קלייבורן: תמיד חשבתי שאוכל להתמודד ברמות הגבוהות ביותר

וייל קלייבורן
וייל קלייבורן | אלבום משפחה

המגעים עם ירושלים שהחליטה לוותר עליו ("פספסו אותי"), המעבר ליורוליג ("זה היה גיהינום אם לא הייתי משחק ברמות האלה") וההצלחה בצסק"א ("לא אדם שבורח מתחרויות"). וויל קלייבורן בראיון בלעדי לפני מכבי ת"א

(גודל טקסט)

ננדו דה קולו, קייל היינס, סרחיו רודריגס ו…וויל קלייבורן. צסק"א מוסקבה נחשבת לקבוצה שמרכזת אצלה בכל עונה כמות מכובדת של כוכבים והשנה נוסף לרשימה האקסלוסיבית שחקן שמוכר היטב לכדורסל הישראלי. וויל קלייבורן חרך רק לפני שנתיים את הרשתות בעונת הבכורה של הפועל חולון באולם טוטו, וכעת הוא מלהטט במדי הקבוצה הטובה באירופה שתפגוש הערב (19:30) את מכבי תל אביב לקרב מסקרן.


כשהגיע לראשונה לחולוניה היו לקלייבורן שאיפות לרשום הצלחה אישית וקבוצתית ולהוביל את המועדון לעונה מרשימה בהנהגתו. בפועל רק החצי הראשון של השאיפה התממש כשהפורוורד המגוון סיים את העונה כמלך הסלים בישראל עם 20.9 נקודות למשחק, אך מנגד חולון נאבקה על הישארות בליגה והבטיחה את מקומה רק במחזורי הסיום בעונה קשה שכללה פציעות, אכזבות וחילופי מאמנים. "זאת לא הייתה הסיטואציה שציפיתי להיות בה כשרק הגעתי", מספר קלייבורן בראיון לספורט1, "באותה עונה סבלנו ממכת פציעות רצינית. היה קשה להחתים שחקנים במהלך העונה בלי לדעת מי יהיה כשיר ומי לא מהשחקנים שכבר היו בקבוצה. נכנסנו לסיטואציה רעה כשהשחקנים שלנו נפצעו. הייתי חלק מהקבוצה, עשינו הכל ביחד שם – חווינו קשיים יחד וגם ברגעים הטובים היינו יחד. הקבוצה שמה אותי בסיטואציה בה אני צריך לקלוע ועשינו מה שהיינו צריכים לעשות". 



בסיום אותה עונה מלך הסלים של הליגה נפגש עם הנהלת הפועל ירושלים. שני הצדדים ערכו פגישה משותפת כדי לדון באפשרות שהשחקן יצטרף למועדון מהבירה, אלא שבסופו של דבר האדומים החליטו שלא להחתימו למרות דרישות שכר נמוכות של פחות ממאתיים אלף דולרים. ההחלטה של גיא הראל התבררה בדיעבד כטעות גדולה של המנהל המקצועי ובבירה מצטערים עליה עד היום. "אם להיות כן, אני אפילו לא זוכר את כל מה שהיה שם, זה בעבר", משחזר קלייבורן, "הם לא לקחו אותי, אני חושב שהם פספסו אותי, אבל נכנסתי במקום זה לסיטואציה נהדרת עם דרושפאקה ודייויד בלאט ואפשר לומר שזו הייתה ברכה". 



פספס אותו. אורי אלון (אודי צטיאט) 


את העונה שעברה בהחלט ניתן להגדיר כברכה עבור קלייבורן שקיבל הזדמנות להציג את יכולותיו בבמה המרכזית של אירופה: היורוליג. מתברר שמה שלא טוב להפועל ירושלים, טוב לדרושפאקה ולדייויד בלאט, שהחליט לצרף את הפורוורד לקבוצה לאחר שקיבל עליו חוות דעת חיובית מחברו הקרוב דן שמיר. קלייבורן לא הראה קשיי קליטה בליגה הבכירה באירופה, בה שיחק לראשונה בקריירה, כשכבר בתחילת העונה הוא הפגין יכולת נהדרת ואחרי חמישה מחזורים הפך לשחקן חמישייה מרשים ולאחת מגניבות העונה עם 13 נקודות ו-5.1 ריבאונדים במועדון הטורקי. "לא הופתעתי שהפכתי לשחקן יורוליג לגיטימי בזמן כה קצר", ירה קלייבורן, "תמיד חשבתי שאוכל להתמודד ברמות הגבוהות ביותר. זה היה גיהינום אם לא הייתי משחק ברמות האלה. יש לי ביטחון עצמי, תמיד חשבתי שאוכל לשחק ברמות הכי גבוהות. הייתי צריך להיות על הבמה הנכונה כדי להפגין את היכולות שלי". 


דיוויד בלאט החמיא לך הרבה כששיחקת תחתיו. מה מערכת היחסים שלך איתו?

"בלאט בן אדם נהדר, הוא מאמן מצוין עם אישיות נהדרת. לא יוצא להכיר הרבה אנשים שהם גם מאמנים גדולים וגם אנשים נהדרים על ומחוץ למגרש. היה נהדר לשחק תחתיו. אהבתי ואני עדיין אוהב אותו מאוד ואני מאחל לו הצלחה בהמשך". 



יחסים קרובים. בלאט (אתר היורוקאפ) 


בדומה לבראד וואנמייקר שעזב לפנרבחצ'ה, גם קלייבורן נטש את דרושפאקה עם ירידתה ליורוקאפ וחתם בצסק"א מוסקבה שהביעה בו עניין רב עוד במהלך העונה. הפורוורד ממשיך העונה בגרף השיפור למרות שהוא משחק כעת באחת הקבוצות הטובות באירופה שמשופעת בשחקנים איכותיים. "השיפור שלי נובע מהקבוצה ומהמאמנים", הוא מספר, "יש לצידי שחקנים מצוינים וזה עושה את העבודה הרבה יותר קלה. כשאתה מוקף בשחקנים איכותיים, אתה צריך לקחת צעד קדימה ולהשוות את הרמה שלך לרמה שלהם".


וזה לא שקלייבורן רק משווה את רמתו לחבריו לקבוצה, על חלקם הגדול הוא אפילו מתעלה. הוא מדורג רביעי בקבוצה בנקודות (13.2), שני בריבאונדים (6), שלישי בחטיפות (1.1) ושני במדד (15.9), וכל זאת למרות שהוא עולה בדרך כלל מהספסל. "זה לא חשוב לי אם אני עולה בחמישיה, מה שחשוב זה לעזור לקבוצה. לא משנה לי אם אני פותח בחמישייה או עולה מהספסל. אני עולה למגרש ומשחק עם אנרגיות".


היו לך חששות לחתום בצסק"א שמחזיקה בסגל עמוק בו לא ידוע מה יהיה התפקיד שלך?
"אני לא בן אדם שבורח מתחרויות. גם אם זו הייתה תחרות והייתי צריך להרוויח את המקום שלי, הייתי מרוויח אותו. הצלחתי בכל התחנות בקריירה שלי, אז אין סיבה שאחשוב שאתקשה למצוא את המקום שלי עכשיו".


איך זה עבורך לשחק בצסק"א עם הלחץ לנצח כל משחק ושהיריבות רוצות להוכיח את עצמן מולכם?
"אנחנו מגיעים לכל משחק בצורה הנכונה, משחקים עם אנרגיות ותשוקה ולא חוששים מהיריבה. כל עוד באים למשחק עם האנרגיות והתשוקה, דברים טובים יקרו בדרך כלל".



נהנה ברוסיה עם החברים מצסק"א (אתר היורוליג) 


עולות לך מחשבות גם להגיע ל-NBA לאור היכולת הטובה שלך באירופה?
"אני לא חושב על ה-NBA, אני משחק בצסק"א עכשיו. הדבר היחיד שמדאיג אותי עכשיו, והדבר היחיד שאני רוצה לעשות, הוא לנצח וליצור סוג של מורשת עבורי ועבור הקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי