השיא של רונאלדו והלוזריות של יובנטוס: הגמר במספרים

ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו
ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו | AFP

צמד של כוכב ריאל יעניק לו את מלכות השערים בפעם החמישית ברצף, וגם: מאזן ההבקעות המפתיע וציון הדרך המרשים של דני אלבס. הנתונים לקראת גמר ליגת האלופות (21:45)

(גודל טקסט)

עונת הכדורגל תגיע הערב (שבת, 21:45) לשיאה כשיובנטוס וריאל מדריד ישחקו בגמר ליגת האלופות. שתי הקבוצות המרשימות השיגו השנה לא מעט ציוני דרך, אך שתיהן רוצות לגעת בדבר האמיתי. הנה כמה מספרים ונתונים לקראת המשחק הכי גדול באירופה.
 


*כריסטיאנו רונאלדו זקוק לשער אחד על מנת להשתוות למסי בראש טבלת הכובשים של העונה בליגת האלופות. צמד יעניק לפורטוגלי את תואר מלך השערים עונה חמישית ברציפות, מה שיהיה הנתון הטוב בתולדות המפעל.


*במאזן בין הקבוצות בגביעים האירופיים המצב שוויוני. מתוך 18 משחקים ניצחה כל קבוצה שמונה פעמים ופעמיים יצא תיקו. יובנטוס מובילה 18:21 במאזן השערים.


רוצה להיות מלך השערים. כריסטיאנו רונאלדו
רוצה להיות מלך השערים. כריסטיאנו רונאלדו


*ניצחון של יובנטוס יהפוך אותה לקבוצה השמינית בהיסטוריה שמצליחה להשלים טרבל הכולל אליפות אירופה. קדמו לה סלטיק, אייאקס, איינדהובן, מנצ'סטר יונייטד, ברצלונה (פעמיים), אינטר ובאיירן מינכן.


*ריאל מדריד יכולה להפוך לקבוצה הראשונה בעידן הצ'מפיונס-ליג שמצליחה להשלים זכייה שנייה ברציפות בגביע עם האוזניים הגדולות.


* יובנטוס היא שיאנית ההפסדים בגמר אליפות אירופה. הגברת הזקנה הפסידה בשישה מתוך שמונת הגמרים אליהם הגיעה, מתוכם את שלושת האחרונים.


*מאז עידן הצ'מפיונס, בכל אחת מחמש הפעמים בהן הגיעה ריאל מדריד לגמר היא גם ניצחה בו. היא אלופת אירופה הראשונה מאז מנצ'סטר יונייטד ב-2009 שמגיעה לגמר שנתיים ברציפות. מנגד, שתי הזכיות של יובנטוס הושגו נגד בניצחון בגמר על מחזיקת התואר המכהנת (ליברפול ב-1985, אייאקס ב-1996).


דני אלבס. יכנס למועדון מכובד


*סמי חדירה, מריו מנדז'וקיץ' ודני אלבס יכולים להצטרף למועדון יוקרתי של 13 שחקנים שזכו בליגת האלופות האלופות עם שתי קבוצות שונות. אם יכבשו, מנדז'וקיץ', בצוותא עם אלברו מוראטה יכולים אף להצטרף לשני שחקנים בלבד שכבשו בעבר עבור שתי קבוצות שונות בגמר אירופי, כשרונאלדו וראמוס – אם יכבשו – יהיו הראשונים לכבוש בשלושה גמרים שונים.


*רונאלדו כבש כבר חמש פעמים נגד יובנטוס, ומצא את המסגרת בכל אחד מארבעת משחקיו במדי הבלאנקוס נגד הביאנקונרי. הוא גם מעולם לא החטיא פנדל מול ג'יאנלואיג'י בופון.


*זינדין זידאן הוא המאמן היחיד שנולד בצרפת וזכה בליגת האלופות. אמנם עשה זאת לפניו הלניו הררה בשנים 1964 ו-1965, אולם משמו אתם יכולים להבין שמדובר במהגר. הוא נולד בארגנטינה והיגר עם משפחתו למרוקו, שם קיבל אזרחות צרפתית. מאמנים צרפתים רבים הגיעו לגמר, ביניהם ארסן ונגר ודידייה דשאן, אבל לזכות הם לא הצליחו.





*אם כריסטיאנו רונאלדו ימצא את הרשת פעמיים לפחות הערב בקרדיף, הוא יחגוג 600 שערים בקריירה. מאזנו כעת עומד על 598 שערים ב-894 משחקים בכל המסגרות ועם כל הקבוצות. 


*דני אלבס ישחק את משחקו ה-100 בליגת האלופות, כריסטיאנו רונאלדו ישתווה לראול עם משחקו ה-144 בליגת האלופות, כאשר רק לאיקר קסיאס (168), צ'אבי (157) וריאן גיגס (151) יש יותר הופעות. עבור ג'אנלואיג'י בופון תהיה זו ההופעה ה-116 במפעל.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי