ספרדי כפול: 91:94 דרמטי למכבי תל אביב על ולנסיה

מכבי ת"א סל
מכבי ת"א סל | עדי אבישי

אחרי החגיגה של קרויף וקבוצת הכדורגל מול ויאריאל, החבורה הצהובה של ספאחיה שרדה מותחן מול העטלפים, שהגיעו בסגל חסר, וחגגה ניצחון שביעי ביורוליג. ג'קסון בלט עם 21 נקודות, 20 לתומאס

(גודל טקסט)
זה הלך קשה מהצפוי, אבל בסופן של 40 דקות צמודות ומותחות מכבי תל אביב ניצחה הערב (חמישי) 91:94 את ולנסיה במחזור ה-11 של היורוליג, ועלתה למאזן 4:7 שמדרג אותה בין ארבע הראשונות במפעל. 


אולי בשל האופוריה מהניצחון הגדול בקלאסיקו הישראלי בתחילת השבוע, המחצית הראשונה התאפיינה בהגנה רכה של הצהובים שאפשרה לאורחים שלשות פנויות ונקודות קלות בתוך הצבע. אריק גרין הנפלא בלט אצל הספרדים עם מפגן צליפות מרשים, אבל המילה האחרונה במחצית הראשונה הייתה שייכת לארטיום פרחוסקי (12 נקודות ב-14 דקות) עם סל דרמטי שקבע 46:46 בירידה להפסקה.

 

אולי בהשראתו של כוכב העבר דייויד בלו, שזכה לטקס מרגש וליציע שלם שלבש לכבודו את החולצה מס' 7, הצהובים פתחו את הרבע השלישי עם ריצת 2:11, אבל הפציעה של מייקל רול החזירה את הספרדים למשחק. הגארד חזר לפרקט לקראת הרבע הרביעי, והדקות האחרונות התאפיינו בנדנדת סלים ובתחושות לחץ בהיכל מהפסד בלתי צפוי. בסופו של דבר דשון תומאס, נוריס קול ומייקל רול שמרו על קור רוח ודאגו לניצחון החשוב.


כעת מחכים למכבי תל אביב 11 ימים עמוסים עם חמישה משחקים ממש לא פשוטים. ביום ראשון היא תפגוש את הפועל חולון והאקס גיא פניני. יומיים לאחר מכן היא תצא למשחק חוץ בעין שרה מול עירוני נהריה העיקשת ואז הפוקוס יעבור ליורוליג – שלושה משחקים סופר קשים מול צסק"א מוסקבה (ח), פנאתינייקוס (ח) ופנרבחצ'ה (ב) בתוך שישה ימים בלבד. ולנסיה מנגד כבר סופרת הפסד שביעי ברציפות ביורוליג ומבינה שלמרות המשחק הצמוד כנראה היורוקאפ, ולא היורוליג, זה המפעל שתפור למידותיה.


קלעו למכבי ת"א: ג'קסון 21, תומאס 20, פראחוסקי 14, קול 12, רול 8 ו-6 אסיסטים, דיברתולומאו וטיוס 6,בולדן 5, קיין 2.


קלעו לוולנסיה: גרין 24, סאן אמטריו 15, ויוס 11, טריגבי ופלייס 8, תומאס 7, דורנקאמפ ומרטינס 6, ואן רוסום ורודז' 3.




דיוויד בלו. אורח בהיכל (עדי אבישי)


המשחק הערב הוא הראשון אי פעם של ולנסיה בישראל מול מכבי תל אביב. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים בעבר, אבל הקבוצה הספרדית טרם שיחקה בארץ. בעונת 2003/4 הספרדים שובצו לבית של הצהובים בטופ 16 אך החליטו לא להגיע לתל אביב בשל המצב הביטחוני וספגו הפסד טכני (20:0).



ספאחיה ועוזריו. ממה הם מודאגים כל כך? (עדי אבישי) 


נבן ספאחיה אימן את וולנסיה במשך שנתיים בסוף העשור הקודם בדרך לזכייה ביורוקאפ, אלא שהפנים המוכרות  שיראה, יהיו של רפא מרטינס שנותר השריד היחיד מאותה תקופה.


מהלך המשחק


רבע ראשון
מכבי תל אביב עלתה עם פייר ג'קסון, דיאנדרה קיין, מייקל רול, ג'ונה בולדן וארט פרחוסקי. וויל תומאס, אריק גרין, גויים ויוס, ארון דורנקאמפ וטיבור פלייס עלו בחמישייה של ולנסיה.



דיברתולומיאו. יכולת התקפית נהדרת (עדי אבישי)


הצהובים פתחו טוב בצד ההתקפי, אך התקשו לשמור על הספרדים שקלעו שתי שלשות מהירות ועלו ליתרון 6:8. שחקניו של נבן ספאחיה המשיכו להפגין רפיון הגנתי, והספרדים המשיכו לקלוע מחוץ לקשת בדרל ל-10:14. מכבי תל אביב התחילה לשמור טוב יותר ודיברתולומאו קלע שלשה בדרך ליתרון 18:20. ולנסיה המשיכה לדייק מחוץ לקשת, אך למרות זאת, מכבי ירדה ביתרון בסיום הרבע – 21:25. 



ג'קסון בדרך לסל הספרדי (עדי אבישי) 



ספאחיה. פעיל מאוד על הקווים (עדי אבישי) 


רבע שני
המשחק המשיך להיות צמוד. עוד שלשה של מרטינס וסלים של טיבור פלייס לזכות האורחים, אבל דשון תומאס ודיברתולומאו קבעו 28:31 לצהובים, חמש דקות להפסקה. שלשה של דמיאן רודז' עוד קבעה שוויון 33:33, אבל סל של פרחוסקי ושלשה של פייר ג'קסון הנהדר העניקו לצהובים יתרון 35:40. אריק גרין ביצע מהלך של שלשה וסחט גם עבירה, אבל דיאנדרה קיין הצליח לשמור את מכבי ביתרון נקודה ובהפסקה – שוויון 46:46.



תומאס, ג'קסון וקיין. משחק מותח בהיכל (עדי אבישי) 


רבע שלישי
מכבי תל אביב פתחה מצוין את הרבע השלישי עם ריצת 0:8, כשפייר ג'קסון עם שלשה ועוד שלוש זריקות עונשין אחרי עבירה על זריקה מחוץ לקשת ומייקל רול קבע יתרון שיא של 46:54. הספרדים עם פרננדו סאן אמטריו הוותיק שקלע חמש נקודות משלו, צימקו את הפיגור. סאן אמטריו המשיך להיות הבולט בוולנסיה ברבע השלישי ושלשה נוספת שלו קבעה 60:62 למכבי תל אביב. הנשדנדה נמכה ובסיום הרבע השלישי – 65:69 למכבי תל אביב.


רבע רביעי
האורחים לא נתנו למכבי לברוח וכך הרבע הרביעי הפך למותחן ענק. נוריס קול התעורר אצל הצהובים, אבל אריק גרין ופרננדו סאן אמטריו קבעו 70:73 בלבד לצהובים. אלכס טיוס קלע שני סלים רצופים, דורנקאמפ תפר עוד שלשה מהפינה שקבעה 77:79 לצהובים. נוריס קול קלע זריקת עונשין ושלשה של דשון תומאס העלתה את מכבי ליתרון של 77:83. דשון תומאס קבר את ולנסיה עם עוד שלשה שקבעה יתרון 79:88 למכבי תל אביב שתי דקות לסיום.



החגיגות הצהובות לאחר הסיום הדרמטי (עדי אבישי)


דורנקאמפ קלע שלשה מספר 13 לזכות הספרדים שלא הסכימו לוותר, וסאם ואן רוסום תפר עוד שלשה ענקית וקבע 91:94 בלבד לצהובים, 13 שניות לסיום. מכבי לקחה פסק זמן, מייקל רול לא הצליח להוציא כדור מהצד, ולנסיה קיבלה הזדמנות להשוות, אבל אריק גרין החטיא את השלשה ובסיום – 91:94 למכבי תל אביב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי