עונת המהפך בברצלונה: ניימאר כבר לא חוסה בצלו של ליאו מסי

ניימאר
ניימאר | Gettimages

מיוחד לספורט1: הפגישה הסודית עם גרנט, ההצעה שנפלה מיונייטד והלחצים לעזוב. ניימאר שולח מסר ("תודה למעריצים בישראל") ומספק הבטחה למונדיאל

(גודל טקסט)
בפעם הקודמת שיובנטוס וברצלונה נפגשו, המעמד היה גמר ליגת האלופות. בארסה ניצחה 1:3 וניימאר סגר עניין עם השלישי בדקה ה-90. זו הייתה העונה השנייה שלו בברצלונה והוא עדיין הוגדר כצלע במשולש שהוא הכל חוץ משווה שוקיים. במילים אחרות, חסה תחת הצל הענק של אחד, ליאו מסי. לא עוד.

זו העונה של ניימאר, או כמו שהוא עצמו הגדיר אותה: "הכי טובה שלי בברצלונה". נכון, יש לו רק תשעה שערי ליגה וארבעה שערים בליגת האלופות ובמשחק האחרון של בארסה הוא הורחק. ונכון, האליפות נראית רחוקה והמאבק יתמקד בליגת האלופות, אבל רבים רואים בעונה הזאת כעונת המהפך. עונת היציאה מאותו צל של מסי – אחד שכבר מזמן ניפץ כל סטיגמה חיובית בעניינו.

 

 

המשחק המדהים בו ברצלונה חזרה אחרי הפסד 4:0 במשחק הראשון בשמינית נגד פאריס סן ז'רמן ל-1:6 שייכנס להיסטוריה, שם חותמת על התאוריה בה מחזיקים יותר ויותר מומחים, פרשנים ואנשי מקצוע בספרד ובעולם. ניימאר עקף את מסי בדרך להיות הכוכב מספר אחת בברצלונה.

 

ניימאר נולד להיות כוכב. לכן, מאמנים מפורסמים כמו ז'וזה מוריניו, יוהאן קרויף, לוצ'יאנו ספאלטי ואפילו פפ גווארדיולה היו בדעה בעבר שניימאר יעשה טעות אם יעבור לברצלונה, בשל הנוכחות של מסי. העיתונאי והסופר גיים בלאגה חשף שמסי היה מעורב בעסקת ניימאר: "ההשפעה של מסי היא הרבה מעבר למגרש. המועדון שאל את מסי ומקורביו מה הם חושבים על עסקת ניימאר. מסי הכיר את ניימאר דרך דני אלבס ושלושתם שיחקו ברשת בפלייסטיישן. אחר כך, המועדון קיבל תשובה: 'לכו על זה, תחתימו אותו'".

 

מסי אישר אותו. כבר לא חוסה בצל הפרעוש (Gettyimages)

 

העונה הראשונה הייתה קשה עבור ניימאר ועבור ברצלונה, שהתאוששה מעזיבת גווארדיולה. תהליך חילופי השלטון התעצם אחרי המונדיאל המאכזב (קבוצתית) מבחינת שני הכוכבים. בעונה שעברה, כשמסי נעדר חודשיים, ניימאר לקח פיקוד ובספרד דיברו על המבחן שיגיע אחרי חזרת הארגנטינאי. ניימאר עמד במבחן בגדול.  

 

"יש לא מעט אנשים שמאמינים שניימאר לא רק עבר את מסי כשחקן הכי טוב בברצלונה, אלא הפך לשחקן הטוב בעולם", נכתב ב"מארקה". "הגאונות שלו, בניגוד למסי ולרונאלדו, לא באה לידי ביטוי בשערים. קשה להצביע על ההשפעה שלו, אבל בדרך למעלה, ניימאר משנה את ההערכה של העולם כלפי שחקנים מסוגו. הכישרון של ניימאר דורש הבנה עמוקה יותר של המשחק… עידן מסי ורונאלדו היה עידן הפרודוקטיביות. עידן ניימאר הוא עידן היצירתיות. דור חדש שיעריך ניואנסים ותחכום ולא רק שערים ובישולים".

 

 

 

ניימאר. עמד במבחן ובגדול (Gettyimages)

 

ואכן, המקורבים לניימאר מהמשפחה ומיליוני המעריצים של הכוכב הברזילאי טוענים שהגיע הזמן שהוא יזכה ב"כדור הזהב", או שחקן השנה של פיפ"א ויוכתר כשחקן הטוב בעולם. אוהדים של ניימאר אינם מבינים איך בעונה שעברה לא נכלל אפילו בין עשרת השחקנים הטובים בעולם ומשוכנעים שזה היה קורה מזמן אם היה עוזב את ברצלונה ולא חוסה תחת הצל של מסי. זה לא שימי מסי ורונאלדו הסתיימו, אבל הם כבר לא השליטים הבלעדיים של הענף.

 

ניימאר בן 25, צעיר בשבע שנים מרונאלדו ובחמש ממסי. הוא חתם על חוזה חדש בברצלונה עד 2021 ובקבוצה מקווים שהוא יישאר במועדון גם לשנים הבאות, אבל די ברור שייאלץ לבלות אותן יחד עם הארגנטינאי, שהמגעים לחידוש חוזהו מתנהלים בעצלתיים. יש בספרד ובעולם לא מעט קולות שטוענים שניימאר צריך קבוצה שתיתן לו לרוץ סולו. באנגליה למשל.

 

בליגה בה משלמים את סכומי הכסף הגדולים ביותר בכדורגל העולמי, היו רוצים לראות כוכב בדמותו משחק בקבוצה אנגלית. בראיון שלו לנייקי הוא אמר: "אני אוהב מאוד את הכדורגל האנגלי. אני אוהב קבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ליברפול וארסנל".

 

עידן היצירתיות. ניימאר מקפיץ כל הדרך אל השער (Gettyimages)

 

מה הסיכוי שניימאר יגיע יום אחד לפרמייר-ליג? הסיכוי קיים. זה מצב אפשרי שיקרה באיזשהו שלב. פעמיים בעבר היה אמור להיות שחקן של צ'לסי. הסוכן האירופי שלו פנחס זהבי הביא אותו לכדי סגירה כמעט סופית בצ'לסי בעונת 2010/11 כשהיה בגיל 18. כל הבעיה הייתה שבאותה תקופה רומן אברמוביץ' עוד לא הבין איזה שחקן ענק הוא. הבעלים של צ'לסי רצה לרכוש אותו, אבל להשאיל אותו לעונה לווסטהאם בה אימן באותה שנה אברם גרנט.

 

זהו פרסום עולמי ראשון לידיעה שניימאר היה צריך לשחק תחת גרנט אם היה מסכים. צריך להזכיר שבעבר גם כוכבי על כמו קרלוס טבס וחאבייר מסצ'ראנו שיחקו בווסטהאם והגיעו לשם בתיווכו של זהבי. אפילו התקיימה אז פגישה עם הבעלים של ווסטהאם, רומן, זהבי, גרנט ואביו של ניימאר. השחקן לא רצה ללכת לפטישים ואמר: "אם אני עוזב את סנטוס זה רק לצ'לסי".

 

אחרי שנתיים, כשרצה לעבור לצ'לסי, שוב שוכנע לא לעזוב לבלוז ובפעם שלישית כשהייתה הזדמנות, כבר החליט לעבור לברצלונה וההסכם איתה היה סגור. בשנה שעברה מנצ'סטר יונייטד הציעה לו סכומי עתק לעבור אליה, אבל זה לא הסתדר. נציגי יונייטד הגיעו לפגישה בברצלונה ואחרי מו"מ ממושך באמצעותו של זהבי העסקה נפלה אחרי שברצלונה שמה וטו על שחרורו והוא עצמו החליט להישאר בבארסה.

 

רק הסכמה של ניימאר הייתה חסרה. גרנט כמעט היה מאמנו הראשון באירופה (AFP)

 

לרגל החג, "מעריב" פנה לניימאר וביקש לקראת חג הפסח לענות על כמה שאלות. אחד השחקנים הפופולאריים נענה לבקשה וענה על השאלות ברצון תוך התייחסות לעובדה שיש לו אלפי מעריצים בישראל. 

 

ברצלונה הקבוצה הכי אהודה בישראל. מה יש לך לומר אישית לעשרות אלפי אוהדי כדורגל מישראל מגיעים לראות אותך בכל משחק?

"זה כבוד גדול. אני חושב שברצלונה היא אחת הגדולות והטובות בעולם ואני שמח לדעת שאוהדים מישראל מגיעים לכל משחק שלנו. אני צריך לומר תודה לישראל".

 

מה הרגע הכי גדול שלך כשחקן של ברצלונה?

"עבורי הרגע הכי גדול בברצלונה היה כשזכינו בטרבל באליפות, גביע המלך ואליפות אירופה. זכינו בכל התארים וזה משהו בלתי נתפס".

 

ניימאר חוגג את הטרבל החלומי, רגע השיא (Gettyimages)

 

ספר לי על הניצחון 1:6 על פאריס סן ז'רמן. האמנתם באמת שתוכלו לעשות את זה?

"אנחנו תמיד מאמינים שאפשר לעשות כל דבר בכדורגל. ברור שכל הסגל ידע לפני המשחק שזו משימה הכי קשה שיכולה להיות בגלל שהיינו חייבים להפגין את המשחק המושלם ולשחק טוב ברגע נתון. זה היה מדהים ועוד רגע ענק בהיסטוריה של ברצלונה".

 

תוכלו לעבור את יובנטוס?

"כמו שאמרתי לך, אנחנו תמיד מאמינים. הקבוצה נמצאת כרגע ברגע טוב בעונה. ננסה לנצח בטורינו ולהפגין משחק טוב".  

 

אני חייב לשאול אותך על ילד הפלא ויניסיוס ג'וניור מפלאמנגו. פורסם שגם ריאל מדריד וברצלונה רוצות אותו. אתה מאמין שתוכלו לשתף פעולה בברצלונה?

"אני חושב שכן. הוא ילד צעיר עם המון כישרון. בטוח שאם ימשיך ביכולת שלו נשחק ביחד בנבחרת ברזיל או באותו מועדון. מדוע שזה לא יקרה?".

 

אם הזכרת את ברזיל אי אפשר שלא לשאול האם אחרי ההצלחות האחרונות של ברזיל יש לחץ לזכות בגביע העולמי?

"אנחנו מאמינים שנגיע לרוסיה בתקופה טובה ויהיו לנו אפשרויות לזכות במונדיאל 2018. כל זאת אם נמשיך לשחק כמו עד היום. אנחנו בהחלט ננסה לזכות בגביע העולמי". 

 

 

גם המונדיאל 2018 סומן כמטרה. ניימאר במדי הסלסאו (Gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי