נגד ההיסטוריה: מכבי ת"א מוכנה לקרב בברצלונה

ספאחיה ושחקני מכבי תל אביב
ספאחיה ושחקני מכבי תל אביב | מכבי תל אביב - האתר הרשמי

הצהובים ניצחו פעם אחת בלבד ב-12 המפגשים האחרונים עם הקטלאנים והם רוצים לנצח גם את הסטטיסטיקה (22:00). ג'קסון: "כל ניצחון מעלה את הביטחון שלנו", ספאחיה: "אנחנו מוכנים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השלימה את הכנותיה לקראת משחקה הערב (חמישי, 22:00) נגד ברצלונה. הצהובים הגיעו אתמול לעיר והספיקו לערוך אימון באולם של הקטלאנים לקראת ההתמודדות הקשה שעומדת לפניהם. בצוות המקצועי הדגישו בפני השחקנים להוציא לפועל את תכנית המשחק ולהיות מרוכזים בכל 40 הדקות כפי שהיו מול חימקי מוסקבה בניסיון לרשום ניצחון יוקרתי נוסף. מי שהצטרף לנסיעה של הצהובים הוא כארם משעור ששבר את אפו לפני שבועיים אבל עשוי לערוך הופעת בכורה הערב, בעוד ג'ייק כהן נותר בארץ וישחק מחר עם נבחרת ישראל מול אסטוניה.

מכבי הגיעה למעשה לערב מיוחד כשלפני המשחק תערוך ברצלונה טקס הוקרה לכוכבה חואן קרלוס נבארו שיציין עשרים שנים מאז הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה. "לה בומבה" שחתם לא מזמן על חוזה לעשר שנים במועדון ועשוי לעבור בקיץ לתפקיד ניהולי, שיחק כל הקריירה בברצלונה, למעט עונה אחת בממפיס גריזליס מה-NBA. הוא הקלע המוביל בתולדות היורוליג וגם השחקן בעל הכי הרבה הופעות במפעל. בנוסף הוא מוביל את היורוליג בשלשות ובאם יקלע שתיים נוספות הוא יגיע ל-600 שלשות. אסיסט נוסף כבר יהפוך אותו לשחקן התשיעי בהיסטוריה של היורוליג שמגיע ל-800 אסיסטים.

למרות שהיא במאזן 5:3, ברצלונה עדיין נחשבת ליריבה חזקה. הפעם האחרונה שהצהובים ניצחו אותה בחוץ הייתה בעונת 2005/6 הודות למשחק ענק של טל בורשטיין שקלע 24 נקודות והוריד שבעה ריבאונדים בדרך למדד 32. זו גם למעשה הייתה הופעת השיא שלו בנקודות ובמדד וכעת הוא חוזר לאולם הזה בעונת בכורה כעוזר מאמן.

הנתון המאיים מבחינת הצהובים הוא כי מתוך 12 המפגשים האחרונים בין הקבוצות, מכבי ת"א ניצחה רק פעם אחת. בדומה לנציגה מישראל, גם ברצלונה עברה מהפכה בקיץ האחרון בעקבות הכישלון הצורם בעונה שעברה. יורגוס ברצוקאס פוטר, סיטו אלונסו שהצליח בעונת הרוקי שלו בבאסקוניה הוחתם וכסף רב נשפך כדי להחזיר את האימפריה הקטלאנית לימי הזוהר.

ג'ונה בולדן בברצלונה. מאבק קשה מול הגבוהים הספרדים (מכבי ת
ג'ונה בולדן בברצלונה. מאבק קשה מול הגבוהים הספרדים (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

אחד השחקנים ששילם את המחיר הוא טייריס רייס שעדיין לא השתחרר מחוזהו ומתאמן כעת עם קבוצת הבת של ברצלונה בליגה השנייה בספרד. הרכז האקספלוסיבי כבר היה בדרכו לצהובים והגיע איתם לסיכום על חוזה לשלוש עונות עבור מיליון דולר לעונה, אך דרישתו לקבל את מלוא שכרו מהספרדים ולא להסתפק בפיצוי סמלי גרמה לכך שהמהלך נפל ופייר ג'קסון הונחת במקומו.

ג'קסון אמר לקראת ההתמודדות: "חשוב שנעצור את התקפות המעבר שלהם. הם מצופפים את הצבע כך שצריך לקרוא את הסיטואציה ולהגיע לזריקות טובות. יש לנו את היכולת לקלוע את הזריקות האלה. סראפין הוא הנשק הכי מסוכן שלהם, הוא שחקן נהדר עם ניסיון NBA. כל ניצחון מעלה לנו את הביטחון ואת החיוביות, כך שחשוב מבחינתנו לנצח גם נגד ברצלונה".

איתי שגב וכארם משעור. הפורוורד כשיר לשחק (מכבי ת
איתי שגב וכארם משעור. הפורוורד כשיר לשחק (מכבי ת"א, האתר הרשמי)

"אנחנו מתכוננים למשחק הכי טוב שאפשר", הוסיף המאמן נבן ספאחיה, "אנחנו שמים דגש על הדברים החשובים בהגנה ובהתקפה. ברצלונה יכולה לשחק בהרבה סגנונות משחק, אבל לאחרונה הם משחקים חזק בצבע. הם קולעים הרבה שלשות ומובילים את היורוליג בריבאונד הגנה. הם יכולים לעשות הרבה דברים, אבל אני חושב שאנחנו מוכנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי