בלאט: "לא הסכמתי להתחייב למכבי תל אביב. בגאצקיס? לא אני המלצתי עליו"

בלאט. קם מרגעים קשים
בלאט. קם מרגעים קשים | צילום: gettyimages

מכבי: "כדי לחזור לעצמה היא צריכה מישהו ליותר משנה. כעסו? מה אני אעשה?", לברון: "צירופו לקאבס הוא מהדברים הקשים שהתמודדתי איתם. שחקנים כאלה שולטים ב-NBA", וטורקיה: "אני בשליחות". מאמן העל בראיון נדיר

(גודל טקסט)
כשנה וחצי עברה מאז פוטר דייויד בלאט מקליבלנד קאבלריס, אך הנושא עדיין לא נשכח. "היה לי מוזר שפיטרו אותי משם. הגענו לגמר, היינו מקום ראשון במזרח, היה לי חוזה לשלוש שנים ואני כועס על כך שלא יכולתי לסיים את המערכה שהסתיימה בסופו של דבר באליפות. לא יודע למה לא המשיכו איתי, צריך לשאול אותם", כך סיפר בלאט בראיון ל-103FM.


מאמנה הישראלי של דרושפאקה הטורקית נשאל על חלקה של המערכת הסבוכה שעטפה אותו בפיטורים וענה בחדות: "אני לא כועס על לברון ג'יימס. חפרו לי בור? לא יודע אם חפרו לי בור, טיירון לו לא תרם לפיטורים והוא היה נאמן למערכת. לא מאשים לא אותו ולא את לברון ולא אף אחד".





על צירופו של לברון בקיץ 2014: "זה היה אחד הדברים הקשים ביותר שהייתי צריך להתמודד איתם. היתה לי תכנית לבנות את הקבוצה השחקנים והשיטה שחשבתי שמתאימה, ובן רגע הכל השתנה, והדבר היחיד שהיה חשוב זה לנצח משחקים ולקחת אליפות. מצד שני מי אומר לא לצרף את לברון ג'יימס?".



קיירי איירוינג: "בגלל שאני מכיר את הנפשות הפועלות אני מבין את קיירי וממה נבעה הבקשה שלו להשתחרר או לעבור בטרייד. אני מכבד אותו, זה אדם שהיה בשלושה גמרים, לקח אליפות אבל רוצה להיות בעל בית על המגרש. מתלוננים על קווין דוראנט ואומרים שהוא לא מספיק גבר. עכשיו קיירי עושה ההיפך. זה לא יקרה כ"כ מהר בלי לקבל תמורה".


בלאט עם לברון
בלאט עם לברון. אחד הדברים הקשים איתם התמודד


השוואה בין לברון למסי: "כיוון שאני לא מבין בכדורגל אני לא אעשה את ההשוואות אבל שחקנים כמו לברון שולטים בליגה".


כמה הוא קרוב ל-NBA: "זה לא יותר קרוב ממה שזה היה לפני סוף שנה שעברה, כשחשבתי שאני הולך לקבל את המשרה בניו יורק ניקס. השנה לא היה אף שינוי בעמדת המאמן הראשי שם אז אני לא יותר קרוב. בשנה הבאה אני מקווה להיות מועמד אם וכאשר מאמן יפנה את מקומו. לא ביקשתי מדרושפאקה שום דבר שקשור ליציאה ל-NBA".


עוזר מאמן ב-NBA: "אני לא מוכן לזה, אולי יום אחד כן. כרגע, בכל מקרה, לא. יש לי עוד הרבה רעיונות לגבי העתיד שלי. כרגע אני חושב על ה-15.8, אז אתחיל לאמן את הקבוצה שלי. הרבה דברים יכולים לקרות איתי".


"בעצמי החלטתי שלא להגיע למכבי. לא כעסו עלי ואם כן? אין מה לעשות"

לבלאט היו הקיץ כמה וכמה אופציות לעבור לקבוצות אחרות, אחרי שדרושפאקה שלו איבדה את מקומה בירוליג. בראיון הוא אישר שהיה מאוד קרוב למכבי תל אביב, אך ענייני המחוייבות והחריש העמוק לו זקוקים הצהובים גרמו לו לוותר על ההצעה.


"הייתי מאוד קרוב למכבי תל אביב. ניהלנו מו"מ אבל בעיקר בגללי זה לא יצא לפועל. יש למכבי מאמן טוב ושתהיה רק הצלחה. אני החלטתי שמה היה הכי נחוץ במכבי היתה המחוייבות של יותר משנה, ואני אישית בזמן הזה לא הייתי מוכן להתחייב ליותר משנה, לא שהם לא הסכימו לזה, אבל אני אישית לא רציתי להבטיח את המחוייבות כי ידעתי שלא אעמוד בזה אם אקבל הזדמנות לחזור ל-NBA".


דייויד ביציעי יד אליהו. לא פוסל הגעה למכבי
דייויד ביציעי יד אליהו. לא פוסל הגעה למכבי


כעס מצד מכבי: "לא כעסו עלי ואם כעסו אז כעסו מה אני אעשה. ניהלתי איתם משא ומתן אבל אני צריך לקחת את ההחלטה. באיזשהו מקום צריך להגיד אם הולכים על זה או לא. אם הטיימינג של הסירוב שלי לא היה מתאים אני רק יכול להגיד שאני מצטער. כמו שאני יודע, וגם אתם, העבודה שצריך לעשות היום במכבי היא ליותר משנה. מקווה שספאחיה ישאר ליותר משלוש שנים וכל האנשים צריכים להיות מחוייבים לעקרונות ולצרכים של קבוצה שצריכה לחזור לעצמה בגדול".


תכניות לעתיד: "לי יש את התכניות שלי ואני מקווה שאצליח ב-NBA. אבל אם לא, כמו בכל דבר אחר, העסק פתוח. מכבי לקחו החלטה טובה ויש להם צוות טוב. הם יכולים לחזור לעצמם".


שחרור השחקנים הצהובים: "הייתי משאיר עוד שחקן או שניים במכבי אבל אני מבין מה שהם עושים ואני חושב שצריך לעשות שם שינוי די דרסטי". 


מסקנות מהעונה האחרונה של מכבי: "חלק מהמסקנות זה שבשנה שעברה הוציאו סכומים אסטרונומיים לשחקנים. ב-2014 לקחנו אליפות אירופה עם תקציב זהה לזה שמדברים עליו היום".


על פיטורי ארז אדלשטיין: "אני לא זה שצריך לשפוט את הנהלת מכבי על התאמה של מאמן. אם אתה לוקח מאמן אני מאמין שאתה צריך לתת לו את כל ההזדמנויות להצליח".


בגאצקיס. לא הומלץ ע
בגאצקיס. לא הומלץ ע"י בלאט


איינארס בגאצקיס: "אני לא המלצתי על בגאצקיס. מכבי התקשרו וביקשו לדבר איתו ושאלו אותי אם אתנגד שהוא יילך. אמרתי שזה בסדר כי אני רוצה שהעוזרים שלי יתקדמו. אני לא חושב שאיינארס עשה יותר או פחות מכל מי שהיה במכבי".


על התקדמות הפועל ירושלים: "זה יתרון גם לפעמים להיות הפועל ירושלים. כותבים עליהם אבל לא מדברים עליהם כל הזמן. הם גם יודעים לעבוד יותר בשקט וזה טוב. אוסטין דיי שחקן התקפה יוצא מהכלל. לא יודע מה הוא יתרום להם בדברים אחרים, אבל הוא מבין את המשחק האירופי ואם הוא בא בגישה טובה הוא יכול לתת הרבה".


בנוסף, לבלאט כזכור יש בן מוכשר שכיכב הקיץ במדי נבחרת העתודה. תמיר בלאט חתם בחולון ואבא דייויד נשמע בטוח מאוד ביכולתו של הרכז הצעיר להצליח.


על השאלה האם תמיר בנו יכול להיות סוג של מתיו דלאבדובה ב-NBA: "הייתי משווה את תמיר בלאט לג'יי ג'יי בראה מדאלאס ולא דלאבדובה. לא חושב שכרגע צריך לחשוב על כיוונים כאלה אלא לתת את העונוה הכי טובה שהוא יכול בחולון. לאט לאט הוא צריך להמישך לבנות את עצמו".


למה חולון: "שאלתי אותו מה הוא רוצה. היו לא עוד הצעות, לא ממכבי ת"א או הפועל ירושלים אבל עוד, והוא לקח את ההחלטה הנכונה מצידו. תמיר שחקן צעיר שעובד בשביל הלחם שלו".


תמיר בלאט. אבא רוצה שיצליח בחולון
תמיר בלאט. אבא רוצה שיצליח בחולון


יציאה לשחק במכללה: "מסכים שלא חובה קולג'. יש מצבים מסויימים שצריך את זה אבל זה הפך להיות מן מטרה ללא הצדקה. אם מישהו מוצא את המקום הנכון עם התכנית הנכונה אז אולי ככה עושים את החוויה. אבל שחקן שנמצא במעטפת הנכונה בישראל מקבל יותר שעות על המגרש ויותר נסיון מבעולם המכללות".


זימון לנבחרת ישראל:
"מאמן הנבחרת צריך לעשות מה שהוא רואה לנכון".


על עומרי כספי:
"עומרי יכול לתרום ותרם רבות לנברחת ישראל. אחרי שמונה שנים בליגה עם קבוצות שהוא שיחק בהן כשחקן רוטציה, לבוא ולשחק במקום כמו גולדן סטייט עם כ"כ הרבה פוטנציאל זה נכון. אני מקווה שהוא ייכנס לרוטציה, יקבל הזדמנות וייקח אותה בשתי ידיים".


ציפיות מהיורובאסקט: "לא בטוח שיש מה לצפות למשהו גדול אבל אני חושב שיש שמונה עשר נבחרות ממש חזקות. חוץ מזה כולן יכולות להפתיע או לאכזב, נקווה שישראל תפתיע".


על החיים בטורקיה: "כשדברים לא טובים קורים, טוב שיש נוכחות של הלאום שיודעים לשמור על פרופורציות. אני בסוג של שליחות בטורקיה. אני מרגיש נהדר ואנשים מתייחסים אלי בצורה יוצאת דופן. אני חי שם טוב מאוד".


דרושפאקה: "אני מרגיש שבנינו קבוצה טובה יותר. הבאנו שישה זרים חדשים ועוד שלושה טורקים. אני מתגבר על זה שאני לא אהיה ביורוליג. לפני כמה שנים אוברדוביץ' אימן ביורוקאפ".


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי