משלוש ייצאו שתיים: הקרב האנגלי על ליגת האלופות

ונגר
ונגר | Gettimages

המחזור האחרון בפרמיירליג, ביום ראשון, יקבע מי אלה שיעפילו למפעל היוקרתי: מנצ'סטר סיטי, ליברפול או ארסנל

(גודל טקסט)
 משחקי הפרמיירליג מסתיימים מחר (ראשון) כאשר רוב השאלות הגדולות כבר פתורות. האלופה היא צ'לסי, הסגנית טוטנהאם. שלוש היורדות האל, מידלסברו וסנדרלנד. בכל זאת נשאר ענין בליגה בכל הקשור לשתי העולות הנוספות לליגת האלופות: מנצ'סטר סיטי, ליברפול או ארסנל. 


ניצחון של ליברפול על מידלסברו יעלה אותה בוודאות לליגת האלופות. הבעיה שלה היא הכישלונות נגד הקטנות העונה. אם היא תפסיד באנפילד לקבוצה שכבר ירדה ליגה, היא תקווה שארסנל לא תנצח או תסיים בתיקו אפס. כי אז בכל מקרה אם הפרש השערים יהיה זהה, ליברפול תסיים מעליה בגלל שכבשה יותר שערים. 


קיים מצב נדיר של שלושה תסריטים שיתקיימו משחקי פלייאוף לקביעת העולה אוטומטית לשלב הבתים או העולה לאלופות. מעולם לא התקיים משחק כזה הקרוי ה-39, בגלל שיש 38 מחזורים.  



יא יא טורה. רוצה להגיע לליגת האלופות (gettyimages)


אם ליברפול ומנצ'סטר סיטי יסיימו עם אותן נקודות, הפרש שערים וכיבוש שערים, יתקיים משחק לקביעת העולה הישירה לשלב הבתים לאלופות. זה יקרה אם סיטי תסיים ב-3:3 מול הצרעות וליברפול תנצח 0:3 את מידלסברו. יש גם מצב בו ליברפול או סיטי ישחקו נגד ארסנל לקביעת העולה.
 


מצב בו מנצ'סטר סיטי וארסנל יסיימו עם אותו מדד: אם סיטי תפסיד לווטפורד 4:0 וארסנל תנצח 0:1 את אברטון בבית. במקרה שליברפול תנצח את מידלסברו היא תסיים שלישית. אז סיטי וארסנל יהיו שוות בכל המדדים בנקודות (75), הפרש שערים (32+), ובשערים (75). 


מצב בו ליברפול וארסנל עם אותו מדד: סיטי יכולה להשיג כל תוצאה ועדיין תישאר שלישית. ליברפול תפסיד בבית 2:0 וארסנל תסיים ב-1:1 נגד אברטון. במצב זה ליברפול והתותחנים יסיימו עם 73 נקודות כל אחת, הפרש (31+) וכל אחת תכבוש 75 שערים. 


ליברפול – מידלסברו (17:00)

יורגן קלופ טען שגם אם ליברפול תיכשל ולא תעלה בגלל הפסד למידלסברו שכבר ירדה, הוא עדיין יחשיב את העונה כהצלחה בטענה שליברפול לא הפסידה לאף אחת משש הראשונות (5 נצחונות, 5 תיקו). "ליגת האלופות מפעל נפלא ואפשר להרוויח בו הרבה כסף וזה מקום בו לא היינו השנה. אנחנו כבר נמצאים בעלית של הכדורגל העולמי גם אם לא נעלה למפעל", אמר. רוברטו פירמינו הפצוע בספק, דניאל סטארידג' אמור לפתוח שוב. מידלסברו לא ניצחה 17 משחקים בחוץ בפרמיירליג


ארסנל – אברטון (17:00)

האם המזל של ארסן ונגר שליווה אותו 20 שנה, בכל אופן בכל הקשור לליגת האלופות, ידבר גם עכשיו? התותחנים בכושר טוב ורשמו שבעה ניצחונות רצופים בליגה. גמר הגביע ממש לא מעניין אותם. 



 סאנצ'ס. גם הוא מחפש את המפעל החשוב (gettyimages) 


לוריין קוסיילני עלול להיעדר בגלל פציעה, אלכס-אוקסלייד צ'מברליין בחוץ, ארון ראמזי עשוי לחזור. העובדה שארסנל הצליחה במשימה להישאר צמודה לסיטי וליברפול צריכה להיות מוערכת אצל אוהדיה. ארסן ונגר אמר: "אני לא מהמר ולא אגיד מה הסיכוי שלנו להצליח. אנחנו מקצוענים וצריכים ללכת על זה עד הסוף ולהאמין שליברפול וסיטי יאבדו נקודות".


לאברטון אין על מה לשחק מאחר שהיא עלתה כבר לליגה האירופית, אבל האם היא תנסה להרוס לליברפול השנואה את הסיכויים שלה או תרים ידיים מראש?



פפ. "זה כמו הגמר" (gettyimages)


ווטפורד – מנצ'סטר סיטי (17:00)

זה אמור להיות ניצחון קל לסיטי מול הצרעות שכל שחקני ההגנה שלהם פצועים פחות או יותר. הם הפסידו חמישה משחקים רצופים בליגה. הסדרה הכי גרועה שלהם מזה 9 שנים ואם יפסידו משחק אחד זו תהיה הסדרה הכי גרועה מזה 44 שנה. המנג'ר וולטר מצארי פוטר, אבל הודה לשחקנים שנתנו לדבריו 200 אחוז ולאוהדים. הוא ינהל את המשחק האחרון.
 


פפ גווארדיולה אמר: "עבורנו זה משחק מכריע העונה. זה כמו הגמר. אנחנו צריכים להביא ניצחון וזה תלוי רק בנו. ניצחנו שלושה ברציפות, אבל יש לנו כנראה עוד 95 דקות להילחם". סיטי לא הפסידה מעולם בווטפורד.


יתר המשחקים: צ'לסי – סנדרלנד, ברנלי – ווסטהאם, האל – טוטנהאם, לסטר – בורנמות', מנצ'סטר יונייטד – קריסטל פאלאס, סאות'המפטון – סטוק.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי