בולדן: אעשה כל מה שצריך, המטרה? לזכות ביורוליג

ג'ונה בולדן
ג'ונה בולדן | אודי ציטיאט

ההיכרות עם הצהובים ("השנים האחרונות היו רכבת הרים"), הקהל ("מאוכזבים כי הסטנדרטים תמיד גבוהים"), והסיכוי שיעזוב בקרוב ל-NBA ("אם יתנו לי הזדמנות כמובן שאנצל אותה"). ראיון עם הכישרון הצעיר של מכבי ת"א

(גודל טקסט)

ג'ונה בולדן הוא ללא ספק אחד השחקנים המסקרנים בסגל של מכבי תל אביב לעונה הבאה. הוא רק בן 21 אבל ישחק השנה עם הצהובים ביורוליג אחרי שנבחר בדראפט ונועד לגדולות ע"י ראשי פילדלפיה, הקבוצה שבחרה בו במקום ה-36 בדראפט האחרון.


השבוע נחת הפורוורד בתל אביב לצורך בדיקות רפואיות והתרשמות ראשונית. הסיבה שבולדן זומן למבחני הכשירות לפני שאר חבריו לקבוצה נובעת מדרישה שהציבה פילדלפיה – שתלווה אותו כעת בכל צומת מקצועי – לבדוק אותו מיד לאחר ליגת הקיץ בלאס ווגאס ולא להמתין עם הבדיקות לפתיחת העונה.
 

"קיבלתי החלטה לשחק כאן", הוא מסביר כיצד הגיע לתל אביב אחרי שחתם בכוכב האדום ונבחר בדראפט, "בדקתי את האופציות שלי לאחר שהבנתי שלא אשחק בפילדלפיה בעונה הבאה. דיברתי איתם והם המליצו על מכבי כאופציה טובה מאוד. הם אמרו לי שבסופו של דבר מדובר בהחלטה שלי והנה אני כאן עכשיו".


ג'ונה בולדן. אחד השחקנים המסקרנים במכבי ת

ג'ונה בולדן. אחד השחקנים המסקרנים במכבי ת"א (אודי ציטיאט)


איזה סוג שחקן אתה?

"אני 'אול-אראונד פלייר', התקפית והגנתית. בהגנה אני יכול לשמור על כל אחד – מהרכז ועד הסנטר. התקפית אני יכול לקבל את הכדור ולהניע אותו כמו רכז, ואם אני מקבל אותו בצבע לייצר לעצמי ולאחרים. אני שחקן שיכול לעשות הרבה דברים".


באיזה אופן אתה עומד לתרום לקבוצה?

"בכל מה שיצטרכו ממני. כמו שאמרתי אני שחקן שיכול לתרום בכל מיני דרכים כך שאם המאמן יבקש ממני במשך כל המשחק להיצמד לשחקן בהגנה – אעשה זאת, ואם המאמן יצטרך לנצל את היתרון שלי על היריב בהתקפה – אני אעשה גם את זה".


בולדן הגיע לישראל אחרי עונת רוקי באירופה, אותה העביר ב-FMP בלגרד מהליגה האדריאטית, עונה שלדעתו היתה הכנה מצויינת לקראת הקרבות ביורוליג. "הליגה האדריאטית היתה חוויה טובה עבורי. זה ביגר אותי ואת צורת המשחק שלי בצורה הכי משמעותית שאפשר. אני חושב שהשנה שעברה היתה הכי טובה בקריירה שלי, היא הכינה אותי לבאות. הליגה האדריאטית היתה הכנה טובה ליורוליג".


הגיל שלך הוא יתרון או חיסרון?

"הגיל שלי לא פקטור לדעתי. אנשים מדברים על גיל וניסיון, אבל לדעתי זה קשור באם אתה יכול לשחק כדורסל או לא. בסופו של דבר זה משחק כדורסל, הגיל לא משנה. אם אתה יכול לשחק אז אתה יכול לשחק, זאת החשיבה שלי".


בולדן מתאקלם בצהוב. הגיע בגלל הסטנדרטים הגבוהים

בולדן מתאקלם בצהוב. הגיע בגלל הסטנדרטים הגבוהים (אודי ציטיאט)


חוסר הניסיון ביורוליג אמור להשפיע עליך לדעתך?

"לא, אני אהיה מוקף בהרבה שחקנים מנוסים ובצוות מקצועי מנוסה. לשחק לצידם יעזור לי מאוד מבחינת הניסיון. אני לא חושב שמדובר בחיסרון".


מה אתה יודע על מכבי תל אביב?

"רק את ההיסטוריה. אני יודע את ההיסטוריה של המועדון, במיוחד כשאתה נכנס להיכל התהילה של הקבוצה ורואה את כל ההיסטוריה שלה. אני יודע ששלוש השנים האחרונות היו רכבת הרים ושהאוהדים מאוכזבים קצת, אבל זה בגלל שהסטנדרטים פה כל כך גבוהים. אני חושב שהעונה הזאת היא הזדמנות עבורנו לחזור לסטנדרטים שהיו פה ושצריכים להיות כאן. זה היה חלק מהשיקול שלי בהגעה לפה – לקבל הזדמנות גדולה בקבוצה חדשה לגמרי ומאמן חדש. זה בהחלט משהו שאני מצפה לו".


למה בחרת במכבי?

"דיברנו על ההיסטוריה של הקבוצה ומבחינתי ההיסטוריה של המועדון היא גורם מרכזי בהחלטה של איפה אתה רוצה לשחק. אתה מגיע למסורת של ניצחונות ושל הצלחות. כשהתחרות קשה כך גם הרמה עולה וזה הופך את המשחק לכיף".


מה ספאחיה אמר לך בשיחה ביניכם בליגת הקיץ?

"דיברתי איתו מעט בלאס ווגאס. הוא דיבר על צוות האימון, על הניסיון שלו ב-NBA. אחד הדברים שאמר היה שהוא יביא לכאן את המסורת של ה-NBA. הוא אמר שהוא יודע איך אני משחק, שאני עובד קשה ושהוא אוהב את זה".


מה המטרה שלך לעונה הקרובה?

"המטרה שלנו היא לזכות ביורוליג. זו מטרה קשה, אבל אני חושב שזה מה שמכבי צריכה להגיע אליו. מבחינה אישית אני רוצה להשתפר באספקטים של המשחק שלי".
 

x pic.twitter.com/DFC8XpAysK

— Philadelphia 76ers (@sixers) June 23, 2017


הרבה אוהדים חוששים שתעזוב אחרי עונה אחת. מתי לדעתך תעבור לפילדלפיה?

"נראה, אין לי תשובה כרגע. אני עובר יום אחרי יום וחתמתי על חוזה לשלוש שנים. פילדלפיה בחרה בי בדראפט וזו היתה החלטה שלהם לא לקחת אותי עכשיו, יש לי אמון במה שהם רוצים שאעשה. זה תלוי בהם איפה אשחק בעתיד, אבל בכל מקום שאשחק הלב שלי יהיה שם ואנצל עד תום את ההזדמנות. אם הם יתנו לי הזדמנות לשחק עם הקבוצה אז כמובן שאנצל אותה, אבל בסופו של דבר זה תלוי בקבוצה שבחרה בי".


הצטרפו לדף הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי