נוריס קול: "ירושלים? חשבתי שהיריבה העיקרית היא הפועל ת"א"

נוריס קול
נוריס קול | עדי אבישי

גארד מכבי ת"א שבלט בניצחון על ז'לגיריס כבר מתכונן למשחק הגדול בארנה ביום ראשון: "סליחה אני חדש". שאראס זעם על השופטים וניסה להימנע מהתקשורת, אך נצפה משוחח בידידות עם דייויד פדרמן

(גודל טקסט)

1. מכבי תל אביב שבה אתמול למסלול הניצחונות לאחר שגברה 74:81 על ז'לגיריס קובנה, בהופעה השניה של שאראס כמאמן בהיכל. בקבוצה סימנו את המשחק מול הליטאים ככזה שחייבים לנצח לאחר התבוסה לברצלונה ולפני המפגש עם הפועל ירושלים, ובסיום הערב הם סימנו וי על המשימה עם הופעה טובה שהביאה להם מרווח נשימה.

ההבדל המרכזי במשחק היה הקליעה מבחוץ, כשלראשונה העונה הצהובים קלעו מספר דו ספרתי של שלשות, שעזרו להם לברוח ולשמור על ההפרש עד הסיום. המארחים צלפו 10/18 מחוץ לקשת כשגם ג'ייק כהן הצטרף לחגיגה עם שלשת יורוליג ראשונה העונה. תכנית המשחק של ז'לגיריס היתה לנצל את אחוזי הקליעה הרעים של נוריס קול כדי לאפשר לו לזרוק שלשות, אך ההחלטה האסטרטגית התנפצה להם בפנים והאמריקני צלף ארבע שלשות ב-67 אחוזים, מה שהוביל את שאראס לקחת אחריות בסיום על ההחלטה הזאת.

במכבי שיבחו את קול שסיים את ההתמודדות כקלע המוביל עם 26 נקודות וארבעה אסיסטים, והיה הגורם המוביל לניצחון. הגארד סחב את הקבוצה במחצית השניה כשתרם 16 נקודות ושני אסיסטים ברבע השלישי ולמעשה היה אחראי לרוב הנקודות של הצהובים ברבע הזה. גם ארט פראחוסקי רשם משחק טוב עם יחסית עם תשע נקודות וארבעה ריבאונדים כשחבריו לקבוצה הזינו אותו בכדורים מתוזמנים בצבע. הסנטר הבלארוסי סבל מפיחות במעמדו בתקופה האחרונה, אולם הערב הוא קיבל 20 דקות על הפרקט והגיב עם דומיננטיות מתחת לסלים ועזרה בהגנה והוא נראה מחובר לקבוצה.

נוריס קול
נוריס קול. יופתע ביום ראשון? (עדי אבישי)

2.שרונאס יאסיקביצ'יוס אמר לפני המשחק כי הוא לא מתרגש מהחזרה לתל אביב, אך בסיום הוא היה בסערת רגשות ונמנע ככל האפשר ממגע עם התקשורת. "לא קיבלנו את הכבוד שאנחנו ראויים לו", הטיח הליטאי ביקורת על השופטים במהלך מסיבת העיתונאים, "לא זכינו ליחס שווה. ההפרש בכמות הזריקות מהקו (9:31 לטובת הצהובים) גדול מדי. אארון ווייט ניסה להטביע חמש פעמים וראיתם שלא שרקו על אף עבירה". למעשה החיוך היחיד שעלה על פניו בסיום היה כשדייויד פדרמן ניגש לדבר איתו בחדר צדדי כשהשניים, שמתחזקים קשר חם, ניהלו שיחה חיובית.

האווירה בחדר ההלבשה הצהוב לעומת זאת היתה הרבה יותר חיובית. אחרי התבוסה לברצלונה, הצהובים הרגישו שהם חייבים ניצחון שיוציא אותם לדרך חדשה, אך יחד עם זאת הם נותרו עם רגליים על הקרקע. "קלענו שלשות, השגנו עצירות והצגנו הגנה טובה", אמר דשון תומאס, "כשאנחנו קולעים טוב אפשר לנצח. אנחנו לוקחים כל משחק בפני עצמו ולא מדברים על לאן אפשר להגיע. אנחנו רק רוצים להשתפר, להשיג ניצחונות וללמוד מההפסדים ובזה אנחנו מתרכזים".

"היו לנו זריקות טובות משלוש הערב והצלחנו לקלוע אותן", הוסיף מייקל רול, "באימונים אנחנו תמיד זורקים מבחוץ והערב קלעו גם במשחק. לנוריס היו כמה זריקות חופשיות וכמה קשות, הוא מצויין במשחק הריצה. היינו זקוקים לזה ונהנינו מזה". גם פייר ג'קסון פירגן לחברו לקו האחורי: "הוא אלוף NBA, מקצוען. זה היה הערב שלו. הוא הצליח לקלוע את הזריקות כך שניסיתי לחפש אותו מתי שיכולתי והוא היה משמעותי עבורנו".

שאראס
שאראס. תכנית המשחק קרסה (עדי אבישי)

קול עצמו אמר בסיום: "נכנסתי לקצב טוב והחברים שלי לקבוצה עשו עבודה טובה ומצאו אותי. זה חלק מהתפקיד שלי בקבוצה – לעשות מהלכים גדולים ולקחת צעד קדימה כשהקבוצה צריכה אותי. היינו צריכים את הניצחון הזה, עשיתי הכול כדי לעזור לקבוצה שלי לנצח. העניין הוא לא שאני קלעתי אלא שעשיתי מה שהייתי צריך כדי לעזור לקבוצה לנצח והפעם זה היה בנקודות. הרבע האחרון היה קשה. הם נלחמו והיינו צריכים להשתמש בכמה מפתחות הגנתיים כדי לעצור אותם ולסיים את המשחק".


3.
כעת מצפה לצהובים אתגר נוסף כשבעוד יומיים הם יתמודדו מול הפועל ירושלים בארנה, אך העובדה שמדובר בסגל כמעט חדש לגמרי, גורם לחלק מהשחקנים לא להבין את גודל היריבות. "אני לא ממש יודע על היריבות עם הפועל ירושלים", ציין קול, "חשבתי שהפועל ת"א היא היריבה העיקרית שלנו. אני מצטער, אני חדש אז לא ידעתי", הוסיף בחיוך, "אני חושב שנהיה מוכנים, נהנה מהניצחון הזה וכבר נתחיל להתכונן לירושלים. כמו תמיד, אנחנו צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי להשיג את הניצחון".

"כל משחק שלנו הוא לא קל כי כולם רוצים לנצח אותנו", הוסיף תומאס שהיה קרוב לחתימה במועדון האדום לפני שהגיע לצהובים, "נכון שהייתי יכול לחתום ולהיות שם, אבל זה העסק. אני במכבי ואני מאושר".

תומאס אמש בהיכל
תומאס אמש בהיכל (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי