגולים מעשיים, ואף קיבלו תידרוך טקטי מתאים על הלוח כדי להצליח לעמוד במשימה.

ובכל זאת עובדה היא שבזמן אמת הכל השתבש להם. הוא השתבש רק משום שכריסטיאנו הינו אחד מיוצאי הדופן שמצליח לבטל את יריביו ולכבוש כדי לנצח. כדורגלן-על, שתמיד נמצא במקום הנכון, בזמן הנכון, קורא את המפה טוב יותר מאחרים, ונמצא בשיאו בדיוק במשחקים שבהם קבוצתו זקוקה לשובר השוויון. 



El mundo del fútbol rendido a los pies del mejor jugador del planeta. Futbolista histórico el portugués @Cristiano Ronaldo pic.twitter.com/gRcumVDONC

— Benn Insaurralde (@benn_mago10) May 3, 2017

 

כן, רונאלדו הוא שובר השוויון הקלאסי. כוח הכיבוש שלו נדיר בכל קנה מידה, והמספרים שהשיג מדברים בעד עצמם וגורמים למאמני היריבות למרוט את שער ראשם. אגב, תהיה זו טעות לדעתי לנסות לבחור בינו לבין ליאו מסי. מסי מסוגל להפוך בין רגע את הקערה על פיה, אבל גם כריסטיאנו יודע לעשות זאת. ולחשוב מה היו השניים מצליחים לעולל לו שיחקו יחדיו באותה קבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי