לבן על לבן: כריסטיאנו רונאלדו מול גארת' בייל

רונאלדו נגד בייל
רונאלדו נגד בייל | צילום: gettyimages

כוכבי ריאל יתמודדו ראש בראש בחצי הגמר. מי מהם עדיף? זיו עולה לחימום

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו וגארת' בייל מנסים להפגין עסקים כרגיל, אבל על המגרש בליון הם ישכחו משיתוף הפעולה ביניהם. גם הקנאה ההדדית תקבל תפנית. הפורטוגלי לא יתעצבן אם לא יקבל כדורים מהוולשי, שמנגד לא יחפש אותו ברחבה. "לא מקומי לקבוע מי הטוב בינינו", הצהיר הבריטי, אבל ההשוואה ביניהם מתבקשת. אז בבקשה: 

כמה עלו? על הנייר (ועל השולחן), מדובר בשתי ההעברות הגדולות אי פעם. רונאלדו נרכש על ידי ריאל מדריד ב-2009 תמורת 80 מיליון ליש"ט, בייל עלה לבלאנקוס 86 מיליון ליש"ט ב-2013. שיא עולמי עד כה. כריסטיאנו גם היה השחקן הצעיר הכי יקר בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי כשיונייטד שילמה עליו לספורטינג ליסבון 12.24 מיליון ליש"ט. 

 

היכן פרצו? שניהם פרחו באנגליה: כריסטיאנו רונאלדו במנצ'סטר יונייטד אחרי שנרכש מספורטינג ליסבון בקיץ 2003; גארת' בייל בטוטנהאם, שרכשה אותו מסאות'המפטון בקיץ 2006. שניהם זכו בתואר שחקן השנה והשחקן הצעיר של העונה בעת ובעונה אחת. רונאלדו עשה זאת ב-2007 ובייל ב-2013. 


שמים את המדים הלבנים בצד (gettyimages)

אגף שמאל. כריסטיאנו רונאלדו הגיע למנצ'סטר יונייטד על תקן שחקן כנף שמאל, אבל נאלץ לשחק באגף ימין עם החולצה מספר 7 של ג'ורג' בסט, אריק קאנטונה ודייויד בקהאם בגלל שבצד השני היה אחד בשם ראיין גיגס. לאט הוא הפך גם לחלוץ מרכזי. בריאל מדריד הוא אהב לשחק יותר בשמאל, אבל מצא עצמו משחק יותר כחלוץ בשתי העונות האחרונות. הוא קיבל תחילה את החולצה מספר 9, אבל אחרי עזיבת ראול עבר ל-7. 

בייל החל כמגן שמאלי, אבל בעונת 2012/13 הפך רשמית לקשר תוקף וחלוץ והחליף את החולצה מספר 3 ל-11. הוא מעדיף לשחק כיום מאחורי החלוץ, אבל בוויילס זוכה לחופש מוחלט במגרש.   

יורו טריפ. לכריסטיאנו רונאלדו חסר שער אחד כדי להשתוות למישל פלאטיני, שיאן השערים בטורנירי היורו (9). לפני 12 שנים, הפורטוגלי בן ה-19 וארבעה חודשים כבש מול הולנד ביורו 2004 והפך למבקיע הצעיר בשלבי הנוק-אאוט. רנאטו סאנצ'ס, חברו לנבחרת הנוכחית, ניפץ את השיא בגיל 18 ועשרה חודשים בלבד. בהנחה שאכן זהו גילו. גארת' בייל, כמעט בן 27, כבש לראשונה בטורניר הנוכחי – 58 שנה אחרי הוולשי האחרון שהבקיע בטורניר גדול. 


כריסטיאנו, בעקב של פלאטיני (gettyimages)

כובשים. כריסטיאנו רונאלדו מוביל בענק עם 547 שערים בכל המפעלים, לעומת 141 של בייל. הוולשי משחק בתפקיד מעט שונה ועדיין צעיר מחברו, אבל כנראה לא יצליח לעולם להשתוות לו בכמות השערים. 

היחס של הבוס. נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרס מעריץ את כריסטיאנו רונאלדו מאז רכש אותו, אבל בשנתיים האחרונות החליט שגארת' בייל יהיה כוכב העתיד. הוא גם ביקש מהמאמן לשעבר קרלו אנצ'לוטי לתת לוולשי לשחק כחלוץ ולא רק באגף שמאל. האיטלקי אמר שהסביר לו שהדבר בלתי אפשרי בגלל שבכך יגביל את הפורטוגלי. 

קודם לכן הייתה הרגשה שפרס רכש שיבוט של רונאלדו: שניהם משחקים באגף, שניהם בועטים כדורים חופשיים, שניהם כובשים הרבה שערים. בינתיים ב"אל פאיס" כבר נכתב שבייל הפך לשחקן מושלם יותר שנכנס בין הקווים ועבר את רונאלדו ביכולת שלו. פלורנטינו בטח טופח לעצמו על השכם.

ראש בראש: הפעם האחרונה בה שיחקו זה מול זה הייתה לפני חמש שנים, אז ניצחה ריאל מדריד 0:1 את טוטנהאם ברבע גמר ליגת האלופות בווייט הארט ליין. רונאלדו כבש את השער וריאל מדריד ניצחה 0:5 בסיכום המשחקים. 


בייל, אולי זו השנה שלו (gettyimages)

צ'מפיונס. אמנם כריסטיאנו רונאלדו שולט עם 94 שערים באלופות, מתוכם 78 במדי ריאל מדריד, מול גארת' בייל עם 12. לעומת זאת, הוולשי היה הראשון ביניהם שכבש שלושער באלופות. זה קרה ב-2010 מול אינטר (1:3). הפורטוגלי עשה זאת רק שנתיים לאחר מכן. 

כדור הזהב. כריסטיאנו רונאלדו זכה בתואר שלוש פעמים, בייל אפילו לא הגיע לשלושת הפינאליסטים. אולי זו השנה שלו.

בעיטות חופשיות בטורניר גדול. כריסטיאנו רונאלדו כבר על 0 מ-41 ניסיונות, בייל כבר כבש פעמיים ביורו הנוכחי. זה עדיין לא שינה את העובדה שבמדריד את רוב הכדורים הנייחים בועט הפורטוגלי.


כריסטיאנו, עדיין לא מסיק מסקנות (gettyimages)

כמה הם מרוויחים? רונאלדו הרוויח ב-2016 סכום של 17 מיליון יורו. וזה רק שכר בסיס. בחישוב בריטי, כריסטיאנו מרוויח 300 אלף ליש"ט בשבוע, בייל "רק" 274 אלף ליש"ט.

סגנון חיים. רונאלדו אוהב את העושר והפינוק. יש לו דירות פאר, וילה מדהימה במדריד, מכוניות, מטוסים, שעוני פאר וגם חבר קרוב במרוקו אליו הוא נוסע באופן קבוע. הוא היה חבר של אחת הדוגמניות המסעירות בעולם ופורסם שניהל רומנים עם עשרות דוגמניות ובחורות יפהפיות. בתוך כך, הוא גם אבא גאה ויש לו בן אותו ילדה פונדקאית ששמה לא פורסם מעולם. בייל הרבה יותר צנוע. יש לו בת בשם אלבה ויולט והוא נוהג תמיד לסמן לב עבור אשתו אחרי כיבוש שערים. אז הכל נראה יותר צנוע אצלו, אבל נכסים לא חסרים לו.


בייל. פחות פוזה, הרבה כסף (gettyimages)

תפקוד בנבחרות. רונאלדו כבש 60 שערים ב-131 הופעות, אבל לא זכה באף תואר. הוא שבר את שיאו של פאולטה, שהבקיע בנבחרת 47 שערים, וביורו עקף את שיאן ההופעות הקודם לואיס פיגו (127). בייל כבש 22 שערים ב-60 הופעות, הוא השחקן הצעיר ביותר ששיחק אי פעם בנבחרת (16 ו-315 יום) וגם הצעיר ביותר שהבקיע במדי וויילס. הוא מלך שערי הנבחרת בטורניר גדול (הקודם והיחיד היה מונדיאל 1958) עם 3 שערים.

ומה קורה ביורו? לבייל היו יותר נגיעות בכדור (287 לעומת 262), יותר דריבלים (33 לעומת 9 וגם 19 מהם מוצלחים לעומת 2 בלבד של רונאלדו) וכמובן שער אחד יותר – למרות שהפורטוגלי היה על המגרשים 67 דקות יותר ממנו. כריסטיאנו לא תיקל אפילו פעם אחת, בייל רשם 8 תיקולים. בייל נכנס רק לנבדל אחד, רונאלדו ל-11. רק בשיעור המסירות המדויקות CR7 עדיף עם 87% לעומת 69%.

יעילות זה שם המשחק. רונאלדו הוא הבועט הכי פורה בטורניר. הוא איים על השער 36 פעמים, יותר מכל שחקן אחר ביורו, אבל לצערו גארת' בייל היה מדויק יותר. הוולשי  בעט רק 21 פעמים לשער, אבל הצליח למצוא את המסגרת ב-74 אחוז מהניסיונות. רונאלדו רק על 41%. יחי ההבדל.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי