נבן ספאחיה: עם החולצה הצהובה, תמיד מתכוננים לנצח

ספאחיה
ספאחיה | עד אבישי

מאמן מכבי תל אביב נשמע מרוצה אחרי ה-68:74 על באסקוניה, אך מודה: מצפה לנו דרך ארוכה". קול: "חשוב מאוד להתחיל ככה את היורוליג מול הקהל הביתי". תומאס: "נמשיך להילחם בכול משחק"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב גברה הערב (חמישי) 68:74 על באסקוניה בבית ונשארה מושלמת ביורוליג עם שני ניצחונות בשני המשחקים הראשונים מפתיחת העונה.



נוריס קול
, שהצטיין עם 24 נקודות ומסר את הכדור שהוביל למהלך המנצח אמר בסיום: "רציתי להיות השחקן שלוקח את המהלך, אבל זה היה מהלך קבוצתי. היתה תוכנית גדולה של המאמן. היה קשה, אבל היה חשוב מאוד להתחיל ככה את היורוליג מול הקהל הביתי, יאללה מכבי!"




גם המאמן המנצח נבן ספאחיה אמר אחרי המשחק: "בקריירה שלי היו לי הרבה משחקים צמודים כאלה. לא היה לנו קל, לקבוצה יש עדיין קושי להתאקלם ליורוליג. מצפה לנו דרך ארוכה. אני חושב שאנחנו מוכיחים את הכישרון שלנו ובעתיד אנחנו צריכים להציג כדורסל טוב יותר. נמשיך להתכונן למשחקים הבאים באותה צורה, ברגע שלובשים את החולצה הצהובה, מתכוננים לנצח".

"לא שיחקנו את הכדורסל הכי טוב שאפשר", הוסיף המאמן הקרואטי. "אבל לפחות ניצחנו. היינו יותר טובים מהם בהרבה קטגוריות, אבל אנחנו יכולין לשחק הרבה יותר טוב. זה רק אוקטובר עכשיו ואנחנו יכולים עוד להשתפר.נלחמנו, לא ויתרנו לרגע וזה לא קל בכלל.לחלק מהשחקנים שלנו אין ניסיון יורוליג, שזה משהו אחר לגמרי מכל מה שהם מכירים. חלק מהבעיות שנגרמו לנו היו בגלל שלא קראנו נכון את הסיטואציות. העיקר הוא שנלחמנו".




קול ותומאס. יכולים להיות מרוצים (עדי אבישי)

 

ספאחיה התייחס גם לשחקנים: "אני חושב שקול וג'קסון יכולים לשחק ביחד, אבל האידיאל הוא שנשחק יותר טוב כקבוצה. ג'קסון במשחק הקודם וקול במשחק הזה הראו כמה פוטנציאל יש להם. דשון תומאס היה מצוין היום והוא טוב בדיוק ברגעים המכריעים ברבע האחרון. הוא קלע זריקות ועשה מהלכים מכריעים שעזרו לנו לצאת עם הניצחון".



דשון תומאס, שקלע 17 נקודות והוריד שני ריבאונדים, סיכם: "זה היה משחק טוב. היינו אגרסיביים מאוד מול קבוצה קשוחה ואני שמח ששמרנו על היתרון שלנו לקראת הסיום. היינו צריכים לשמור על קור הרוח שלנו מול הריצה שלהם שידענו שתגיע, ולהשיג את הניצחון החשוב הזה. נתקדם ממשחק למשחק, נעבוד קשה באימונים, נשים לב לפרטים הקטנים ונמשיך להילחם בכול משחק".


בצד השני, מאמן באסקוניה פאבלו פריג'וני אמר: "משחק קשה. תמיד כשמגיעין לפה יש אווירה טובה. פתחנו טוב בשני צידי המגרש, אבל נעצרנו ומכבי לקחו את ההובלה. הראינו מנטליות חזקה וחזרנו, אבל הפרטים הקטנים (ריבאונדים, איבודים) עשו את ההבדל ברבע האחרון. החטאנו זריקות פנויות.



"אני גאה בשחקנים שלי", הוסיף המאמן הארגנטינאי. "שתי הקבוצות הן קבוצות חדשות עם שחקנים ומאמנים חדשים. אני גאה במה שהשחקנים שלי נתנו היום. לוח המשחקים שלנו בפתיחת השנה הוא מאוד קשה – חמישה משחקים בחוץ ואולי אחד בבית. המשחק הבא מול ולנסיה הוא מאוד חשוב עבורנו. נצטרך להישאר ביחד, להמשיך להתקדם, להישאר רגועים ולקחת את ההזדמנויות שיהיו. אנחנו חסרים לא מעט שחקנים ואני באמת מאמין שכשכולם יהיו בריאים ויהיה סגל מלא יש לנו פוטנציאל גבוה מאוד לשחק כדורסל טוב מאוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי